Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dhclient  (gelezen 801 keer)

dhclient
« Gepost op: 2008/01/01, 01:38:48 »
Ik heb een pc van iemand anders geinstalleerd met linux maar iedere keer wanneer de pc herstart moet ik handmatig dhclient eth0 invoeren om het internet aan de praat te krijgen. Dit moet ook automatisch kunnen, ideetjes ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline siegi

  • Lid
dhclient
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/01, 02:28:03 »
Normaal neemt networkmanager het voor zijn rekening. Maar niet als de interface al geconfigureerd is in /etc/network/interfaces
Wat staat er trouwens in dat interfaces bestand?

Ralphius

  • Gast
dhclient
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/01, 02:33:55 »
had ik bij een feisty installatie ook vaak voor;
maar is nu gelukkig verleden tijd,

dhclient
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/01, 10:07:50 »
@siegi: Ik kan dat nu niet bekijken omdat ik niet bij die gene thuis ben maar het zou best kunnen dat de networkmanager het niet doet. Ik ga wel kijken of ik die network manager kan verwijderen als ik hem kan vinden. Gisteren kon ik hem niet vinden om te verwijderen en wicd te installeren. Wat zou er in /etc/network/interfaces moeten staan dan, dan ga ik van de week wel even kijken bij hem. Ik heb hem nu verteld hoe hij zelf iedere keer dus dat dhclient kan toepassen zodat het wel gewoon werkt.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline siegi

  • Lid
dhclient
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/01, 13:47:05 »
Dit zou het enige mogen zijn
auto lo
iface lo inet loopback
Is het een vaste verbinding?
Dan zou je hem er in principe wel kunnen inzetten zodat je geen network manager of wicd nodig hebt.
auto lo
iface lo inet loopback
auto eth0
iface eth0 inet dhcp

dhclient
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/01, 19:16:12 »
na het mannetje geeft het nu al op en is weer terug naar Windows :P
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline siegi

  • Lid
dhclient
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/01, 21:46:49 »
Geeft natuurlijk ook geen goede indruk van linux he, dat hij eerst dhclient in terminal moet intypen.
En als er dan nog zoiets volgt als ie een of ander programma wil, dan lijkt linux al direct te moeilijk.