Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10  (gelezen 775 keer)

Ubuntu 9.10
« Gepost op: 2013/01/04, 18:56:29 »
Hallo,

Kan ik op mijn oude computer met 1 GB RAM, Pentium 4 2,80 GHZ nog Ubuntu 9.10 Karmic Koala draaien, of kan dat niet meer omdat het te gevaarlijk is omdat het niet niet ondersteund word?

Alvast bedankt
StefanAnimall

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/04, 19:06:02 »
Hallo,

Kan ik op mijn oude computer met 1 GB RAM, Pentium 4 2,80 GHZ nog Ubuntu 9.10 Karmic Koala draaien, of kan dat niet meer omdat het te gevaarlijk is omdat het niet niet ondersteund word?

Alvast bedankt
StefanAnimall
Snel vervangen door Xubuntu 12.04 zou mijn advies zijn.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/04, 19:09:22 »
Waarom deze oude versie, die computer kan best de huidige versie aan !
Mijn hardware van de desktop PC is minder ..... (!GHz / 1GB).

Edit: Bah, is RikRik me weer voor :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu 9.10
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/04, 19:11:44 »
Ubuntu 9.10 wordt (allang) niet meer ondersteund, dus die kan je het beste niet meer gebruiken.

De specs van je pc vallen best mee, ik heb op een netbookje met 1.6 GHz processor en 1 GB RAM Kubuntu 12.04 kunnen draaien. Als je een langer ondersteunde versie zoekt, kan je het beste een LTS-versie pakken.
Er is wel wat veranderd sinds Karmic, dus probeer ze eens uit welke je het beste bevalt.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Ubuntu 9.10
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/04, 19:12:37 »
Waarom deze oude versie, die computer kan best de huidige versie aan !
Mijn hardware van de desktop PC is minder ..... (!GHz / 1GB).

Edit: Bah, is RikRik me weer voor :lol:

Oke, maar hoe zit het dan met mijn videokaart, als ik Ubuntu 12.04/12.10 wil draaien? Want de videokaart is ook niet de nieuwste.

Re: Ubuntu 9.10
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/04, 19:13:21 »
Ubuntu 9.10 wordt (allang) niet meer ondersteund, dus die kan je het beste niet meer gebruiken.

De specs van je pc vallen best mee, ik heb op een netbookje met 1.6 GHz processor en 1 GB RAM Kubuntu 12.04 kunnen draaien. Als je een langer ondersteunde versie zoekt, kan je het beste een LTS-versie pakken.
Er is wel wat veranderd sinds Karmic, dus probeer ze eens uit welke je het beste bevalt.

Oke, en draait Kubuntu dan wel lekker, of gaat het dan echt heel erg sloom?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/04, 19:24:58 »
Waarom deze oude versie, die computer kan best de huidige versie aan !
Mijn hardware van de desktop PC is minder ..... (!GHz / 1GB).

Edit: Bah, is RikRik me weer voor :lol:

Oke, maar hoe zit het dan met mijn videokaart, als ik Ubuntu 12.04/12.10 wil draaien? Want de videokaart is ook niet de nieuwste.
Probeer het eerst een live-cd  (de desktop versie) Kubuntu, Xubunt of Lubuntu. Linux Mint mate 13 zal ook wel lukken.

Re: Ubuntu 9.10
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/04, 19:26:40 »
Waarom deze oude versie, die computer kan best de huidige versie aan !
Mijn hardware van de desktop PC is minder ..... (!GHz / 1GB).

Edit: Bah, is RikRik me weer voor :lol:

Oke, maar hoe zit het dan met mijn videokaart, als ik Ubuntu 12.04/12.10 wil draaien? Want de videokaart is ook niet de nieuwste.
Probeer het eerst een live-cd  (de desktop versie) Kubuntu, Xubunt of Lubuntu. Linux Mint mate 13 zal ook wel lukken.

Oke, ga ik nu even doen, heb hier al een cd liggen, aangezien ik het ook op mijn laptop heb geïnstalleerd.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 9.10
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/04, 20:08:07 »
Mijn hardware van de desktop PC is minder ..... (!GHz / 1GB).
Mijzelf even quoten voor de duidelijkheid.
Op deze PC gebruik ik Xubuntu, toen ik deze PC kocht, was XP net uit, dus dat zal in 1993 zijn geweest ......
Xubuntu werkt soepel en goed, mits ik de open-source drivers voor de Nvidea kaart gebruik.
De gesloten-source drivers remmen de PC merkbaar af, maar dat kan per hardware configuratie verschillen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu 9.10
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/04, 20:41:09 »
Ik heb een Nvidia Quadro nogwat in mijn computer, en Ubuntu wil met die videokaart niet laden. Hij laad wel met mijn ATI Radeon X300, maar dan is Ubuntu niet echt super snel, heb hem snel even geïnstalleerd. Dus ik ga toch maar voor Xubuntu, maar welke kan ik het best nemen, 12.04 pangolin of 12.10 quetzal? En welke videokaart kan ik het best nemen van de eerder genoemde videokaarten? Want ik neem aan dat Kubuntu ook niet op deze computer draait, of wel?