Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel update... weer geen verbinding  (gelezen 839 keer)

Polleke

  • Gast
Kernel update... weer geen verbinding
« Gepost op: 2007/05/28, 16:50:25 »
Hoi allemaal,

Ik wordt hier nou eigenlijk wel een beetje moe van... ik draag Kubuntu een warm hart toe, maar dit is wel weer erg frustrerend!

Na de automatische kernel update, heb ik weer eens geen verbinding met mijn draadloze internet. Hij kan geen verbinding maken met de router en Networkmanager blijft hangen op 28%... de oude kernel doet het wel nog...!!!???!!!

Help anyone....???

Offline siegi

  • Lid
Kernel update... weer geen verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/31, 19:30:56 »
Heb je de driver zelf gecompileerd?  Dan moet je dit inderdaad terug doen bij een kernel upgrade.

Polleke

  • Gast
Kernel update... weer geen verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/31, 21:48:53 »
Een antwoord... thanx!

Ik gebruik Ndiswrapper om een Dell wlan mini-card te laden. Met een broadcom chipset. Moet dit dan elke keer opnieuw na een kernel update?

Offline woteb

  • Lid
Kernel update... weer geen verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/31, 21:58:35 »
Ik vrees van wel.... :(

Een troost... die kernel updates komen maar sporadisch voor. En je kunt voorlopig die ouder kernel nog gebruiken, als is het een paardemiddel.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Polleke

  • Gast
Kernel update... weer geen verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/01, 09:04:41 »
hmmm... das niet zo best... maar niet onoverkomelijk!!!

Ik hoef dan neem ik aan niet opnieuw NDISWRAPPER te installeren? Kan iemand welke vertellen welke stappen ik dan wel moet doen? De windowsdriver verwijderen en opnieuw inlezen? of iets met die Modprobe???