Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Website bouwen?  (gelezen 1042 keer)

Offline vragen

  • Lid
Website bouwen?
« Gepost op: 2014/03/09, 09:41:52 »
Zo ik begrepen heb in mijn omgeving is het nogal prijzig om een website te laten maken? Bedragen van 1000 euro zijn al op de tafel gegooid. Zijn er nog goedkopere alternatieven? Voor een meldpunt ben ik opzoek voor weinig geld, maar wel een goede website wat dan ook goed vindbaar moet zijn in Google?

Re: Website bouwen?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/09, 09:59:59 »
Een website laten bouwen kan veel geld kosten afhankelijk wat je wensen allemaal zijn.
Het kan ook wel voor redelijke bedragen startend vanaf €250.- voor een CMS syteem, met een standaard theme.
Kleuren en al dat soort zaken kan je altijd bijstellen en veranderen.
Het maken van een nieuwe theme kost veel tijd en dus veel geld, ik ken gasten die €100.- per uur vragen....
Daarnaast zijn er ook bedrijven waar je zelf online een website kan maken met WYSIWYG website programma...

Hoe handig ben je zelf ?
Denk er ook aan dat hosting ook geld kost, net als de domein naam.

En hoe goed je te vinden bent in google hangt niet alleen van de website af, google heeft meerdere manieren om dit te bepalen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Website bouwen?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/09, 10:05:04 »
De websites die ik beheer, zijn allemaal gratis gemaakt, pagina's maken met amaya en een beetje PHP erbij.
Totale kosten: nog geen €20,00 per jaar / per site.
Gewoon zelf maken, dat is nog leuk ook .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline MKe

  • Lid
Re: Website bouwen?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/09, 11:40:12 »
De meeste providers bieden webruimte aan met een cms naar keuze. Je kunt dan prima zelf een site bouwen.  Mijn provider is iets van 15 euro per jaar inclusief domeinnaam.

Re: Website bouwen?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/03/09, 11:42:41 »
De websites die ik beheer, zijn allemaal gratis gemaakt, pagina's maken met amaya en een beetje PHP erbij.
Totale kosten: nog geen €20,00 per jaar / per site.
Gewoon zelf maken, dat is nog leuk ook .......

Volledig mee eens! :)

En die kun je inderdaad prima bij je provider hosten, of anders op een andere goedkope hosting.

Offline Anco

  • Lid
Re: Website bouwen?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/03/09, 11:54:34 »
Laten maken is vaak duur. (voor kleine sites dan, dan is alles al snel duur). Kijken of zelf kan ontwerpen kan veel schelen. Ook zijn er wel gratis templates te vinden die je kan gebruiken.
Hosting zelf moet probleem niet zijn. Daar moet je voor kleine site aan 20 euro per jaar wel genoeg hebben.
Linux user #485563

Re: Website bouwen?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/03/09, 12:11:23 »
Website bouwen: Het eenvoudigste is als je een Content Management System gebruikt (CMS) zoals bv. Drupal en Joomla. Dit kan je eenvoudig zelf installeren en er zijn een hoop kant-en-klare thema's beschikbaar. Als je iets kent van CSS en PHP kan je ook zelf een thema aanpassen of zelfs een volledig nieuw thema maken. Prijs: €0 (verwacht wel dat je een weekendje tijd investeert)
Website hosten: Hangt er van af hoeveel bezoekers je website gaat krijgen. Goedkope hosting pakketten starten al van € 10 / maand. Je kan ook zelf hosten, maar dit is redelijk ingewikkeld.
Domeinnaam: Hangt er van af welk type domein je wilt. .com, .net en .org zijn ongeveer € 10 / jaar. .nl en .be zijn € 12 / jaar. Er zijn ook duurdere domeinnamen, vraag aan een domeinnaamprovider (zoals namecheap of gandi.fr) hoeveel ze aanrekenen voor ieder domein. De meeste domeinnaamproviders leveren ook onmiddelijk hosting, dus kijk daar ook zeker naar.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Website bouwen?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/03/09, 12:35:03 »
Website bouwen: Het eenvoudigste is als je een Content Management System gebruikt (CMS) zoals bv. Drupal en Joomla. Dit kan je eenvoudig zelf installeren en er zijn een hoop kant-en-klare thema's beschikbaar. Als je iets kent van CSS en PHP kan je ook zelf een thema aanpassen of zelfs een volledig nieuw thema maken. Prijs: €0 (verwacht wel dat je een weekendje tijd investeert)
Website hosten: Hangt er van af hoeveel bezoekers je website gaat krijgen. Goedkope hosting pakketten starten al van € 10 / maand. Je kan ook zelf hosten, maar dit is redelijk ingewikkeld.
Domeinnaam: Hangt er van af welk type domein je wilt. .com, .net en .org zijn ongeveer € 10 / jaar. .nl en .be zijn € 12 / jaar. Er zijn ook duurdere domeinnamen, vraag aan een domeinnaamprovider (zoals namecheap of gandi.fr) hoeveel ze aanrekenen voor ieder domein. De meeste domeinnaamproviders leveren ook onmiddelijk hosting, dus kijk daar ook zeker naar.

Neen, .nl is 9 euro per jaar:


Re: Website bouwen?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/03/09, 13:12:53 »
Hangt ook af van je domain registrar. Bij gandi.fr was het 12 euro. Ik ga hier maar uit van de prijzen bij de providers die ik gebruik, waarschijnlijk kan je het ergens anders nog goedkoper vinden. Let dan wel op wat je in je pakket krijgt.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Website bouwen?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/03/10, 16:52:57 »
Citaat
Of je kiest een domeinnaam ergens voor 7 euro in het jaar, neemt de wordpress.com (de "gratis" versie dus) en je laat je domeinnaam doorverwijzen naar die wordpress site. En klaar ben je voor 7 euro in het jaar.


Je hebt dan wel een 'kale' doorverwijzing. Wanneer je je eoigen domeinnaam in de adresbalk wilt in plaat van [naam].wordpress.com miet je iets in de orde van grootte van € 20 aan Wordpress betalen. Ook goed te overleven.


Re: Website bouwen?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/03/11, 00:46:04 »
Wordpress is op een kwartiertje geïnstalleerd, dus zou ik zeker geen extra geld hiervoor gaan uitgeven. Bovendien heb je dan meer opties qua thema's en plugins dan met de gehoste versie. Plaatjes kan je ook gratis hosten op http://imgur.com .
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net