Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI Mobility Radeon X1300 hulp  (gelezen 833 keer)

joostlenders

  • Gast
ATI Mobility Radeon X1300 hulp
« Gepost op: 2008/03/18, 23:45:46 »
Hallo,

Ik ben net de trotse eigenaar gewoorden van 'n laptop met Ubuntu. Ik had er zo veel goede verhalen over gehoord, dat ik het toch maar eens tijd vond om mij hieraan te gaan wagen. Na de dual boot installatie (met Vista) kwam ik toch 'n aantal probleempjes tegen.
Mijn videokaart, de ATI Mobility Radeon X1300 werkt niet, of niet naar behoren.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik daarvoor 'n oplossing vind, met drivers etc.
Ik had al gekeken op http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Gutsy_Installation_Guide#Method_2:_Install_the_Catalyst_8.3_Driver_Manually
maar daar snap ik als beginnend Linux gebruiker dus helemaal niets van.
Wat te doen met die commando's?

Dit zullen vast "domme" vragen zijn, maar ja moet ze toch stellen, anders kom ik ook niet verder...
Bij voorbaat dank!

Joost

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
ATI Mobility Radeon X1300 hulp
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/19, 07:45:57 »
Ik heb de zelfde kaart en deze wordt bij mij direct herkend bij "Systeem --> beheer --> beperkt ondersteunde stuurprogramma's" Heb je daar al gekeken?

Je moet dan de driver voor ati activeren en opnieuw opstarten. Dan zou het goed moeten komen.

ATI Mobility Radeon X1300 hulp
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/19, 15:33:48 »
Ik sluit mij aan bij het advies van raggar.  Als beginnend linux-gebruiker moet je nog niet wakker liggen van zulke installaties als in die manual beschreven is.  Bovendien zul je veel minder problemen hebben met je kaart als je gewoon de drivers gebruikt uit "beperkt ondersteunde stuurprogramma's".
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

joostlenders

  • Gast
ATI Mobility Radeon X1300 hulp
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/19, 16:00:12 »
Hulde! Bedankt voor jullie hulp m'n videokaart werkt perfect nu!

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
ATI Mobility Radeon X1300 hulp
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/20, 10:01:53 »
Graag gedaan :D