Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brainstormen over home-server, willen jullie meedenken?  (gelezen 1069 keer)

Offline Wiend

  • Lid
Brainstormen over home-server, willen jullie meedenken?
« Gepost op: 2012/05/16, 21:26:06 »
Ik ben wat aan het brainstormen over een home-server en wil daar uiteraard Ubuntu Server 12.04 voor gaan gebruiken. Nou zijn er nogal wat dingen die ik zou willen realiseren met die home-server en dat wordt een aardige lijst. Het wordt zelfs een beetje lang verhaal. Kan ik die hele lijst hier neerzetten zodat de deskundigen eens advies kunnen geven over wat wel en niet kan?

Wat ik nou eens niet wil is de server gebruiken als FTP-server, als http-server enzovoort  8-) Ik wil natuurlijk weer wat andere dingen  :)

Re: Brainstormen over home-server, willen jullie meedenken?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/17, 01:10:06 »
De stand van de maan in combinatie met een vlugge blik in mijn glazen bol kunnen mij niet vertellen wat je dan precies van plan bent met die server. Je zult zelf met de antwoorden moeten komen, vermoed ik.

Offline Wiend

  • Lid
Re: Brainstormen over home-server, willen jullie meedenken?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/17, 09:48:54 »
De stand van de maan in combinatie met een vlugge blik in mijn glazen bol kunnen mij niet vertellen wat je dan precies van plan bent met die server. Je zult zelf met de antwoorden moeten komen, vermoed ik.

Niet  =D ? Ik dacht dat de mogelijkheden van Ubuntu vrijwel onbegrenst waren  O0?

Ik zal straks wel wat vragen neerzetten. Als beginner wil ik de mensen die steeds maar weer reageren ook weer niet overvragen, vandaar.

Offline tap

  • Lid
Re: Brainstormen over home-server, willen jullie meedenken?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/17, 10:52:51 »
Tja, een glazen bol heb ik ook niet. Zou mijn server er graag in veranderen, maar ik wel delen wat ik er allemaal mee doe. Maar met een search zul je denk ik een aantal van dit topics vertellen.

- Mailserver
  Zowel als 'accesspoint' voor mijn mail programma's (intern en extern) en als webmail (roundcube)
- Netwerkschijf
  Eerst samba. Nu alleen NFS en APF. Tevens is mijn mediabox verbonden om films te kijken
  Ook als cloud oplossing (Ajaxplorer)
- Downloaden van nzb
   Via http (SABnzbd)
   nzb's zoeken (spotweb)
- Agenda die ik kan gebruiken voor synchronisatie met mobiele applicatie
   CalDAV store
   AgenDAV om het te benaderen via http
- System overview
  (Ganglia) geeft een overzicht van alle resources van de server
- todo lijst
  Collabtive

succes ermee.

Re: Brainstormen over home-server, willen jullie meedenken?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/18, 11:41:45 »
Ik heb hier een (simpele) handleiding gemaakt over de aanschaf van een server met Ubuntu 12.04.

Zet eens neer wat je er mee wilt?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Brainstormen over home-server, willen jullie meedenken?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/18, 11:57:32 »
Als beginner wil ik de mensen die steeds maar weer reageren ook weer niet overvragen, vandaar.
Haha, overvragen! Vraag zoveel je wilt. Maar het is denk ik niet handig om in 1 keer 100 vragen te stellen. Begin maar rustig met een paar. En als de vragen nogal uiteenlopen kun je er beter aparte topics van maken.

Wij wachten af...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!