Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen  (gelezen 1005 keer)

Offline yogiman

  • Lid
hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Gepost op: 2019/05/04, 19:27:29 »
Heb sinds kort Xubuntu. Wilde Gnubackgammon installeren, maar wist niet dat dat gewoon hier via de applicatie software kon. Probeerde het dus elders. Op een knop Start gedrukt op de webpagina, in de veronderstelling dat gnu gedownload zou worden, maar bleek een reclame knop te zijn. Nu is opeens mijn google home pagina op ongewenste wijze veranderd. Hoe kan ik dit programma weer verwijderen?

Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2019/05/04, 20:05:59 »
Dit is cru. Heb Xubuntu weer opnieuw geinstalleerd, en die malware zit er nu nog steeds

Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2019/05/04, 20:09:44 »
Huh? Mallware op Xubuntu?? Heb je wine draaien of zo?
Heb je Gnubackgammon uit de repository gedownload en niet van een onveilige bron? Ik kan me ook niet indenken dat een proggie uit de repos corrupt zou zijn. Maar ja...

Verwijderen van proggies, myfileconvert in dit geval:
verwijderd: gaat toch niet helpen bij window mallware
« Laatst bewerkt op: 2019/05/04, 20:18:55 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2019/05/04, 20:17:31 »
Huh? Mallware op Xubuntu?? Heb je wine draaien of zo?

Even opgezocht. Blijkt inderdaad en windows toolbar te zijn.
Citaat
Compatibilité   Windows 7, 8, 10, Vista, XP

Hoe heb jij die in Xubuntu gekregen?? Of anders gesteld, heb je het wel onder Xubuntu?
« Laatst bewerkt op: 2019/05/04, 20:19:33 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2019/05/04, 20:24:22 »
Ik wist niet dat xubuntu ook een software centre had. Ik ben inderdaad naar een webpagina gegaan. Ik heb het opgezocht, en in windows moet je dan naar het control panel om het te verwijderen.

Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2019/05/04, 20:26:21 »
Waarschijnlijk had ik gewoon de schijf helemaal moeten wissen. Ik deed dus de eerste optie, xubuntu verwijderen en opnieuw installeren. Als je chromium opnieuw installeert, komt ie gewoon weer mee.

Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2019/05/04, 20:29:29 »
Ik wist niet dat xubuntu ook een software centre had. Ik ben inderdaad naar een webpagina gegaan. Ik heb het opgezocht, en in windows moet je dan naar het control panel om het te verwijderen.
Dan wordt het voor mij wat moeilijker. Sowieso vind ik het vreemd dat mallware zich in Xubuntu geinstalleerd zou hebben wat eigenlijk al best uitzonderlijk is. Maar ja, als je het zelf installeert zet je zelf de linux-veiligheid open. Een les voor de toekomst.

Voor installeren kan ik je synaptic aanraden. En download alleen nog uit de standaard repositories om gecontroleerde software te verkrijgen. Alles van daarbuiten dien je te beschouwen als serieus risico (en komt er bij mij dan ook niet op!!).

En voor het verwijderen van myfileconvert.
Ik heb zo'n vermoeden dat het NIET IN Xubuntu zit maar als add-on/extentie in je browser. Dit zou ik proberen te verwijderen door de browser config totaal te vernieuwen (en daarna oude definitief weg).
Maar zoals ik al zei weet ik dit niet zeker dus wacht even op reacties van anderen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2019/05/04, 20:31:06 »
Waarschijnlijk had ik gewoon de schijf helemaal moeten wissen. Ik deed dus de eerste optie, xubuntu verwijderen en opnieuw installeren. Als je chromium opnieuw installeert, komt ie gewoon weer mee.

Dat klinkt voor mij bevestigend voor ....

Ik heb zo'n vermoeden dat het NIET IN Xubuntu zit maar als add-on/extentie in je browser. Dit zou ik proberen te verwijderen door de browser config totaal te vernieuwen (en daarna oude definitief weg).
Maar zoals ik al zei weet ik dit niet zeker dus wacht even op reacties van anderen.

En lees deze ook maar eens.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=73724.0
(dit gaat op voor alle externe/onbekende bronnen)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 2019/05/04, 20:52:57 »
Inderdaad, ik heb m onder extensies verwijderd. Nu heet het wel malware te zijn. Dus ik hoop dat dit genoeg is.

Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #9 Gepost op: 2019/05/05, 19:45:10 »
Ik ben benieuwd. Ik hoop het voor je. Als het niet in je systeem zit is verwijderen een stuk makkelijker.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #10 Gepost op: 2019/05/06, 19:19:04 »
Hopelijk hebben ze de moeite van het programmeren niet genomen voor linux gebruikers.


Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #12 Gepost op: 2019/05/06, 20:27:21 »
Ik gebruik dus chromium, maar hetzelfde zal gelden als voor firefox. Malware makers zullen toch niet zoveel moeite hebben genomen voor linux systemen, dat het zich diep op je harde schijf heeft genesteld.

nahjo

  • Gast
Re: hoe moet ik het programma myfileconvert verwijderen
« Reactie #13 Gepost op: 2019/05/06, 20:43:30 »
Ik gebruik dus chromium, maar hetzelfde zal gelden als voor firefox. Malware makers zullen toch niet zoveel moeite hebben genomen voor linux systemen, dat het zich diep op je harde schijf heeft genesteld.
Neuh zoveel moeite hoeven ze niet te doen. Alleen het doelwit zover zien te krijgen dat die de malware onder sudo gaat installeren  :evil: