Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestanden kopieren  (gelezen 592 keer)

bestanden kopieren
« Gepost op: 2009/02/21, 20:05:01 »
Bij het kopieren van een bestand .vdi groot 6.3GB van .virtualbox/vdi naar mijn externe usb harde schijf, loopt Ubuntu volkomen vast. Ik heb het diverse malen geprobeerd. Zowel met Gnome commander als met Nautilus. Ik weet niet of dit een hardware-probleem is of dat er iets anders aan de hand is. Ik heb al in de recovery mode Repair broken Packages gedaan, maar dat leverde niks op. Er werd ook niks gerepareerd.
Iemand suggesties?

Offline ivo

  • Lid
Re: bestanden kopieren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/21, 20:42:50 »
Welk filesysteem staat op die USB disk?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Floris

  • Lid
Re: bestanden kopieren
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/21, 20:47:19 »
Welk filesysteem staat op die USB disk?
Je bent me voor… ;-)
Merk op dat bijvoorbeeld FAT32 niet met bestanden van 4G of meer overweg kan, misschien moet je dus een ander bestandssysteem gebruiken.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Re: bestanden kopieren
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/21, 20:48:06 »
Welk filesysteem staat op die USB disk?

NTFS, maar inmiddels heb ik ook al andere threads gelezen en het lijkt op een kernel probleem. Ik heb nu opgestart met een vorige kernel en nu ging het kopieren goed. Ik had de laatste tijd al meer vastlopers, dus blijf ik voorlopig maar met deze kernel opstarten.