Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu'ers in Almere?  (gelezen 13184 keer)

acwibier

  • Gast
Ubuntu'ers in Almere?
« Gepost op: 2008/12/17, 07:16:43 »
Zonder te willen "discrimineren" zou ik alle gebruikers van Ubuntu in Almere
willen vragen of zij zich ook verzameld hebben in een soort "usergroup" om
zo het kennisniveau van dit operating system naar een hoger plan te tillen.

Mocht dat het geval zijn, wanneer en hoe vaak worden er bijeenkomsten
gehouden en waar gebeurt dat? En waar moet ik me aanmelden?

Als er nog geen sprake is van een gebruikersgroep op Almeers niveau, is
er dan eventueel interesse om zoiets op te zetten?

Graag jullie reacties.

Ton

Digibeetje

  • Gast
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/19, 20:42:50 »
Ik niet, maar een cursus geven in de plaatselijk Bieb of buurthuis en dan gratis in krant en je krijgt zowel huidige gebruikers uit regio als nieuwe geïnteresseerde.

Vergeet niet dat vele juist de Computer gebruiken om anoniem vrienden wereldwijd te zoeken.
Ik zit dus regelmatig in andere talen te zoeken en vind daar soms dingen die hier ontbreken.
Verder kun je de zoekfunctie gebruiken en elke vermelding met Almere zal boven komen!

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/01, 22:52:57 »
Heuj... ik woon in Almere... Prive werk ik ook met Ubuntu. Op mijn werk vooral met Debian. Kennis vergroten is altijd posifief.

groeten Geurt

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/02, 14:27:46 »
Ik wil wel joinen, woon ook in Almere en gebruik niets anders meer dan Kubuntu (maar heb hiervoor Ubuntu gebruikt, dus ook van Ubuntu weet ik een heele hoop) :D

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/02, 17:21:55 »
ik voel dat almere in verwachting is van een linux user group.... :)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/02, 17:31:32 »
maak er wat moois van en wie weet verhuizen wij jog naar de "lelijkste stad van nederland" :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/02, 17:34:59 »
maak er wat moois van en wie weet verhuizen wij jog naar de "lelijkste stad van nederland" :)

lelijkstad ligt een paar km boven almere.. =D Almere is inderdaad niet de meest charmante stad van het land. Echter woon ik zo redelijk dicht bij amsterdam en dat is wel een leuke stad ;)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/02, 20:37:56 »
lelijkstad ligt een paar km boven almere.. =D Gaaaaaap !! Zo makkelijk om te zeggen !

Almere is inderdaad niet de meest charmante stad van het land. Echter woon ik zo redelijk dicht bij amsterdam en dat is wel een leuke stad ;)






Als er een clubje komt in Almere, doe ik mee !

Gr Karel,




Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/02, 23:30:13 »
nou nog liever leliestad dan amsterdam,,, als je het over oude troep hebt :P

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/04, 21:10:51 »
goed... wat zijn de voordelen van een linux gebruikersgroep? naast dit forum?

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/04, 21:49:15 »
goed... wat zijn de voordelen van een linux gebruikersgroep? naast dit forum?

Dat we meer mensen uit een bepaalde woonplaats of regio kunnen verleiden Linux te gaan gebruiken. Plus, we kunnen leuke dingen uitwisselen in real life. Plus, het is ook leuk als we wat activiteiten kunnen organiseren, en dat kan nu eenmaal beter in real life dan via het internet. En dat zijn nog maar een paar dingen, er is nog zoveel te bedenken waarom het een voordeel zou zijn.

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/04, 21:55:22 »
Okee daar heb je wel een punt. wellicht een keer afspreken om wat te brainstormen?

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/05, 17:32:10 »
Okee daar heb je wel een punt. wellicht een keer afspreken om wat te brainstormen?


