Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]  (gelezen 2939 keer)

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Woensdag a.s., 29 mei 20:00-21:00, is er een workshop voor beginnende Ubuntu-gebruikers gepland. Er is nog nauwelijks belangstelling voor, vandaar dat ik het nogmaals onder de aandacht breng in deze rubriek.
Om in te schrijven, ga naar: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/UbuntuVoorBeginners
« Laatst bewerkt op: 2013/05/28, 17:33:37 door Parbo »
Ubuntu Dutch Translators

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/27, 11:00:48 »
Interessant?! Als ik klik waar de muisaanwijzer op onderstaande afbeelding staat :


Krijg ik onderstaan bericht?


Wat waarschijnlijk nogmaals aantoont dat mijn forumnaam ontzettend goed gekozen is?  ;)  O0


Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/27, 13:18:34 »
Het lijkt mij dan normaal dat er nauwelijks belangstelling voor is?
Waar kan men meer informatie vinden omtrent deze workshop? Ik weet toch graag waar ik me voor inschrijf, mocht de community server weer online komen? Nu heb ik enkel en vooral tal van vragen?

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/27, 14:23:30 »
Maar die Just for Learning is/was alleen maar een plekje waar het gegeven werd. Je krijgt daarmee geen extra informatie over de workshop.

Maar de titel van de workshop lijkt me duidelijk. Ik snap dat het inderdaad iets uitgebreider had gekund op de wiki, dat ben ik met je eens. In de tussentijd kun je hier meer informatie vinden over de te behandelen onderwerpen: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl-mwanzo/workshop-'ubuntu-voor-beginners'-woensdag-29-mei-2013/

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/27, 16:58:28 »
Yep, ik heb nu een idee over wat het gaat. Maar ik begrijp totaal niet hoe het in zijn werk gaat. Moet ik me inschrijven via de live chat "connect to freenode IRC"? Inschrijven via de wiki gaat alvast niet want de pagina is "403 Forbidden"? Terwijl, ik chat echt niet graag.
Enigszins is het interessant, anderzijds ik snap totaal niet hoe het in zijn werk gaat. Zou ik daarin de enige zijn?

Maar ik heb al rondkijken wel ontdekt dat het Java applet nu wel werkt om bij te dragen tot voxforge. Jaren geleden heb ik reeds willen inspreken, maar toen lukte dit van geen kanten.

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013
« Reactie #6 Gepost op: 2013/05/27, 18:15:33 »
Beste patattezak,
De link naar Just for Learning is inderdaad momenteel niet in orde. Hopelijk zal dat woensdag wel zo zijn. Ik heb op de wiki ook wat informatie toegevoegd over de onderwerpen en hier is nog een link naar dit onderwerp in een andere rubriek op dit forum: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl-mwanzo/workshop-%27ubuntu-voor-beginners%27-woensdag-29-mei-2013/ (met onderwerpen!).
De workshop zal via chatten verlopen. In JFL is er een speciaal venster voor de docent en twee chat-vensters, één voor Vraag&Antwoord en één om "gewoon" te chatten.
Iedereen is van harte welkom. Heb je nog vragen, laat het hier even weten.
@Vistaus: bedankt dat je hier al antwoord hebt gegeven.
Ubuntu Dutch Translators

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013
« Reactie #7 Gepost op: 2013/05/28, 08:13:29 »
Hoe kan men zich inschrijven want dat deel snap ik nog altijd niet?
Woensdagavond ben ik van wacht, is er een probleem als ik opeens weg moet?
Ziet men de vragen van alles en iedereen die deelneemt in de chatvensters? Soms ben ik nogal vlug afgeleid ...
Yep, ik zou het eens willen proberen, maar het kan zijn dat ik na vijf minuten moet afhaken wegens een oproep?!

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013
« Reactie #8 Gepost op: 2013/05/28, 08:49:28 »
Beste pattattezak,
Ik heb je naam toegevoegd aan de deelnemerslijst. Het chatverkeer valt meestal wel mee, dus je zult niet zo gauw afgeleid worden. Als je tijdens de workshop moet afhaken is dat jammer, maar geen probleem. Of de cursus doorgaat hangt af van het aantal deelnemers, momenteel zijn het er helaas te weinig. Als het niet doorgaat laat ik het hier weten.
Ubuntu Dutch Translators

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013
« Reactie #9 Gepost op: 2013/05/28, 11:45:23 »
Hoe kan men zich inschrijven want dat deel snap ik nog altijd niet?

