Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nautilus  (gelezen 1189 keer)

Offline johande

  • Lid
nautilus
« Gepost op: 2008/05/17, 22:14:48 »
Waar kan ik nautilus vinden...?

Offline Tom

  • Lid
nautilus
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/17, 22:19:27 »
Locaties - persoonlijke map - beeld - verborgen bestanden weergeven.
daar staat hij ergens tussen.
grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline johande

  • Lid
nautilus
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/17, 22:21:48 »
oei waarom staat die tussen verborgen bestanden - is dat zo gevaarlijk progje. Ik zoek eigelijk een soort "windows verkenner"

NLsandman

  • Gast
nautilus
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/17, 22:23:15 »
Die komt normaal ter voorschijn als je bij locaties mappen gaat openen.
Als je een icoontje wil hebben bij toepassingen dan moet je naar systeem, hoofdmenu, hulpmiddelen in het linker rijtje kiesen en dan bestands verkenner aanvinken, hierna kun je een icoon vinden bij toepassingen en dan hulpmiddelen.

Offline johande

  • Lid
nautilus
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/17, 22:26:48 »
nautilius = bestandsbladeraar?

Dwarrel

  • Gast
nautilus
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/17, 22:29:42 »
Als je door je bestanden bladert gebruik je Nautilus. Dus ja Nautilus = bestandbladeraar.

Als je naar locaties gaat en dan bijvoorbeeld persoonlijke map, dan gebruikt je Nautilus.
Ga maar een naar locaties -> persoonlijke map -> help -> info
Tadaa :) zie je meteen welke versie het is ;).

Gr dwarrel

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
nautilus
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/17, 22:36:19 »
Om het even samen te vatten:

Nautilus is gewoon de "verkenner" van Ubuntu. Als je bijvoorbeeld op "Locaties => Mijn persoonlijke map" klikt, dan opent Nautilus zich. Het kan wel deze wordt aangegeven als Bestandsbladeraar. Hoe dan ook, dat is Nautilus :)

Als je nog vragen moest hebben, shoot. Daarvoor zijn we allemaal hier.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Offline siegi

  • Lid
nautilus
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/17, 22:58:19 »
Ik snap ook niet waarom wandarooze erachter zei. Ik was er ook wat verward door.
Citaat van: wandarooze
beeld - verborgen bestanden weergeven.
daar staat hij ergens tussen.

nautilus
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/17, 23:05:56 »
Citaat van: siegi
Ik snap ook niet waarom wandarooze erachter zei. Ik was er ook wat verward door.
Citaat van: wandarooze
beeld - verborgen bestanden weergeven.
daar staat hij ergens tussen.
Hij zal de vraag begrepen hebben als "waar vind ik de map met instellingen van nautilus"..... Hij zal de werkelijke vraag gewoon niet verwacht hebben  :-)  Soms is een vraag te eenvoudig voor zulke intelligente grootheden :D

Overigens een terechte vraag, want er wordt soms van beginners verwacht, dat ze bepaalde termen direct snappen, maar dat is dus niet altijd het geval. Het heeft destijds een maand geduurd, voordat ik begreep wat Nautilus was..... Laat staan dat ik er even over moest denken om termen als Synaptic, Terminal, etc. helemaal te begrijpen.

Ach ja. Daar is dit forum dus voor  :-)))

Offline Tom

  • Lid
nautilus
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/17, 23:26:18 »
Citaat van: sisosteven
Citaat van: siegi
Ik snap ook niet waarom wandarooze erachter zei. Ik was er ook wat verward door.
Citaat van: wandarooze
beeld - verborgen bestanden weergeven.
daar staat hij ergens tussen.
Hij zal de vraag begrepen hebben als "waar vind ik de map met instellingen van nautilus"..... Hij zal de werkelijke vraag gewoon niet verwacht hebben  :-)  Soms is een vraag te eenvoudig voor zulke intelligente grootheden :D

Overigens een terechte vraag, want er wordt soms van beginners verwacht, dat ze bepaalde termen direct snappen, maar dat is dus niet altijd het geval. Het heeft destijds een maand geduurd, voordat ik begreep wat Nautilus was..... Laat staan dat ik er even over moest denken om termen als Synaptic, Terminal, etc. helemaal te begrijpen.

Ach ja. Daar is dit forum dus voor  :-)))
Inderdaad vrienden ik dacht dat hij de map nautilus zocht.
Had hij gevraagd naar de bestandsverkenner dat wist ik ook.
Wat die intellegentsie betreft gewoon pietje doorsnee.
Maar voor iemand die nog geen twee jaar een PC bezit (18 maand) doe ik het nog redelijk.
Voorheer nog nooit aan een PC geweest.
Verkeerd begrepen.
Vriendelijke groeten aan de PC goeroe Sisosteven.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.