Goed idee :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/05, 18:02:23 »
Als ik aan zoiets mee doe moet het wel goed opgezet worden! Doelstellingen ledenbestand projecten wervings acties promotie info avonden. Een website. Sponsoring enz. Veel werk dus! We moeten ons dat wel realiseren! Hebben we er tijd voor ?daarnaast moeten we genoeg actieve leden zien te vinden!  Denk er eens over na en zeg hier wat je er van vindt

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/06, 17:14:31 »
Ik heb er wel tijd voor hoor :) En ik vind het een superidee :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/06, 23:58:30 »
Overdag werk ik. In het weekend ben ik vaak niet in almere.  Het lijkt me wel een cool idee. Eens even kijken of er genoeg mensen zijn die actief mee willen denken/doen
 :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/07, 17:43:24 »
Mee eens :) Al wil ik wel even aanvullen dat ik overdag op school ben, maar in het weekend kan ik wel :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/01/07, 18:57:33 »
vistaus... welk kennis niveau heb je eigenlijk van linux? noem eens wat dingen die je kunt...
server of desktop? of embedded?

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/01/07, 20:35:41 »
Auto is voor mij dus ook geen optie :P Openbaar vervoer wel :)

Mijn kennis is van de desktop trouwens, en voor de rest ben ik het eens met Femke ;)
Bedankt trouwens Femke :)
« Laatst bewerkt op: 2009/01/07, 20:39:01 door Vistaus »

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/01/10, 12:43:55 »
Lijkt me best een goed idee als jullie een groepje in Almere oprichten. Je hoeft niet direct heel veel bijeenkomsten te houden of activiteiten te organiseren.
Als je namelijk een groepje bij elkaar hebt, kun je die namelijk direct inschakelen voor een install party. Vorige keer was het probleem dat er te weinig organisatoren waren, met een heel groepje moet dat wel lukken.

@ Geurt Hakfoort: Vistaus is een KDE-goeroe :P

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/01/10, 12:48:35 »
Lijkt me best een goed idee als jullie een groepje in Almere oprichten. Je hoeft niet direct heel veel bijeenkomsten te houden of activiteiten te organiseren.
Als je namelijk een groepje bij elkaar hebt, kun je die namelijk direct inschakelen voor een install party. Vorige keer was het probleem dat er te weinig organisatoren waren, met een heel groepje moet dat wel lukken.

@ Geurt Hakfoort: Vistaus is een KDE-goeroe :P

Haha XD

Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens wbt de install party enzo.

Dus iedereen die zich op wil geven voor deze club. kan zich dan vanaf hier op geven. Ik geef mezelf sowieso op. Nog meer die zich op willen geven? :)

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/01/10, 17:55:34 »
Ik weet niet of ik wat kan betekenen voor anderen, maar anders zou ik zeggen, oke...ik wil wel kijken of ik iets kan doen.



Alle hulp is welkom en als ik zo wat dingen van jou lees op dit forum, dan zie ik dat je best wel wat van Ubuntu af weet :)

Offline Roos

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #22 Gepost op: 2009/01/18, 16:29:07 »
Als er nog geen sprake is van een gebruikersgroep op Almeers niveau, is
er dan eventueel interesse om zoiets op te zetten?

Als er een LUG opgericht gaat worden, wil ik me daar zeker bij aanmelden, ook ik woon in Almere, en zou het erg leuk vinden eens met wat gelijkgestemde mensen om de tafel te zitten  :D. Ook mijn (overvloedige) vrije tijd inzetten om te helpen dingen te organiseren is zeker mogelijk.

Wilco

Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #23 Gepost op: 2009/01/18, 17:20:49 »
Mooi, weer een participant :)

Tja, we hebben al wel een paar (toekomstige) leden nu, dus misschien moeten we dan binnenkort maar eens iets afspreken :)

Offline frank7

  • Lid
Re: Ubuntu'ers in Almere?
« Reactie #24 Gepost op: 2009/01/22, 12:08:49 »
Hoi,

Ik woon niet in Almere maar ik denk dat dit een goed initiatief is.

Je zou ook eens op deze website kunnen kijken naar verschillende LUG's in Engeland.

http://lug.org.uk/

Misschien is het handig om contact op te nemen met een of meerdere LUG's daar om een indruk te krijgen wat deze groepen zoal doen.

Gr. Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561