Ondersteuning > Installatie

Windows 98 SE versus Ubuntu

(1/5) > >>

meertje:
Hallo, ik ben een beginneling met linux. Ik heb het forum redelijk doorgespit naar ik kan niks vinden over een dual boot van Ubuntu-w98se. Is dit mogelijk en hoe doe ik dit dan. Kan iemand mij dit vertellen.
Deze computer hangt in een netwerk en wil hem graag op afstand beheren. Of kan ik beter Ubuntu gewoon installeren. Ik wil deze computer graag gebruiken om bestanden down te loaden. Hoe dit in de kamer niet steeds aan te staan.

Wat gegevens over de computer: W90 SE, AMD-k6 3D processor, 128 MB ram geheugen, HD 12 Gig.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, oja kan ik de live cd gebruiken om te installeren?

meertje

zappa:
Kan perfect natuurlijk. Je moet wel een 'install-cd' gebruiken, dus niet de live.
Tijdens de procedure wordt u gevraagd waar je Ubuntu wil plaatsen, let wel op, als je altijd gewoon OK drukt, zal hij uw win98 wegvegen. Of je win98 nog nodig hebt maak je best zelf uit.

Snorrie:

--- Citaat ---128 MB ram geheugen
--- Einde van citaat ---
Als je gaat installeren kun je het beste xubuntu-desktop installeren

grtz
Snorrie

jpjacobs:

--- Citaat van: Snorrie ---
--- Citaat ---128 MB ram geheugen
--- Einde van citaat ---
Als je gaat installeren kun je het beste xubuntu-desktop installeren
--- Einde van citaat ---
Dit wil dus zeggen, doe eerst een server install, en installeer dan vanaf de commandline xubuntu-desktop met het commando:

--- Code: ---sudo apt-get install xubuntu-desktop
--- Einde van code ---
groetjes, JP

bwog:
Hier wordt uitgelegd hoe je xubuntu kunt installeren: https://wiki.ubuntu.com/InstallingXubun

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie