Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost)Wachtwoord werkt niet meer.!  (gelezen 6709 keer)

(Opgelost)Wachtwoord werkt niet meer.!
« Gepost op: 2010/08/23, 09:10:42 »
Mijn wachtwoord werkt niet meer,en dat is al voor de tweede keer!Vorige keer maar Ubuntu opnieuw geinstalleerd.Maar nu heb ik weer dat gesodemieter!Toen ik hem pas had geinstalleerd had werkte het prima,maar nu uitgeschakelt te zijn geweest is het weer zo ver.
Nou krijg ik wel een mededeling over een sleutelring,wat dat mag wezen is mij een raadsel,maar daar heb ik niks ingevuld,heeft dat er misschien mee te maken?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/24, 11:52:46 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.


Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/23, 09:30:16 »
De keyringsmap is helemaal leeg......... :(
Maar daar gaat het ook niet echt over,ik bedoel dus het wachtwoord als je iets wil installeren b.v.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/23, 09:38:20 »
Moet je bij het opstarten altijd je wachtwoord invullen of word je automatisch ingelogd?
En heb je meerdere gebruikers?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/23, 09:50:12 »
Je kan een nieuw wachtwoord aanmaken op de volgende manier:

Citaat
1.Bij het opstarten, drukt men op ESC of linker-Shift-toets

   op de grub prompt (hangt af van welke ubuntu-versie je hebt) en gebruikt men de pijltjes toetsen voor het selecteren van de rescue mode optie en drukt men vervolgens op Enter.
 
2.Zo start het systeem op in rescue mode en ziet men een prompt die er ongeveer zo uitziet:

root@nogiets
 <= Hier staat het huidig wachtwoord

3.Om je wachtwoord terug in te stellen, typt men dit in of beter nog, Kopieer en plak het:

passwd <gebruikersnaam> Bij "gebruikersnaam" je eigen gebruikersnaam invullen en op Enter drukken).

en voeg daarna je nieuw wachtwoord in. (tweemaal)

Eens klaar met het terug instellen van je wachtwoord, kan je daarna weerkeren naar de normale GUI mode door het volgende in te typen:

init 2
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/23, 10:02:30 »
Mooi!Bedankt!Maar ik heb net updatebeheer weer aan de gang gekregen met het huidige wachtwoord!Dus de ene keer doet ie het wel en de andere keer niet,en ik weet zeker dat ik het wachtwoord goed in tiep.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline lizardman

  • Lid
Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/23, 11:47:38 »
Misschien een overbodige opmerking, maar het wachtwoord is hoofdletter-gevoelig, dus let ook op de CAPS-LOCK. ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/23, 14:06:26 »
Even doorgaan op die 'sleutelring' cq 'keyring'.

Wat je zou kunnen proberen is om je keyring opnieuw aan te maken.
Ga naar /home/'gebruikersnaam'/.gnome2/ en hernoem de keyring folder.
NOTE: .gnome2 is een hidden folder, die je in nautilus zichtbaar kunt maken met CTRL-H

Herstart hierna je systeem.

Als het goed is zul je nu een popup krijgen over je keyring paswoord, laat deze leeg.
Er wordt nu een nieuwe keyring folder/file aangemaakt.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/23, 15:27:19 »
Automatisch aanmelden had ik al aan gevinkt.Ik krijg geen wachtwoord te zien bij opstarten,alleen bij installeren van software.En als ik te lang niet meer iets gedaan hebt en het scherm is donker of na pauzestand.
Toen ik mijn wachtwoord instelde kreeg ik het venster van de sleutelring,daar niks ingevuld.

Misschien een overbodige opmerking, maar het wachtwoord is hoofdletter-gevoelig, dus let ook op de CAPS-LOCK. ;)
Dat is inderdaad wel een goede opmerking omdat je niet altijd kan zien of die aan of uit staat........Soms staat het in het venster....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/23, 15:33:41 »
Even doorgaan op die 'sleutelring' cq 'keyring'.

Wat je zou kunnen proberen is om je keyring opnieuw aan te maken.
Ga naar /home/'gebruikersnaam'/.gnome2/ en hernoem de keyring folder.
NOTE: .gnome2 is een hidden folder, die je in nautilus zichtbaar kunt maken met CTRL-H

Herstart hierna je systeem.

Als het goed is zul je nu een popup krijgen over je keyring paswoord, laat deze leeg.
Er wordt nu een nieuwe keyring folder/file aangemaakt.
Als ik in mijn persoonlijke map ben zie ik geen gnome2 staan......
En ik weet ook niet hoe ik in Nautilus kom,ook al weet ik dat die geinstalleerd staat......
« Laatst bewerkt op: 2010/08/23, 15:40:29 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/23, 15:44:09 »
Oja,natuurlijk!Heb ik al een keer gedaan om die verborgen bestanden te laten zien,wordt niet onthouden?Dus je moet iedere keer dat aan klikken?


Heb de keyringfolder hernoemd,kreeg geen keyringvenster bij het opstarten...Wel een nieuwe keyringsmap(hernoemde map is weg),en nu staat er wel wat in! =D
« Laatst bewerkt op: 2010/08/23, 15:51:41 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/23, 17:38:20 »
Ik ben de enigste gebruiker.......

En ik kreeg in eens een popup voor de sleutelring.........Dus maar mijn wachtwoord ingevuld....... =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/23, 18:27:32 »
Werd getreggerd door de keyring opmerking van femke.
In het verleden op dit forum ook al eens iemand geholpen met een soortgelijk probleem.
Ging toen over een probleem met de Gmail manager

Blij dat het nu blijkbaar is opgelost.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #13 Gepost op: 2010/08/23, 23:03:41 »
Nooouuu,wacht nog even,hij is zomaar weer gaan werken,kan net zo zo weer niet gaan werken.........
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #14 Gepost op: 2010/08/24, 08:31:23 »
Nooouuu,wacht nog even,hij is zomaar weer gaan werken,kan net zo zo weer niet gaan werken.........
Heb er wel vertrouwen in dat het nu blijft werken  =D
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: Wachtwoord werkt niet meer.!
« Reactie #15 Gepost op: 2010/08/24, 11:52:19 »
Ja,kan nu wel zeggen dat het opgelost is........ :)
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.