Ik was het tot zover met je eens maar nu is van jou kant dat je erover heen leest want er staat heel duidelijk:
"Als je een account maakt op de wiki kan je de pagina bewerken en je naam op de lijst zetten. http://wiki.ubuntu-nl.org/StartPagina?action=newaccount"

Maar goed, Parbo heeft het al gedaan nu wat erg aardig is van haar :)

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013
« Reactie #10 Gepost op: 2013/05/28, 17:09:11 »
Hoe kan men zich inschrijven want dat deel snap ik nog altijd niet?

Ik was het tot zover met je eens maar nu is van jou kant dat je erover heen leest want er staat heel duidelijk:
"Als je een account maakt op de wiki kan je de pagina bewerken en je naam op de lijst zetten. http://wiki.ubuntu-nl.org/StartPagina?action=newaccount"
Moet ik me inschrijven via de live chat "connect to freenode IRC"? Inschrijven via de wiki gaat alvast niet want de pagina is "403 Forbidden"?
En ik blijf het niet snappen. Als ik me wil inschrijven op de wiki via de aangehaalde link krijg ik nog altijd "403 Forbidden"?

Waarschijnlijk maak ik hier weer duidelijk mijn forumnaam waar?  :o

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #11 Gepost op: 2013/05/28, 17:37:35 »
Beste mensen,
Daar er nauwelijks aanmeldingen zijn voor deze workshop heb ik besloten hem niet door te laten gaan. Mogelijk doen we in de nabije toekomst nogmaals een poging.
Ubuntu Dutch Translators

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #12 Gepost op: 2013/05/28, 20:15:17 »
@Pattattezak: Dan ligt het aan jou webbrowser want hier wordt ik gewoon keurig doorgeleid naar Launchpad OpenID alwaar ik kan kiezen om een nieuw Launchpad-account aan te maken of in te loggen met een bestaande (in mijn geval een bestaande).

@Parbo: Dat is erg jammer want ik wou juist nog even een flinke promotie op touw zetten deze avond om te zorgen voor wat potentiële last-minute-aanmeldingen...

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #13 Gepost op: 2013/05/28, 21:54:50 »
Beste mensen,
Daar er nauwelijks aanmeldingen zijn voor deze workshop heb ik besloten hem niet door te laten gaan. Mogelijk doen we in de nabije toekomst nogmaals een poging.

Parbo, ik vind het heel jammer, maar het zat er in dat het zo zou lopen. Ik ben geen echte beginner (en eigen roem stinkt), maar heel hartelijk dank voor je moeite! Ik hoop op een toekomstige nieuwe geslaagde poging!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #14 Gepost op: 2013/05/29, 08:28:24 »
Hallo Just,
Bedankt voor je reactie.
Misschien moet ik de volgende keer een andere titel kiezen die meer aanspreekt.
Ubuntu Dutch Translators

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #15 Gepost op: 2013/05/29, 08:39:46 »
@Pattattezak: Dan ligt het aan jou webbrowser want hier wordt ik gewoon keurig doorgeleid naar Launchpad OpenID alwaar ik kan kiezen om een nieuw Launchpad-account aan te maken of in te loggen met een bestaande (in mijn geval een bestaande).
Het screenshot is genomen onder Ubuntu 12.04 met Firefox als webbrowser. Misschien moet ik het eens proberen onder W7 met IE?  :evil:

