Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MySQL ubuntu 8.04  (gelezen 1094 keer)

accesshater

  • Gast
MySQL ubuntu 8.04
« Gepost op: 2008/06/07, 13:43:14 »
Beste mensen ik werk al een paar weken met ubuntu en vind het een super fijn os, alleen is het een beetje wennen =p.

Ik heb de software geinstaleerd die nodig zijn voor een LAMP server, dit werkt perfect. Alleen werkt dit alleen lokaal.
Ik heb geprobeert om poort 3306 te openen wat de mysql poort is en dit is wel gelukt in de router en heb het ook ingesteld in firestarter.
Dit zelfde heb ik ook gedaan voor poort 80. (Heb ook de firewall gedisbled met firestarter maar dat helpt ook niet)

Het vreemde is dat als ik naar grc.com ga en een poort test doe, ik een open status krijg voor poort 80 en 3306 blijft op stealth.

Natuurlijk heb ik ook wat research gedaan, maar ik kom er echt niet uit.
Ik had gelezen dat je een of andere regel skip-networking in commentaar moest zetten maar deze staat niet in mijn my.cnf.

De volgend eregel heb ik ook in commentaar gezet maar dat mocht ook niet baten.
#bind-address      = 127.0.0.1

Alle hulp is welkom.

ALvast bedankt

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
MySQL ubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/08, 09:10:03 »
Waarom wil je MySQL open zetten op het internet. Lijkt mij geen goed idee. Als het de bedoeling is een apache server op te zetten die babbelt met een MySQL databank, dan hoeft alleen Apache open te staan op het internet. Apache zal dan wel met MySQL over het localhost adres babbelen.

accesshater

  • Gast
MySQL ubuntu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/08, 09:54:35 »
Snap ik wel, dat je in php gewoon localhost verbind. Alleen draait de php server ergens anders, en de mysql versie op die server is oud (4.0). En ikheb 5.0 nodig.
DUs wil ik de phpserver laten connecten met mijn mysql database alleen gaat dat niet zomaar blijkbaar. Het lijkt alsof 3306 niet open te krijgen is. Ik heb namelijk wel andere poorten geopend en dat werkte perfect op poort 3306 na =(.

Het is voor een klein school project dus..

MySQL ubuntu 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/08, 10:12:32 »
Ik vrees dat je iets wilt dat niet zomaar ff mogelijk is... ??
Het kan wel: http://www.ianywhere.com/developer/product_manuals/sqlanywhere/0902/en/pdf/dbsren9.pdf

Maar is het niet handiger of makkelijker om de mysql op die server ff te upgraden of opnieuw te installeren ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

accesshater

  • Gast
MySQL ubuntu 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/08, 10:31:06 »
Ja dat upgraden op die server gaat dus zomaar niet =p. Heb mysql op een andere poort ingesteld en die poort opengezet. ALleen nog even checken of hij de server daadverwerkelijk kan vinden vanaf een externe locatie, de poort is iig open.

Ik zal even het document bekijken =D, tnx.

Offline champagne

  • Lid
MySQL ubuntu 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/08, 18:46:50 »
Misschien helpt het als je bind-address op 0.0.0.0 zet.

Je moet er vervolgens wel voor zorgen dat je mysql gebruiker ook toegang krijgt tot je database (bv grant all on databasenaam.*@`123.123.123.123` to user identified by 'password'

Ik weet niet zeker of dit je probleem oplost, maar het is een poging waard.

accesshater

  • Gast
MySQL ubuntu 8.04
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/08, 20:25:55 »
Ik heb het btw al opgeslot,
Heb met het pakket mysql-admin de poort ingesteld op 3307 en deze vervolgens open gegooid.
Vervolgens heb ik een user aangemaakt, omdat je met root blijkbaar niet vanuit een ander domein kan inloggen.

In de php heb ik in de connect file het adres met daarachter de poort gezet: xxx.xxx.xxx.xxx:3307

Het werkt prima!

Alleen vind het nog steeds vreemd dat ik poort 3306 niet open kan gooien. Iig bedankt voor al jullie hulp!

(Moet ik nu mijn eerste post editen om er "[solved]" in te zetten)?