Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sabayon Linux  (gelezen 7868 keer)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Sabayon Linux
« Gepost op: 2009/11/17, 20:35:42 »
Wie kent dit. Ik had er nog nooit van gehoord.

En zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik heb het hier gevonden.

http://sabayon-linux.nl.malavida.com/d6872-gratis-downloaden-linux
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Sabayon Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/17, 20:37:22 »
We hebben toch het onderdeel Andere distributies?

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Sabayon Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/17, 20:39:39 »
Ehh, ahja...

Maar het is een algemene vraag. Vandaar. Alleen kan ik het niet verplaatsen. Dus aan de mods dit dan te doen. Bijvoorbaad dank.  XD
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Sabayon Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/17, 20:40:22 »
Ik heb het al gemeld. In Offtopic zien meer mensen je, in Andere distributies zien deskundige mensen je vraag. ;)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Sabayon Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/17, 21:10:00 »
Maar het is een algemene vraag. Vandaar. Alleen kan ik het niet verplaatsen. Dus aan de mods dit dan te doen. Bijvoorbaad dank.  XD
Bij deze .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Sabayon Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/17, 21:58:29 »
Sabayon heb ik wel eens gebruikt,mooie goede distro.Is wel een jaar geleden dus kan niet zeggen of dat nu nog zo is,ben momenteel niet meer zo aan het distrohoppen.
Kubuntu 20.04

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Sabayon Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/18, 08:24:02 »
Heb hem ook eens geprobeerd. Is gebaseerd op Gentoo. Ik vond hem wat lastig te configureren. Dusdanig lastig, dat 'ie tijdens een installatie op de HD -ondanks dat ik er van overtuigd was de goede vinkjes te hebben gezet- rigoreus en zonder te vragen mijn HD wiste. Sindsdien houd ik me er verre van. Kan ook aan mij liggen hoor. Ik vind dat LVM gedoe van OpenSuse ook al lastig, dus.... =D


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: Sabayon Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/18, 15:50:39 »
Installatie week idd af,maar problemen heb ik er gelukkig niet mee ondervonden.Niet echt prettig zo'n lege hd. ;)
Kubuntu 20.04

Offline Dave

  • Lid
Re: Sabayon Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/18, 18:58:50 »
Wie kent dit. Ik had er nog nooit van gehoord.

En zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik heb het hier gevonden.

http://sabayon-linux.nl.malavida.com/d6872-gratis-downloaden-linux


Volgens mij zit het op m'n telefoon maar gezien het ding zoveel kan ben ik al maanden bezig geweest om te kunnen bellen en adresboek te beheren.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Sabayon Linux
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/18, 19:45:59 »
Niet echt een aanrader dus begrijp, zeker als de hd gewist word zal ik mij er ook maar verre van houden.  :rolleyes:
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Sabayon Linux
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/18, 20:13:43 »
Sabayon op je telefoon??  ??? Lijkt me sterk...

Ik denk dat je het een beetje moet zien als euh... Alfa Romeo... Prachtige auto's rijden voortreffelijk, maar om ze nou echt degelijk te noemen.. nee.. en zeker de oudere modellen niet. Sabayon is een beetje hetzelfde. Italiaans design, werkt op zich prima, maar wel vooral voor liefhebbers.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Sabayon Linux
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/18, 20:14:25 »
Installatie week idd af,maar problemen heb ik er gelukkig niet mee ondervonden.Niet echt prettig zo'n lege hd. ;)

Da's knap balen idd.. Ik had gelukkig een redelijk recente backup van de data.....


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: Sabayon Linux
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/18, 23:22:40 »
Ik heb dat wel eens een keer meegemaakt met mandriva,maar dat was meer omdat de installatieprocedure verwarrend voor mij was en mandriva oplossingen aanbood die ik dus accepteerde.En dat had ik dus beter niet kunnen doen.Vertrouw nu ook op mijn eigen gevoel en niet meer op die van het systeem.
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Sabayon Linux
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/18, 23:34:47 »
En ik vond juist Mandriva gemakkelijk te install en nog een mooie distro ook. :)

Maar Ubuntu is verslavend , je keert er elke keer weer naar terug ik toch. :D
« Laatst bewerkt op: 2009/11/18, 23:45:02 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Sabayon Linux
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/18, 23:43:08 »
Ik had toen het probleem dat ik xp er nog op had staan en na de nodige foutmeldingen ging het mis.Daarom draai ik ook geen dualboot meer,scheelt me een hoop gedoe. ;)
Kubuntu 20.04

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Sabayon Linux
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/19, 16:06:40 »
En ik vond juist Mandriva gemakkelijk te install en nog een mooie distro ook. :)

Mandriva 2009 installeert zich niet makkelijk, behalfjes op lege harde schijf. Die schijfindeler... onhandig ding. En als iemand die Gnome-liefhebber is (en die desktop dan ook verkoos boven KDE) stond ik verbaasd over hoe goed die lui Nautilus hebben vern****. Elke map een ander venster, hoe verzinnen ze het! >:(

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: Sabayon Linux
« Reactie #16 Gepost op: 2009/12/08, 12:42:31 »
ik heb een tijdje sabayon gedraaid. Heel mooie distro. Ik heb wel nooit begrepen hoe het systeem werkte om software te installeren en verwijderen. Ik heb hem gisteren gedownload om hem nog eens te proberen.

"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Sabayon Linux
« Reactie #17 Gepost op: 2009/12/08, 12:55:22 »
Ik ben dat zeer benieuwd naar jou bevindingen, het ziet er wel mooi uit. Volgens mij is het alleen niet zo compleet zoals ubuntu.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Sabayon Linux
« Reactie #18 Gepost op: 2009/12/08, 21:01:26 »
Sabayon is best wel compleet,maar draaide niet zo stabiel bij mij.
Kubuntu 20.04

Re: Sabayon Linux
« Reactie #19 Gepost op: 2009/12/09, 19:44:37 »
Ik werk al jaren geregeld met Sabayon.
Het leuke van Sabayon is dat deze direct 3D support, diverse codecs e.d. levert, zelfs live dus zonder te installeren.
Tevens ziet het er prachtig uit en is de meest gebruikte software aanwezig.
Ook de snelheid is uitstekend.

Met de laatste versie hebben ze wat splitsingen aangebracht, waaronder Gnome en KDE versies van ca. 2 Gb.
Voorheen zat alles in 1 maar dan moest je wel ruim 4 Gb downloaden.

Net als andere distro's is het altijd aan te bevelen om live te beginnen zodat je snel ziet of alle hardware direct wordt ondersteund.
Er zijn relatief weinig gebruikers die het leuk vinden uren te knutselen om een bepaald onderdeel aan de praat te krijgen.
Om mijn systemen doet Sabayon het uitstekend.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Sabayon Linux
« Reactie #20 Gepost op: 2009/12/09, 19:54:36 »
Ik krijg het bij mij niet goed geinstalleerd. Tenminste niet naast linux. Vreemd eigenlijk.

Verder toch de vraag over compleetheid. Zou ik dit als gebruiker gewoon kunnen gebruiken? Dus is het zo compleet dat er bijvoorbeeld ook de office pakketen enz al bij in  zitten. En dus ook muziek players etc.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505