Ondersteuning > Server en netwerk

Nginx www domein

(1/5) > >>

Terrahasher:
hallo :)

ik heb een vraag over een web server. ik heb een ubuntu 20.04 server draaien en heb daar alle pakketten op staan om een website te draaien alleen er is een detail die ik niet begrijp en deze is als volgt:

wanneer ik de localhost verander naar mijn webserver en dit gedaan heb in Nginx, dan werkt de site door het ip adres van de server in te typen in plaats van het www adres.
hoe pas ik dit aan zodat ik het www adres kan gebruiken ipv alleen het ip adres?

alvast bedankt :)

Ron:
Dan heb je dus een domein naam, het IP adres waar de DNS server naar verwijst moet dan het IP adres van de Ngonx server zijn.
Je kunt dit bekijken, door een ping naar de domain naam te doen in een terminal scherm.

Terrahasher:
Hi Ron, bedankt voor je reactie
dus als ik het goed begrijp is het dus als volgt:

voorbeeld: huidig hosting ip adres is 0.0.0.0 en die van Nginx is 0.0.0.1 dan moet ik de DNS veranderen bij het hosting bedrijf heb ik dit correct? ( inloggen bij b.v. strato en in je online omgeving de verwijzing van de DNS veranderen? )

Ron:
In grote lijnen is dat juist.
Je hebt een domainnaam geregistreerd en die naam moet wijzen naar een IP adres.
Bij een hosting wordt dit automatisch geregeld, maar wanneer je de website zelf host, dan moet er dus een verwijzing zijn naar het IP adres van je server.
Zit je achter een modem/router van een provider, dan zal je ook de poort(en) moeten laten wijzen naar de server.
Hoe je dat moet instellen is afhankelijk van de hardware en je internet provider.

Terrahasher:
Hi Ron,

dankjewel voor het antwoord, ik kom hier helemaal uit :) ik kan nu hier mee oefenen op mijn test server zodat ik leer begrijpen hoe bepaalde dingen werken :)
mijn vraag aan jou is of jij zin en tijd hebt om mij te ondersteunen in het volgende: ( dit mag ook tegen betaling omdat naar school gaan ook geld kost )
wat ik wil leren is het volgende: een docker leren inrichten zodat je een volledig werkende website in een docker kan laten draaien waardoor je maar 1 server nodig hebt voor verschillende leer projecten en de lijn die ik ui gestippeld heb ziet er als volgt uit:

leren een docker inrichten, dat wil zeggen de pakketten installeren in de docker dat hij voor een site gebruikt kan worden --> leren hoe je een website upload in een docker door middel van b.v wordpress te gebruiken op windows en als de site klaar is copy naar docker map zodat je leert hoe je een website ( waar hij ook mee gemaakt is ) werkend in je docker kan zetten --> oefen aanpassingen maken aan je docker als leer proces om meer te leren intregreren met dockers.

ik hoor graag van je en alvast een fijne jaar wisseling :)   

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie