Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nero Vision voor linux?  (gelezen 1828 keer)

FrogieDogie

  • Gast
Nero Vision voor linux?
« Gepost op: 2008/11/05, 15:01:56 »
Weet iemand een gratis! linux alternatief voor Nero vision? Ik wil graag een divx bestand kunnen omzetten en branden naar een DVD schijf, die ik dan hopelijk in een DVD speler kan laten afspelen. Misschien ook handig als ik een titel menu kan aanmaken en ondertiteling kan toevoegen.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt

Offline siegi

  • Lid
Nero Vision voor linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/05, 15:22:48 »
Normaal zou het met devede moeten lukken.

van_zwier

  • Gast
Nero Vision voor linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/05, 17:16:04 »
Wellicht heb je hier iets aan:
http://cinelerra.org/

FrogieDogie

  • Gast
Nero Vision voor linux?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/07, 23:33:05 »
Heel erg bedankt, ik denk dat het hiermee wel lukt

FrogieDogie

  • Gast
Re: Nero Vision voor linux?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/20, 14:11:38 »
De DVD's die ik brand m.b.v. DeVeDe Kunnen niet afgespeeld worden in een gewone DVD speler. Wel in een xbox 360 of op de computer. Ik denk dat dit komt doordat niet alle 4.7 Gb op de DVD schijf beschreven worden, het Image bestand is immers maar 2.8 Gb groot.
Weet iemand nog andere software of manieren om dvd's te branden?

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Nero Vision voor linux?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/20, 14:36:39 »
Aan FrogieDogie
De grootte van je image maakt niet uit. Als de DVD wel in een Xbox afspeelt, denk ik dat het probleem in de DVD speler zit. Die heeft een lijstje nummers aan boord van dvd fabrikaten die afgespeeld kunnen worden. Als het merk DVD toevallig niet in de lijst staat, loop je kans dat de speler het ding niet start.
Devede is een goede vervanger voor Nero Vision, maar ik heb geen ervaring met Divx ---->DVD.
Ik wil het wel proberen, maar dan zou ik een divx file moeten downloaden. Weet je misschien een niet al te lange?
Vr.groet, peter

FrogieDogie

  • Gast
Re: Nero Vision voor linux?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/20, 15:11:00 »
Nou, ik heb maar wat gepakt, Dit is een aflevering van de serie Californication, misschien eens van gehoord. Het bestand is 223 mb groot, en een grote beschikbaarheid, dus snel gedownloaded.   http://tinyurl.com/59j3dq    (pak de bovenste)

Als je iets uitvindt, hoor ik het graag.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Nero Vision voor linux?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/20, 23:36:11 »
Aan FrogieDogie
Prima, maar hier moet ik allerlei gegevens invullen. Daar heb ik een beetje hekel aan. Kan het niet anders?
Al even op internet gespit, maar daar staan plenty oplossingen als je even zoekt op Divx.
Vr.groet, peter


FrogieDogie

  • Gast
Re: Nero Vision voor linux?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/09, 16:41:46 »
Ik heb een programma gevonden, maar dat is een windows programma: DVD Santa. En je moet ervoor betalen. Natuurlijk bestaat er wel nog zoiets als thepiratebay.org maja, ik ben op zoek naar een linux programma.