Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu club Noord Nederland  (gelezen 20881 keer)

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #25 Gepost op: 2009/09/12, 21:46:25 »
Nou, na een lange tijd van stilte (het was tenslotte vakantie :)) denk ik dat het wel leuk is om met een groepje fanatieke Ubuntero's een informatiedag/releasparty te organiseren. Ik heb hier even alles op een rijtje gezet met wat we nodig hebben, wellicht dat er enige aanpassingen/toevoegingen nodig zijn.

Benodigdheden:
Vrijwilligers
Ruimte
Demospullen (PC's, CD's, folders etc.)
Datum

Vrijwilligers:
Deze hopen we natuurlijk via dit geweldige forum te krijgen :)

Ruimte:
Heerenveen: L.P. kan daar misschien een ruimte regelen. Echter is deze beperkt qua grootte.
Joure: Goed bereikbaar, maar ik weet er zo snel geen ruimte.
Drachten: Of misschien weer in samenwerking met HCC?
Leeuwarden: Centraal, dichtbij (mijn) huis, en er is een pub met draadloos internet :)

Demospullen:
Er was dacht ik een bepaald pakket wat bij canonical te bestellen was voor dit soort gelegenheden? Of is er toevallig iemand aanwezig die hier meer over weet?

Datum:
Halverwege/eind november lijkt me uitermate geschikt. De nieuwe versie is dan al even uit, CD's kunnen worden besteld, en iedereen heeft weer zijn ervaring op kunnen doen met de nieuwe versie.

Al met al denk ik dat er wel wat te regelen valt, aangezien we nog redelijk veel tijd hebben totdat het zover is. Ik hoop ook dat mensen die hier meer ervaring mee hebben, met tips en informatie ons kunnen ondersteunen.

mvg,

Kebabfish en L.P
Wat demospullen zijn idd. te bestellen:
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuAtConferences

Misschien ook handig als jullie meedoen in de werkgroep release parties, ook ivm. posters, flyers e.d. die gemaakt kunnen worden. (mits de sponsoring rond komt natuurlijk)

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #26 Gepost op: 2009/09/13, 12:38:03 »
En de hoeveelheid flyers, posters e.d. hangt (denk ik) sterk af van de beschikbare ruimte. Ik ben wel benieuwd naar de ruimte die L.P. op het oog heeft in Heerenveen :)

edit: En dat we meedoen in de werkgroep release parties is ook een goed idee
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #27 Gepost op: 2009/09/13, 12:46:42 »
En de hoeveelheid flyers, posters e.d. hangt (denk ik) sterk af van de beschikbare ruimte. Ik ben wel benieuwd naar de ruimte die L.P. op het oog heeft in Heerenveen :)

edit: En dat we meedoen in de werkgroep release parties is ook een goed idee


Stuur maar even emailadressen voor wie mee wil doen in de werkgroep, dan voeg ik jullie toe. :)

Offline L.P.

  • Lid
Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #28 Gepost op: 2009/09/13, 13:33:07 »
Kan diegene niet te pakken krijgend ie ik moet hebben zal hem binnenkort wel opbellen lijkt me nu handiger was ale en paar in zijn winkel geweest alleen hijzelf was er dan niet


Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #29 Gepost op: 2010/04/05, 19:41:35 »
probeer het maar even is al een tijdje geleden dat hier gepost werd, word er nog aan de club gewerkt?
Zou graag mee doen, een kennis van mij denk ik ook?
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline L.P.

  • Lid
Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #30 Gepost op: 2010/04/05, 21:51:51 »
Bedankt voor de reactie ja door helaas externe factoren geen tijd gehad zal even zien wat ik kan doen komende tijd

Offline Nollie

  • Lid
Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #31 Gepost op: 2010/07/03, 13:59:22 »
Ruimte:
Heerenveen: L.P. kan daar misschien een ruimte regelen. Echter is deze beperkt qua grootte.
Joure: Goed bereikbaar, maar ik weet er zo snel geen ruimte.
Drachten: Of misschien weer in samenwerking met HCC?
Leeuwarden: Centraal, dichtbij (mijn) huis, en er is een pub met draadloos internet :)
[/quote]

Wordt dit Fries clubje of mag Drenthe en Groningen ook meedoen ? Grapje hoor.  ;) Ben net begonnen met Ubuntu, dus als er niks in het Noorden nog is, dan top !!! Zit vlak bij Meppel, dus Heerenveen is goed.

Clubsong heb ik alvast: http://www.youtube.com/watch?v=RHuASIIp-3U&feature=related
« Laatst bewerkt op: 2010/07/03, 14:09:19 door Nollie »
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #32 Gepost op: 2010/07/03, 14:38:27 »

sorry hoor, maar waarom weer in het Fries? Daar zakt m'n broek weer van af. Doe maar weer jullie eigen ding. I'm out ! See ya !!!

