Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Backup van NASdisk  (gelezen 1327 keer)

Offline vis

  • Lid
Opgelost: Backup van NASdisk
« Gepost op: 2008/09/08, 23:03:37 »
Hallo allemaal,

Op dit forum valt er veel te lezen over het maken van een bakup naar een NASdisk toe. Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om een backup te maken van mijn NASdisk naar mijn PC (dus omgekeerd wat de meeste mensen willen). De mappen op mijn NAS disk zijn te benaderen via FTP met gebruikersnaam en wachtwoord. Nu kan ik me wel bedenken hoe ik een script bestanden op een NASdisk kan tarren en zippen, maar weet niet goed hoe het werkt als je gebruik maakt van een gebruikersnaam en wachtwoord. Misschien kan iemand mij opweg helpen?

Vis.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/26, 03:20:48 door vis »

Backup van NASdisk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/09, 11:30:04 »
Citaat van: vis
Hallo allemaal,

Op dit forum valt er veel te lezen over het maken van een bakup naar een NASdisk toe. Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om een backup te maken van mijn NASdisk naar mijn PC (dus omgekeerd wat de meeste mensen willen). De mappen op mijn NAS disk zijn te benaderen via FTP met gebruikersnaam en wachtwoord. Nu kan ik me wel bedenken hoe ik een script bestanden op een NASdisk kan tarren en zippen, maar weet niet goed hoe het werkt als je gebruik maakt van een gebruikersnaam en wachtwoord. Misschien kan iemand mij opweg helpen?

Vis.
Meestal zou je als volgt moeten in typen bij mij FTP server werkt het wel

ftp://username:password@ftpadres

Offline vis

  • Lid
Backup van NASdisk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/09, 12:12:41 »
Betse shinger,

Bedant voor uw reactie. Ik zal dit pas morgen kunnen uitproberen, maar het ziet er in ieder geval logisch uit. ALvast bedankt.

Vis

Offline vis

  • Lid
Backup van NASdisk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/15, 22:42:34 »
Beste shinger,

na wat getest te hebben en het inloggen niet echt super verliep, ben ik een goede handleiding tegen gekomen over lftp. Hiermee kan je op een makkelijke manier een backup maken van je NAS. Je kunt ook instellen dat bij de volgende backup alleen de gewijzigde bestanden worden gekopieerd.

http://www.linux.com/feature/122169

Bedankt voor de moeite.

Vis