Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RIP Skype...  (gelezen 50526 keer)

Re: RIP Skype...
« Reactie #150 Gepost op: 2011/10/18, 11:31:21 »
markba +1
Hoewel die Google Toolbar nogal vriendelijk is vergeleken bij sommige andere toolbars.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #151 Gepost op: 2011/10/18, 16:19:44 »
De eerste stap van MS:
http://www.security.nl/artikel/38860/1/Microsoft_verwijdert_Google_Toolbar_uit_Skype.html

Je gaat tenslotte niet je concullega helpen, dat moeten we niet willen.  ;)

Maar afgezien daarvan, is het maar goed om die onzin-toolbars maar niet meer te installeren. Wat dat betreft ben ik blij dat je die rotzooi bij Ubuntu niet tegenkomt: even niet opletten bij een installatie op dat andere OS en je hebt al snel zoveel toolbars en andere rotzooi dat je precies 20 pixels over hebt om te browsen (ja, je komt wel eens bij mensen die dit hebben en het nog eens erg vinden...).

Verwijderen de Google toolbar en plaatsen de Bing toolbar terug. XD

Re: RIP Skype...
« Reactie #152 Gepost op: 2011/10/31, 19:37:17 »
En Skype wordt alleen maar beter op Linux. Misschien dat jij nu ook de Skype voor Linux terug beter kan gebruiken, emiel :)
http://ubuntumanual.org/posts/447/skype-brings-out-new-linux-api-s-with-support-for-video

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #153 Gepost op: 2011/11/01, 00:34:42 »
Ik draai het al en alles werkt sinds het Microsoft is alleen maar beter en ook voor android is er nu eindelijk video chat.
Was ervoor niet mogelijk en op het moment is microsoft goed bezig.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: RIP Skype...
« Reactie #154 Gepost op: 2011/11/01, 07:24:38 »
Er is helaas wel een bug in de webcam aansturing in 11.10. Als ik het test klink ik alsof ik aan de speed en de helium heb gezeten...  :(

Re: RIP Skype...
« Reactie #155 Gepost op: 2011/11/01, 08:40:27 »
Het geluid en beeldkwaliteit is echt slecht geworden sinds we Ubuntu 11.10 gebruiken :(
« Laatst bewerkt op: 2011/11/02, 16:44:19 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: RIP Skype...
« Reactie #156 Gepost op: 2011/11/01, 10:37:18 »
Ik hoop dat dat de komende weken nog wel gefixt gaat worden middels updates...

Re: RIP Skype...
« Reactie #157 Gepost op: 2011/11/01, 10:52:54 »
Ik hoop dat dat de komende weken nog wel gefixt gaat worden middels updates...

Gezien http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/rip-skype/msg776421/#msg776421
denk ik dat dat wel gaat gebeuren.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #158 Gepost op: 2011/11/03, 16:31:18 »
Ik had toen ik net 11.10 had ook wat problemen maar ik heb toen Skype via Chrome gedownload en er opnieuw opgezet en nu werkt het prima.
In het begin kon ik het niet installeren en nu kan ik Chrome alleen installeren als ik met Chromium, Chrome download en dan installeer.
Dit moest ik in het begin met Skype ook doen en doe ik nog zo want als ik het via Firefox binnen haal dan werkt het slechter en Chrome werkt dan helemaal niet.

Verder werkt het nu bij mij goed. Beter dan in Windows zelfs waar af en toe de verbinding weg valt en als ik iemand bel dan kan het soms lang duren voor er verbinding gemaakt word en daar heb ik in Xubuntu geen last van.

Re: RIP Skype...
« Reactie #159 Gepost op: 2011/11/03, 17:00:20 »
Als ik eerlijk moet zijn, ik heb helemaal geen last van slecht beeld/geluid. ik gebruik 11.04 overigens.

Re: RIP Skype...
« Reactie #160 Gepost op: 2011/11/05, 12:10:13 »
Ik had toen ik net 11.10 had ook wat problemen maar ik heb toen Skype via Chrome gedownload en er opnieuw opgezet en nu werkt het prima.
In het begin kon ik het niet installeren en nu kan ik Chrome alleen installeren als ik met Chromium, Chrome download en dan installeer.
Dit moest ik in het begin met Skype ook doen en doe ik nog zo want als ik het via Firefox binnen haal dan werkt het slechter en Chrome werkt dan helemaal niet.

Verder werkt het nu bij mij goed. Beter dan in Windows zelfs waar af en toe de verbinding weg valt en als ik iemand bel dan kan het soms lang duren voor er verbinding gemaakt word en daar heb ik in Xubuntu geen last van.


Skype die je download op hun site is de zelfde versie als in het Ubuntu software centrum. Chrome kan je ook downloaden met Firefox
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #161 Gepost op: 2011/11/07, 01:03:04 »
Wist niet dat Skype in het software centrum zat.

Als ik Chrome via Firefox download, dan kan ik het niet installeren.
Dat is op ieder systeem zo wat ik heb en het maakt ook niet uit of ik Xubuntu of Ubuntu gebruik.
In 11.10 geeft dat problemen.
Maar het geeft niet want ik knikker Firefox er toch iedere keer af. =D

Re: RIP Skype...
« Reactie #162 Gepost op: 2011/11/07, 07:54:11 »
Dan doe je het toch fout ... ???
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #163 Gepost op: 2011/11/08, 17:32:17 »
Dan doe je het toch fout ... ???

Ben niet de enige met het probleem. Denk dat firefox chrome niet mag. XD

Re: RIP Skype...
« Reactie #164 Gepost op: 2011/11/08, 21:21:46 »
Dan doen die het ook fout want anders had ik Chrome ook niet geinstalleerd :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Willemtk

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #165 Gepost op: 2012/01/23, 18:07:59 »
Ik krijg zelf hoe dan ook skype niet meer fatsoenlijk werkend. Ik heb hem op zowel ubuntu als xubuntu staan, en hij valt iedere keer weg. Ik kan 2 dingen chatten, en daarna verzend ie niet meer. Kan ik hem opnieuw opstarten, en weer 2 dingen zeggen, en dan stop ie weer mee. Ik heb het wel gehad met skype eigenlijk. En dit is al de 2e versie van ubuntu waar hij niet meer op werkt. Dus, skype=RIP Linux

Offline Bloom

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #166 Gepost op: 2012/01/23, 19:04:23 »
Ik heb onder Linux ook continu problemen gehad met videochats. Skype geeft om de haverklap problemen en met MS aan het roer zal dat er voor Linux zeker niet op verbeteren. En Ekiga (SIP, open protocol) werkt prima maar video - ho maar. Eénrichtingsverkeer wel, maar in twee richtingen heb ik het nooit aan het werken gekregen met anderen.

Het enige dat ik tot dusver vond dat tot dusver 100% betrouwbaar werkt is de videochat in Google+. Je hebt alleen een gmail-account nodig en je moet een plugin in je browser installeren, maar daarna werkt het ook gewoon met je browser. En zonder fouten!
Zelf geef ik normaal de voorkeur aan open en vrije protocollen en software, maar dan moet het wel werken. Als het enige dat werkt iets geslotens is, kies ik dat (toch zolang er niks vrij en gratis is dat hetzelfde kan).

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #167 Gepost op: 2012/01/24, 00:26:44 »
In 12.04 kan ik alleen de 32 bit  installeren, de 64 bit werkt bij mij niet maar de 32 bit werkt prima.
Zal wel komen door dat het nog alpha 1 is.

Ag Cononical is zelf niet vies van gesloten software en willen het toepassen als de klant het wil.
Gebruik het zolang het kan en het is gratis en dan vind ik het prima.