Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Boot problemen XP ná verwijdering Linux Ubuntu  (gelezen 625 keer)

mdebruin

  • Gast
Boot problemen XP ná verwijdering Linux Ubuntu
« Gepost op: 2007/07/22, 14:42:51 »
Hey,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Op mijn externe harde schijf heb ik een tijdje Linux Ubuntu gehad. Op mijn interne harde schijf staat Windows XP. In mijn rommelkast vond ik nog een derde harde schijf die ik wil inbouwen. Daarop wil ik straks Ubuntu zetten die dan naast XP moet kunnen draaien.

Allereerst heb ik vanuit XP mijn externe harde schijf geformatteerd, en dus Ubuntu gewist. Nu wil mijn pc niet meer opstarten. Bij het opstarten komt de foutmelding:

GRUB loading stage 1.5
GRUB loading, please wait...
Error 17

Blijkbaar staat ergens nog in het opstartproces dat Ubuntu nog steeds moet opstarten. Hoe krijg ik die melding eraf? Ik heb het bestand boot.ini kunnen inkijken vanaf de Ubuntu live cd, echter daarin staat niet vermeld dat Ubuntu moet worden opgestart. Alleen XP wordt daarin genoemd.

Ik heb hard hulp nodig...

Groet Michel

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Boot problemen XP ná verwijdering Linux Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/22, 14:50:08 »
Bootloader Grub zit nog steeds in je MBR en kan geen menulijst meer vinden (want die stond op de gewiste Ubuntupartitie). Zet de bootloader van Windows terug met de Windows installatieCD (recovery, kies fixmbr).

https://wiki.ubuntu.com/NlProblemenMetWindows#head-ed11e99b46c70bb8d6b2c9647bfd3d7bb2d5863b