Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe configureer ik m'n tv-kaart  (gelezen 949 keer)

Offline meknoy

  • Lid
hoe configureer ik m'n tv-kaart
« Gepost op: 2008/06/23, 20:33:23 »
hoi,

ik heb een hauppauge wintv-hvr 1300 dvb-t/h die ik wil gebruiken.

Weet er iemand hoe ik die aan de praat krijg en welke software ik hiermee kan gebruiken?

alvast bedankt

hoe configureer ik m'n tv-kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/23, 21:13:43 »
Wordt je tv-kaart herkend door Ubuntu in de terminal sudo lshw of in de de terminal sudo lshw -html > hardware.html dit genereert een html file met hardware info in je home/mcknoy map (even als voorbeeld) Met dank aan Arvid Van Essche
Verder kijk of je een bestand hebt wat video0 hebt of video1 als je meerdere video apparaten hebt bijv. een webcam(bestandje staat normaal in de map /dev). Als programma kan je kdetv nemen, eenvoudig in te stellen. Er zijn er nog wel meer, alleen die vindt ik lastiger in te stellen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline meknoy

  • Lid
hoe configureer ik m'n tv-kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/23, 21:50:29 »
nee, m'n kaart wordt niet erkent denk ik.

bij alle andere hardware staat een vendor, maar hauppauge zie ik er niet tussen staan.

die bestanden heb ik wel gevonden maar is het normaal dat dit 0 byte-apparaten zijn?

groeten,

meknoy

hoe configureer ik m'n tv-kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/23, 23:08:08 »
Meknoy, 0 byte klopt wel de info die er instaat zal een paar bits zijn dat kan het programma niet weer geven, althans zo ver ik weet.
Zie je ook niet iets van Philips? Dat is de chip die er op zit.
En wat geeft lspci in de terminal?
Ondertussen te proberen is eigenlijk voor Feisty, maar ik denk dat je het ook in Hardy kan uitvoeren: http://godard.b.free.fr/dotclear/index.php?2007/04/04/13-hauppauge-wintv-hvr1300-under-linux  het is in het Engels.
En voor je afstandbediener heb je het programma lirc nodig dit kan je in Synaptic zoeken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline meknoy

  • Lid
hoe configureer ik m'n tv-kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/24, 21:10:08 »
Hey Gijs,

Heel erg bedankt voor je reply!

Ik wil dit graag proberen maar ik ben nog maar net vertrouwd aan het geraken met ubuntu dus ik weet niet goed hoe ik hier aan begin. :P

Moet ik dan gewoon die shell script kopieeren en plakken in het terminal venster? Dan moet ik eerst sudo typen?

alvast bedankt.

M

hoe configureer ik m'n tv-kaart
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/05, 22:11:58 »
Sorry voor het verlate antwoord, was even het topic uit het oog verloren.
Het script: Open een leeg tekstbestand met een editor naar keuze. Zet hier eerst de volgende regel:
#!/bin/bash
Kopieer/Plak nu het tekst bestand van de site.
Sla het op als bijv. tvkaart.sh
Voer nu het bestand uit met sudo sh /home/meknoy/Desktop/tvkaart.sh dit is een voorbeeld als het ergens anders staat moet je het path daarnaar toe aangeven.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.