Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: oude bestanden unreadable vanuit probeersessie ubuntu 13.10  (gelezen 502 keer)

Offline flipperrr

  • Lid
Hallo ,
ik ben mijn fot's aan het redden omdat de installatie van 13.10 vast is gelopen  en nu mijn besturingssysteem vast is gelopen.
Veel kan ik redden maar bij sommige mappen krijg ik de melding dat ik geen toestemming heb om ze te openen .
er staat dan this location could not be displayed : youi do not have the permission to the contents of (bijv,.) vakantie 2012

iemand een idee hoe ik deze wel kan bereiken?

Offline jan11000

  • Lid
Re: oude bestanden unreadable vanuit probeersessie ubuntu 13.10
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/28, 19:12:58 »
Linux werkt met permissie's, dus wie eigennaar is van de files(is veiliger).
Dus met nautilus, (of in terminal gksudo nautilus), dan kun je de eigenaar van de files wijzigen, en daarna alles met de files doen wat je wilt.

Offline flipperrr

  • Lid
Re: oude bestanden unreadable vanuit probeersessie ubuntu 13.10
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/28, 19:28:23 »
Ik kan alleen mijn bestanden bereiken via de probber sessie van een ubuntu 13.10 dvd  en vandaaruit kan je geen programmaś installeren...

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: oude bestanden unreadable vanuit probeersessie ubuntu 13.10
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/29, 03:14:16 »
Ik kan alleen mijn bestanden bereiken via de probber sessie van een ubuntu 13.10 dvd  en vandaaruit kan je geen programmaś installeren...
Bekijk deze video eerst eens even...

http://www.youtube.com/watch?v=p6TBuab-EPw

Offline kuifje09

  • Lid
Re: oude bestanden unreadable vanuit probeersessie ubuntu 13.10
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/29, 15:39:22 »
Als je vanuit de live sessie een sudo - doet ben je toch root, en de baas over alles.
Dan moet je overal aan kunnen komen. Hoef je verder helamaal niets te veranderen, wat mij het veiligst lijkt.