Parbo;
Ergens kan ik dat dan wel weer begrijpen. Mensen met weinig interesse in computers werken enkel met Windows, omdat nu éénmaal het besturingssysteem is dat op de computer staat bij aankoop, anderen beschouwen zich waarschijnlijk niet als "beginners"? Als men voor het eerst Ubuntu op de computer plaatst, is dit meestal een dual boot. Werkt Ubuntu niet zoals verlangt (Wat bij mij het geval is door niet ondersteunde hardware.) wordt het simpelweg weer verwijderd. Er zijn maar weinig mensen zoals ik die voort blijven sukkelen en zo een forumnaam als "Pattattezak" goed weten in te vullen?  ^-^  ;)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #16 Gepost op: 2013/05/29, 09:12:36 »
@Pattattezak: Dan ligt het aan jou webbrowser want hier wordt ik gewoon keurig doorgeleid naar Launchpad OpenID alwaar ik kan kiezen om een nieuw Launchpad-account aan te maken of in te loggen met een bestaande (in mijn geval een bestaande).
Het screenshot is genomen onder Ubuntu 12.04 met Firefox als webbrowser. Misschien moet ik het eens proberen onder W7 met IE?  :evil:
Getest:
- Win7 + Chrome: Forbidden, No MoinAuth in auth list
- Win7 + Firefox: Forbidden, No MoinAuth in auth list
- Win7 + IE: Deze webpagina kan niet worden weergegeven

Ergens op de server is er iets stuk.

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #17 Gepost op: 2013/05/29, 10:22:42 »
@ vistaus: misschien moeten we dat aanmeldprobleem in een nieuw draadje stoppen?
Ubuntu Dutch Translators

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #18 Gepost op: 2013/05/29, 10:54:23 »
@Parbo: Dat is een goed idee ja.

@markba en Patattezak:
-QupZilla 1.5.0 op Ubuntu 13.04: geen probleem. (en QupZilla gebruikt net als Chrome gewoon WebKit als engine)
-Firefox 21.0 op Ubuntu 13.04: geen probleem.

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #19 Gepost op: 2013/05/29, 20:11:53 »
Zoals de vorige workshop kon ik me niet erbij zetten op de wiki.
Had eigenlijk wel interesse ervoor.
Ik lees het wel op het forum als er een nieuwe poging gedaan wordt.
Met vriendelijke groeten,
Wim

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #20 Gepost op: 2013/05/30, 08:53:33 »
@markba en Patattezak:
-QupZilla 1.5.0 op Ubuntu 13.04: geen probleem. (en QupZilla gebruikt net als Chrome gewoon WebKit als engine)
-Firefox 21.0 op Ubuntu 13.04: geen probleem.
Er zijn nu reeds drie mensen die er niet in slagen om in te schrijven op de wiki? Het is fijn dat het voor u wel werkt, maar zou het niet moeten werken voor iedereen? Ook voor mensen met een "slechte"  :evil: browsers?

Daar ik over zo'n slechte browser beschik, mag u mij altijd laten weten van zodra het nieuwe aanmeldpunt is aangemaakt. Ik zal het met veel plezier met mijn slecht werkende browser testen.  ;)

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #21 Gepost op: 2013/05/30, 18:43:04 »
Beste mensen,
Er moet hier echt werk van worden gemaakt. Het is niet acceptabel dat mensen zich niet kunnen inschrijven voor een workshop. Ik zal contact opnemen met degene die daar meer verstand van heeft en zal eventueel een nieuw draadje hierover starten. Wordt vervolgd.
Ubuntu Dutch Translators

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #22 Gepost op: 2013/06/01, 18:08:34 »
Volgens mij klopt dat linkje ook gewoon niet. Sinds we overgestapt zijn op het inloggen via Launchpad kan dat veranderd zijn.

Je kan hier inloggen en nieuwe accounts maken en zo: http://wiki.ubuntu-nl.org/StartPagina?action=login

Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #23 Gepost op: 2013/06/01, 19:00:27 »
Volgens mij klopt dat linkje ook gewoon niet. Sinds we overgestapt zijn op het inloggen via Launchpad kan dat veranderd zijn.

Je kan hier inloggen en nieuwe accounts maken en zo: http://wiki.ubuntu-nl.org/StartPagina?action=login
Klopt, ik denk dat het probleem daar ligt. Ik zal de linkjes in de voorafgaande workshops van dit seizoen aanpassen, voor het geval het als template wordt gebruikt (en het dan dus fout overgenomen wordt).

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Workshop "Ubuntu voor beginners": woensdag 29 mei 2013 [Afgelast]
« Reactie #24 Gepost op: 2013/06/02, 08:41:40 »
Johan en Luckyboy, bedankt voor jullie hulp. Dit was idd het geval, de pagina was gebaseerd op een kennelijk verouderde template. Hiermee is deze discussie afgerond.
Ubuntu Dutch Translators