Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: adobe reader 7  (gelezen 1966 keer)

discorobinson

  • Gast
adobe reader 7
« Gepost op: 2007/04/28, 07:44:15 »
In ubuntu 6.10 werkte dit perfekt maar na de upgrade naar  ubuntu 7.04 krijg ik foutmeldingen ik probeer deze opnieuw te instaleren en dan krijg ik dit,wie kan me helpen?


Voor deze installatie is 119 MB vrije schijfruimte vereist.
 
Installatiedirectory voor Adobe Reader invoeren 7.0.9 [/usr/local/Adobe/Acrobat7.0]
 
Directory "/usr/local/Adobe/Acrobat7.0" bestaat niet.
Wilt u deze nu maken? [j]  j
mkdir: kan map `/usr/local/Adobe' niet aanmaken: Toegang geweigerd
 
FOUT: Kan de volgende directory niet maken: "/usr/local/Adobe/Acrobat7.0".
 
Installatiedirectory voor Adobe Reader invoeren 7.0.9 [/usr/local/Adobe/Acrobat7.0]

Offline Pivni Pes

  • Lid
adobe reader 7
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/28, 09:35:48 »
Ik kan je niet helemaal met dit probleem helpen, want ik ben ook nog niet zo'n Linux wonder.
Maar dit probleem is een schrijf recht probleem.
Is het niet mogelijk op de software een andere locatie te geven?

discorobinson

  • Gast
adobe reader 7
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/28, 09:54:57 »
mijn ubuntu 6.10 was vroeger volledig in orde nu met de 7.04 werkt er niet veel meer naar behoren,ik ben het beu  aan het worden met die miserie (het is niet om op te stoefen met die 7.04)

Offline Soul-Sing

  • Lid
adobe reader 7
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/28, 10:23:32 »
je hebt acrobat reader toch niet nodig? er zijn een aantal lichte pdf readers in de synaptic te vinden. acrobat reader is toch dat topzware/trage prog dat pdf kan lezen? zelfs op windows zijn er alternatieven voor.

Offline Pivni Pes

  • Lid
adobe reader 7
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/28, 13:56:58 »
Ja precies, ik gebruik ook niet de reader van Adobe op de WinXP bak.
Met Ubuntu gebruik ik documentviewer en Kpdf, ik heb ze alleen geinstaleerd, ik moet ze nog proberen, maar dat zit wel snor denk ik.

Offline Ruben

  • Lid
adobe reader 7
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/28, 15:02:11 »
Citaat van: discorobinson
mijn ubuntu 6.10 was vroeger volledig in orde nu met de 7.04 werkt er niet veel meer naar behoren,ik ben het beu  aan het worden met die miserie (het is niet om op te stoefen met die 7.04)
Wat zijn je problemen dan? Ik doe met een nieuwe versie altijd een clean install, voorkomt heel veel problemen. Medibuntu is een goede repo voor adobe en codecs.

discorobinson

  • Gast
adobe reader 7
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/29, 10:44:26 »
Deze melding krijg ik telkens als ik op een pdf file klik  zowel in firefox of galeon webbrowser,hoe kan ik die melding weg krijgen zodat ik die files open krijg met de kpdf
Ik zou in die browers moeten kunnen aanvinken dat die bestanden direkt  opengaan met de kpdf

Could not launch Adobe Reader 7.0. Please make sure it exists in PATH variable in the environment. If the problem persists, please reinstall the application.

Offline Soul-Sing

  • Lid
adobe reader 7
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/29, 11:16:45 »
Citaat van: discorobinson
Deze melding krijg ik telkens als ik op een pdf file klik  zowel in firefox of galeon webbrowser,hoe kan ik die melding weg krijgen zodat ik die files open krijg met de kpdf
Ik zou in die browers moeten kunnen aanvinken dat die bestanden direkt  opengaan met de kpdf

Could not launch Adobe Reader 7.0. Please make sure it exists in PATH variable in the environment. If the problem persists, please reinstall the application.
wil je adobe verwijderen? wanneer het in de synaptic staat: kiezen voor volledige verwijdering. en in je homemap: alle verborgen bestanden:adobe verwijderen.

discorobinson

  • Gast
adobe reader 7
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/29, 11:40:16 »
staat niet in synaptic en ool niet bij de verborgen bestanden en de browsers blijven de fout melding geven dit is voor het moment het enige probleem dat ik nog heb

Offline Soul-Sing

  • Lid
adobe reader 7
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/29, 11:57:21 »
waar nestelt zich adobe? je zou bij bestandssysteem een zoekopdracht kunnen doen. heb je wel geprobeerd het te installeren, en dat gaf al foutmeldingen?

discorobinson

  • Gast
adobe reader 7
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/29, 12:27:22 »
adobe is nergens te vinden ook niet bij verborgen bestanden

Offline Pivni Pes

  • Lid
adobe reader 7
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/29, 12:45:28 »
Volgens mijn is het niet het probleem of Adobe reader ergens nog staat of niet.
Ik denk eerder dat er ergens een verwijzing staat naar de reader die er niet meer is.

De vraag is dan (denk ik) waar staat die regel?

Offline Soul-Sing

  • Lid
adobe reader 7
« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/29, 13:00:26 »
apt-cache search adobe   misschien?
 apt-cache search adobe acrobat reader

discorobinson

  • Gast
adobe reader 7
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/02, 17:44:55 »
dit is het maar hoe kan ik die bestanden daar weg krijgen