Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon PIXMA iP1800 onder Ubuntu  (gelezen 3571 keer)

Canon PIXMA iP1800 onder Ubuntu
« Gepost op: 2009/10/07, 17:41:20 »
Ik heb dit artikel gemaakt naar aanleiding van het volgende topic: http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/bios-plug-en-play/ . Ik vind het behoorlijk af zo, heeft iemand nog tips etc.? Het zou fijn zijn als iemand met deze printer de handleiding kan uitproberen :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Canon PIXMA iP1800 onder Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/07, 20:51:46 »
He, bedankt. Ziet er goed uit.

Wil je de .deb alstublieft vervangen door een download bij Canon en de alien stap(pen)?

Het is heel klantvriendelijk dat je het vast omgezet hebt in een .deb bestand maar wie gaat de .deb onderhouden als er nieuwe drivers beschikbaar komen? Hoe voorkomen we dat een grapjas een andere .deb upload? Wie controleert de .deb bestanden als er meer van dit soort artikelen met eigen .deb bestand komen? is dit toegestaan volgens de "USER LICENSE AGREEMENT" die ook in het .deb bestand zit?

Onze wiki is, net als het forum een onbetrouwbare bron waaruit een Ubuntu gebruiker niet moet downloaden.

Begrijp me goed, ik waardeer je werk maar hier is de wiki niet voor.

GeschiktVoor "Mogelijk alle, getest op 9.04" is geen normaal gebruik van deze macro. Heel veel documentatie is "mogelijk ook voor andere versies" maar (helemaal in dit geval met een "eigen" .deb) ik zou willen kiezen voor 9.04. De geteste versie.

Klik links bovenin op Documentatie

Re: Canon PIXMA iP1800 onder Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/09, 14:27:29 »
Bedankt voor je goede kritiek! Ik ben het met je eens en daarom heb ik het artikel aangepast. Is het zo goed?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Canon PIXMA iP1800 onder Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/09, 20:43:20 »
Cumulus007, bedankt voor je begrip. Kritiek is nooit leuk maar ik bedoel het positief. :)
Voordeel is dat het nu ook enige waarde voor iemand die een andere driver heeft in .rpm formaat en deze wil omzetten in .deb.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Canon PIXMA iP1800 onder Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/10, 11:27:31 »
Klopt helemaal ;)
Is het artikel nu goed genoeg om te worden opgenomen in de documentatie, of kan hij gewoon in /community blijven staan en vermeld worden in de documentatieonderwerpen?

Offline jusgje

  • Lid
Re: Canon PIXMA iP1800 onder Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/12, 08:27:26 »
Bij de tweede opmerking staat een link, die verwijst niet naar de goede auteur. Ik kom namelijk uit bij het profiel van mezelf op het forum. Ik neem aan dat iedereen bij zichzelf uitkomt.

Dit klopt niet, kan dit veranderd worden?

Re: Canon PIXMA iP1800 onder Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/20, 08:19:47 »
Bij de tweede opmerking staat een link, die verwijst niet naar de goede auteur. Ik kom namelijk uit bij het profiel van mezelf op het forum. Ik neem aan dat iedereen bij zichzelf uitkomt.

Dit klopt niet, kan dit veranderd worden?
Dat is nu gefixt.

Aan de leden van het documentatieteam, kan het artikel dan nu goedgekeurd worden?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/23, 19:48:14 door Cumulus007 »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Canon PIXMA iP1800 onder Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/24, 11:22:36 »
Is je bekend dat de Vraagsteller in http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/bios-plug-en-play/ nog steeds niet kan printen?

Met andere woorden: er is geen indicatie dat deze driver ook werkt. :|

De vraag om feedback (laatste opmerking) heb ik iets aangepast: een wiki heeft geen "echte" auteur, dat zou een gemeenschappelijk document moeten zijn. Feedback kan dus ook rechtstreeks in de wiki of via het forum (of via Cumulus007).
Klik links bovenin op Documentatie