Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opzegging leden CC  (gelezen 5803 keer)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
opzegging leden CC
« Gepost op: 2010/06/22, 22:27:28 »
beste leden.

wij, Drummies, dellkubuntu en chris. hebben gezamelijk besloten dat onze functie niet meer functioneerd waar de CC ooit voor bedoeld was.

we hebben met liefde alle inzet gegeven maar nu werkt het niet meer en als de spreekwoordelijke druppel gevallen is is de spreekwoordelijke emmer een keer vol.

we bedanken jullie voor het vertrouwen en steun de afgelopen tijd en trekken ons terug, ieder op zijn eigen manier.
de een blijft wel actoef forumlid de ander niet, dit is niet de schuld van wie dan ook maar een persoonlijke keuze.

met vriendelijke groet,

de voormalige crew van de ubuntu-nl CC.

Drummies , dellkubuntu en chris.

Offline Tom

  • Lid
Re: opzegging leden CC
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/22, 22:50:34 »
Dood zonde maar begrijpelijk ,ombudsman is de grootste rot job die er is ,je hangt altijd tussen twee vuren en nooit is het goed.
Bedankt alle drie voor de gedane moeite en inzet ,en hopelijk tot ziens op het Forum  want Ubuntu mensen blijven jullie toch. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: opzegging leden CC
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/22, 22:59:02 »
bedankt Wanda, en idd als gewoon lid sla je me niet weg alhier =D

ubuntu/linux[mint ;) ] for life XD

Re: opzegging leden CC
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/22, 23:05:55 »
Idd. veel dank. Ik weet van achter de schermen een beetje van wat jullie al niet over je heen hebben gekregen. Ik vind het knap dat jullie het zolang hebben volgehouden in een functie waar je eigenlijk altijd met problemen te maken hebt. Groot respect daarvoor.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: opzegging leden CC
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/22, 23:39:05 »
Hier schrik ik van.... Wat jammer.

In elk geval: dank voor jullie werk. En respect voor jullie besluit.

Re: opzegging leden CC
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/23, 06:26:51 »
Heel jammer. De CC is een belangrijk onderdeel van de gemeenschap en het in een klap opstappen van de hele CC is een signaal dat we als gemeenschap het lek nog niet boven hebben.

Bedankt voor jullie bijdrage. Het werk was niet makkelijk, is misschien nog niet af, maar jullie hebben de gemeenschap een stuk vooruit geholpen.

Offline timosha

  • Lid
Re: opzegging leden CC
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/23, 08:26:52 »
Hartelijk bedankt alledrie voor het prima werk dat jullie geleverd heeft.

Helaas kon het niet uitblijven, als men van een OS een godsdienst maakt is een splitsing nooit ver weg.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/23, 12:21:18 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline Mark81

  • Lid
Re: opzegging leden CC
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/23, 08:49:09 »
Jammer jongens, maar bedankt voor al het goede werk wat jullie hebben verricht!!!

Re: opzegging leden CC
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/23, 10:50:43 »
Wow, hier ben ik toch even van geschrokken.
Ben de laatste dagen helaas wat minder actief (wel dagelijks hoor, maar ik post wat minder) en inneens zie ik dit voorbij flitsen :O
Niet dat ik dit helemaal niet zag aankomen, het rommelde al een tijdje, maar als de beslissing dan valt is het toch even schrikken.

Ik wil jullie ontzettend bedanken voor het geleverde werk, erg jammer dat het zo had moeten lopen.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: opzegging leden CC
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/23, 11:39:16 »
offtopic:

Hartelijk bedankt alledrie voor het prima werk dat jullie geleverd heeft.

Helaas kon het niet uitblijven, als men van een OS een godsdienst maakt is een splitsing noot ver weg.

Godsdienst, splitsing? Waar heb je het in hemelsnaam over. Volgens mij is één van de redenen dat de CC hun werk niet meer goed kunnen doen dit soort onzinnige opruiende berichten.

Een godsdienst heeft werkelijk helemaal niets met een besturingssysteem te maken. Hoe iemand het in hemelsnaam kan bedenken dat er mensen zijn die van een OS een godsdienst maken, en dat vervolgens ook nog openbaar gaat uitdragen als reden voor een niet bestaande splitsing... Precies dergelijk ongenuanceerde stemmingmakerij waarbij ook het op de persoon spelen door medeleden uit te maken voor pastoors met opgeheven vingertjes is wat dit forum volgens mij niet kan gebruiken en tast vrijheid ervan aan.

Zie voor een toelichting dit pleidooi voor beschaafde omgang:

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/houdt-het-forum-vrij!/
« Laatst bewerkt op: 2010/06/23, 11:50:02 door Thomas de Graaff »

Re: opzegging leden CC
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/23, 12:29:24 »
@Thomas
Ik denk gat je precies snapt wat timosha bedoelt, maar in het geval dat je het echt niet snapt:
Hij bedoelt dat er hier mensen zijn die Linux als een soort van religie zien waar je niets negatiefs over mag zeggen. Je ziet dat in allerlei vlakken, bijvoorbeeld voetbal, auto's enzovoort dat er mensen zijn die vinden dat hun mening de enige juiste is en de rest te vuur en te zwaard bestreden moeten worden. Je ziet dit ook bij bv. Apple, bij Windows en dus ook bij Linux.
Een soort van fundamentalisten dus. Hun mening is de juiste en er is geen ruimte voor wat dan ook.
Dat is wat hij bedoelt met die opmerking.
En over het gevolg heeft hij helemaal gelijk, splitsingen bij fuudamentalistische instelling is altijd een volgende stap.

Tevens wil ik op persoonlijke noot wat opmerken, ik heb met stijgende verbazing alles gelezen en vind dat iedereen (voor en tegenstanders) op moeten houden met dit geschrijf. Als er zaken niet goed gaan, bespreek dat "in person" met elkaar. Het lijkt me niet noodzakelijk dat de gehele wereld mee kan lezen.
Ik zou dan ook willen voorstellen dat een ieder die wat te zeggen heeft over dit onderwerp op een bepaalde dag en plek bij elkaar komt en het uitpraat.

Dit dient allemaal tot niets, het verzandt tot eindeloze en respectloze schreeuwerij en staat uiterst onproffessioneel.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: opzegging leden CC
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/23, 12:34:44 »
@Willempiesnor: dat religieverhaal heeft hier niets mee te maken. Maar dan ook totaal niets.

Een paar hardwerkende vrijwilligers hebben een lading stront teveel over zich heen gekregen, en zijn daarom gestopt. Dat is wat er nu aan de hand is.


Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: opzegging leden CC
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/23, 12:54:25 »
Vind het jammer deze dingen te lezen, en wens de ex CC leden alle goeds toe.

Een paar hardwerkende vrijwilligers hebben een lading stront teveel over zich heen gekregen, en zijn daarom gestopt. Dat is wat er nu aan de hand is.

Daar heb je helemaal gelijk in Pjotr, wat ik alleen betreur is dat steeds als er goede mensen zijn er weer iets gebeurd waardoor mensen besluiten hun taak binnen de groep neer te leggen.
Laten we eerlijk zijn het zijn niet de eerste die hun werk neerleggen door dat er een lading shit over hun heen komt, en dan bedoel ik ongeacht hun functie binnen de groep.
Dus ook de moderator's !!
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: opzegging leden CC
« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/23, 13:37:59 »
@Willempiesnor: dat religieverhaal heeft hier niets mee te maken. Maar dan ook totaal niets.

Een paar hardwerkende vrijwilligers hebben een lading stront teveel over zich heen gekregen, en zijn daarom gestopt. Dat is wat er nu aan de hand is.



Het religieverhaal heeft er zeer degelijk wel mee te maken. Ik begrijp het verhaal van Timosha volkomen en de uitleg van Willempiesnor ook.

En dat er een paar mensen "een lading stront"  over zich uitgestort kregen is m.i. ook hun eigen fout. Het team begeeft zich teveel op de achtergrond en op momenten dat het op de voorgrond moet treden zie je ze niet. En als dat wel gebeurd dan gebeurd dit met willekeur. En komt er dan kritiek, dan moeten ze daar maar tegen kunnen, anders ben je niet geschikt als je niet tegen een stootje kunt. Dat is de realiteit. Zo gaat het in "het echte leven ook". Uithuilen en opnieuw beginnen!
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: opzegging leden CC
« Reactie #14 Gepost op: 2010/06/23, 13:47:04 »
@Thomas
Ik denk gat je precies snapt wat timosha bedoelt, maar in het geval dat je het echt niet snapt:
Hij bedoelt dat er hier mensen zijn die Linux als een soort van religie zien waar je niets negatiefs over mag zeggen. Je ziet dat in allerlei vlakken, bijvoorbeeld voetbal, auto's enzovoort dat er mensen zijn die vinden dat hun mening de enige juiste is en de rest te vuur en te zwaard bestreden moeten worden. Je ziet dit ook bij bv. Apple, bij Windows en dus ook bij Linux.
Een soort van fundamentalisten dus. Hun mening is de juiste en er is geen ruimte voor wat dan ook.
Dat is wat hij bedoelt met die opmerking.

Het team is in ieder geval absoluut geen fundamentalistische organisatie. Er is veel ruimte voor afwijkende meningen, en voorstellen die de community aangaan worden zo veel mogelijk ter discussie aan de community voorgelegd. Het voorstel waarover zoveel commotie gemaakt wordt is hier een mooi voorbeeld van. Dit voorstel is gewoon ter discussie aan de community voorgelegd door het op de agenda van de openbare irc meeting te plaatsen.


Citaat
En over het gevolg heeft hij helemaal gelijk, splitsingen bij fuudamentalistische instelling is altijd een volgende stap.

Tevens wil ik op persoonlijke noot wat opmerken, ik heb met stijgende verbazing alles gelezen en vind dat iedereen (voor en tegenstanders) op moeten houden met dit geschrijf. Als er zaken niet goed gaan, bespreek dat "in person" met elkaar. Het lijkt me niet noodzakelijk dat de gehele wereld mee kan lezen.
Ik zou dan ook willen voorstellen dat een ieder die wat te zeggen heeft over dit onderwerp op een bepaalde dag en plek bij elkaar komt en het uitpraat.

Dit dient allemaal tot niets, het verzandt tot eindeloze en respectloze schreeuwerij en staat uiterst onproffessioneel.

Daar zijn de meeste teamleden het denk ik wel mee eens. Het is de persoonlijke keuze van het teamlid dat is opgestapt geweest om deze discussie die geplanned stond voor de aankomende irc meeting niet af te wachten, maar om dit op het forum te doen. Normaal is de afspraak binnen ubuntu-nl om dergelijke voorstellen op een irc meeting te bespreken.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/23, 13:48:51 door Thomas de Graaff »

Re: opzegging leden CC
« Reactie #15 Gepost op: 2010/06/23, 14:05:58 »
Nu de CC opeens opstapt is dan een gevolg van mijn actie? Laat me niet lachen zeg.

(niet dat je dat zegt, maar zo even tussen de regels door gelezen te hebben, denk ik dat je dat bedoelt.)

Dat bedoel ik niet Femke.

En je kan wel zeggen dat iedereen door bleef "zeiken" na het verwijderen van het topic door jou, maar dat is gewoon niet waar. Kijk maar eens in de draad terug. Er is maar één bericht tussen het verwijderen van jouw topic, en het opstappen door jou die gaat over het onderwerp, en laat dat nu net het bericht zijn wat de reden is geweest voor je opstappen.

Offline Stijnen

  • Lid
Re: opzegging leden CC
« Reactie #16 Gepost op: 2010/06/23, 14:40:52 »
Is het niet de taak van de CC om te bemiddelen tussen team -en forumleden wanneer er conflicten ontstaan? Ben ik dan één van de weinige die totaal niet snapt waarom men juist NU deze functie neerlegt?   :rolleyes:
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Double12

  • Lid
Re: opzegging leden CC
« Reactie #17 Gepost op: 2010/06/23, 15:12:53 »
De CC is er mee gestopt omdat het al een tijd een ondankbare taak bleek. Het meningsverschil over Vraag & aanbod heeft daar niet direct mee te maken, laten we dat dus niet inmengen in dit topic.

Re: opzegging leden CC
« Reactie #18 Gepost op: 2010/06/23, 16:19:41 »
Waarom is iedereen dat dan ontgaan

Ik denk niet dat iedereen dat ontgaan is Femke. Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar mij was het wel opgevallen. Met het verwijderen van het topic was er voor mij geen enkele reden om aan te nemen dat er een dag later niet weer iemand een dergelijk topic zou openen. Vandaar ook dat ik het voorstel gewoon op de agenda heb laten staan. Het voorstel ging ook verder dan alleen het verhandelen van software, maar ging ook over het verhandelen van diensten, en het verhandelen van computer gerelateerde objecten die (samen) werken met Ubuntu. Ik ben daar verder niet op ingegaan omdat ik in het kader van de toonzetting van de voorgaande discussie geen nut zag om daarover door te gaan.

waarom is het dan zo uit de hand gelopen?

Dit was na jouw aankondiging van je vertrek de tweede reactie in de bewuste draad op het community board:

Een time out over dit onderwerp lijkt me wel goed. Dan kunnen de emoties even bedaren en wellicht voortijdige beslissingen nog even overwogen worden. Een slotje erop en over een week eens verder kijken?

Helaas was dat te laat, want inmiddels had je zoals ik later zag al een topic op het forum geopend waarin een aantal forumleden die helemaal niet wisten wat er aan de hand was zich er mee gaan bemoeien. Deze forumleden pakken de gelegenheid aan om hun ongenoegen jegens "het team" te spuien en bijvoorbeeld zonder te weten wat er is gebeurd vast te stellen dat er een conflict is en Femke is weggepest. Deze forumleden zijn uiteindelijk denk ik de reden dat het is geëscaleerd. Maar dat kan ieder voor zich vaststellen:

http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/ik-geef-het-op-55968/msg615925/#msg615925.

De reden voor het vertrek van Femke was, zoals Femke aangeeft, de bewuste opmerking die ook naar mijn mening beter niet gemaakt had kunnen worden. Ik denk die opmerking in combinatie met een gebrek aan vertrouwen. Een gebrek aan vertrouwen tussen Femke en het team ten gevolge van het gedoe bij de toetreding van Femke tot het team. Er was destijds een soort uitzonderingspositie gemaakt waarbij Femke geen volwaardig teamlid was. Dat was beschamend, en had nooit mogen gebeuren, zoals DarkEra al eerder aangaf, en dat is denk ik ook een zaad voor wantrouwen en onzekerheid geweest. Teamlid, of geen teamlid is hoe het denk ik had moeten zijn. Later is Femke wel volwaardig teamlid geworden, maar daarmee is het vertrouwen natuurlijk niet meteen hersteld. Het mag hier trouwens nog wel even opgemerkt worden dat het juist de CC is die binnen het team het halve teamlidmaatschap van Femke aan de kaak heeft gesteld. Ook dat was goed werk van de CC, precies waarvoor de CC zo belangrijk is.

Maar de uiteindelijke reden voor escalatie is zoals ik het zie het op het vertrek van Femke volgende gedrag van een aantal forumleden die zonder te weten wat er precies aan de hand is allerlei beschuldigingen uiten.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/23, 16:22:58 door Thomas de Graaff »

Re: opzegging leden CC
« Reactie #19 Gepost op: 2010/06/23, 16:44:08 »
Thomas je hebt groot gelijk, er waren - waaronder mij - die zich er in gingen mengen die het team verachtten. Als ik dit heb gedaan: mijn oprechte excuses. Overigens ben ik blij met het CC. En ze mogen van mij een doorstart maken met rechtvaardigheid.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: opzegging leden CC
« Reactie #20 Gepost op: 2010/06/23, 16:50:47 »
Chris., Dellkubuntu en Drummies, bedankt voor al jullie tijd en moeite die jullie erin hebben gestoken. Het lijkt me een nuttige, maar ook allesbehalve een makkelijke taak.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: opzegging leden CC
« Reactie #21 Gepost op: 2010/06/23, 19:51:10 »
Thomas je hebt groot gelijk, er waren - waaronder mij - die zich er in gingen mengen die het team verachtten. Als ik dit heb gedaan: mijn oprechte excuses. Overigens ben ik blij met het CC. En ze mogen van mij een doorstart maken met rechtvaardigheid.

Je was inderdaad wat vlot met het concluderen dat er geen vertrouwen meer was tussen de leden en het team, en hebt daarmee een beetje bijgedragen aan een escalerende sfeer. Het siert je dat je hiervoor een stukje verantwoordelijkheid neem zo openbaar. Dat getuigt van grote klasse vind ik. Ik hoop dat Femke deze excuses weet te waarderen, want door de escalatie en de uitspraken die daarbij gedaan zijn wordt het zeker niet makkelijker voor Femke om haar taak als moderator in het team weer op te pakken mocht ze dat al willen.

Offline heir4c

  • Lid
Re: opzegging leden CC
« Reactie #22 Gepost op: 2010/06/23, 20:15:14 »
Chris, Dummies, Dellkubuntu. Bedankt voor jullie werk. (Wat kan ik hier nog meer op zeggen. Ben even stil gevallen)

En Nomko, Het is echt hun eigen schuld niet, neem dat maar van me aan. Ik weet maar enkele zaken over wat er naar hun hoofd geslingerd is maar zij hebben goed hun werk gedaan ook al zag men dat niet direct op het forum.
Alleen al de enkele zaken waar ik wat info over gehad heb, was al reden genoeg.
Dus a.u.b. niet afgeven op het CC-team.

Met vriendelijke groet,
heir4c
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: opzegging leden CC
« Reactie #23 Gepost op: 2010/06/24, 23:42:51 »
Chris, Drummies, Dellkubuntu, ik lees nu pas dat jullie zijn afgetreden. Heel jammer en vermoedelijk ook heel begrijpelijk.
Ik baal ervan want ik vind het feit dat we een CC hebben toch heel erg belangrijk. Alhoewel ik ook snap dat het een ondankbare taak is.
Bedankt ennuh.... sterkte met het afkoelen. Aftreden is tenslotte veel moeilijker en pijnlijker dan aantreden.
Sterkte en bedankt.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: opzegging leden CC
« Reactie #24 Gepost op: 2010/06/24, 23:53:49 »
Ik zeg maar een ding, terug bij af. :(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.