Ik begrijp best dat het warm is maar om nou gelijk zo hoog van de toren te blazen en zo geirriteerd te zijn over iets wat net wordt opgezet, is misschien wat overdreven.
Je kunt Dooitze toch gewoon vragen er ook een Nederlandse tekst bij te voegen? Is best handig. De meeste Friezen spreken nl weliswaar Fries, maar lezen, ho maar... Dus Dooitze, gooi open die hap.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #33 Gepost op: 2010/07/03, 14:39:07 »
Ik bedoel voor Friesland, het Ubuntu NNL blijft gewoon bestaan hoor.


Je kunt Dooitze toch gewoon vragen er ook een Nederlandse tekst bij te voegen? Is best handig. De meeste Friezen spreken nl weliswaar Fries, maar lezen, ho maar... Dus Dooitze, gooi open die hap.

Ik ben nog met Sense aan het overlegen over het bijvoegen van Nederlands, grootte kans dat het er komt.

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #34 Gepost op: 2010/07/03, 14:53:08 »
Ondertussen is het natuurlijk helemaal prachtig waar jullie mee bezig zijn. Ga zo door!
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #35 Gepost op: 2010/07/03, 15:17:20 »
Op het forum is al een speciaal plekje ingericht voor Club Noord Nederland

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #36 Gepost op: 2010/07/05, 22:02:16 »
Ook al zou het een club een Friese club moeten worden ben ik er nog niet voor om Fries als voertaal te gebruiken. Howel ik het Fries goed kan spreken en ook lezen is het moeilijk voor mij om er in te schrijven.
ook ben ik van mening dat het hier niet om promotie van het Fries gaat maar om samen van gedachten te wisselen over een computer besturings systeem.

In het zuiden zijn verschillende clubs hier is niks, ik was dan ook enthousiast om een club voor het Noorden op te richten voor Ubuntu en dat ben ik eigelijk nog steeds.
Laten we de promotie van het Fries over laten aan de daar toe reeds bestaande clubs en verenigingen.

Groetnis van ook een echte Fries.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #37 Gepost op: 2010/07/05, 22:46:39 »
ubuntu-fry staat los van Ubuntu Club Noord Nederland.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/28, 14:07:50 door femke98 »

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #38 Gepost op: 2010/07/06, 10:54:48 »
Oké. Laten we even stoppen met zo overdreven te reageren op alles wat Fries is. Het is geen virus, het wordt je niet opgedrongen. Wees alsjeblieft niet zo boos of geïrriteerd.

Er zijn dus mensen die hebben aangegeven graag samen een clubje/subgroep op te richten voor Ubuntu-gebruikers in Noord-Nederland. Dooitze heeft nu een subforum beschikbaar gesteld op het forum van Ubuntu Fry. Misschien vinden jullie het niet handig, maar zeg dan gewoon dat je liever ergens anders een communicatiemiddel hebt.

Het was misschien niet heel handig van Dooitze om te zeggen dat het idee was 'doorgevoerd naar een nieuw lokaal Ubuntu-team' Ubuntu Fry, maar het is wel zo dat Ubuntu Fry in ieder geval een deel van Noord-Nederland zou kunnen bedienen.

Trouwens, er zijn twee redenen voor het feit dat de website Ubuntu Fry in het Fries is: Ubuntu Fry bedient Friesland, en daar spreken ze toch nog steeds vooral Fries. Mensen vinden het altijd prettig om ergens terecht te kunnen in hun moedertaal. Daarnaast is op dit moment nog het belangrijkste onderdeel van Ubuntu Fry het vertalen van Ubuntu naar het Fries. Dit is veel werk en het is bij lange na nog niet klaar, maar er wordt al wel hard gewerkt.

Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #39 Gepost op: 2010/07/06, 13:47:16 »
@Dooitze: leuk initiatief! Hoe meer Ubuntuclubs er komen, hoe beter.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/28, 14:05:57 door femke98 »

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #40 Gepost op: 2010/09/28, 14:25:17 »
Hartelijk dank femke

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #41 Gepost op: 2010/09/28, 14:31:46 »
Ruimte:
Heerenveen: L.P. kan daar misschien een ruimte regelen. Echter is deze beperkt qua grootte.
Joure: Goed bereikbaar, maar ik weet er zo snel geen ruimte.
Drachten: Of misschien weer in samenwerking met HCC?
Leeuwarden: Centraal, dichtbij (mijn) huis, en er is een pub met draadloos internet :)

Wordt dit Fries clubje of mag Drenthe en Groningen ook meedoen ? Grapje hoor.  ;) Ben net begonnen met Ubuntu, dus als er niks in het Noorden nog is, dan top !!! Zit vlak bij Meppel, dus Heerenveen is goed.

Clubsong heb ik alvast: http://www.youtube.com/watch?v=RHuASIIp-3U&feature=related

[/quote]


Heerenveen is prima

Zo graag meedoen alleen ik spreek  maar een lietsbietsje  friesk
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #42 Gepost op: 2010/10/31, 13:02:58 »
Ook uit Leeuwarden wil ook graag meedoen.

Wie nog meer ? 

Komop er moeten hier toch meer Linux gebruikers zijn in het Noorden!
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #43 Gepost op: 2010/10/31, 17:28:13 »
Je zou iedere gebruikersnaam die in Friesland, Overijssel, Drenthe en Groningen een PM moeten sturen. et behulp van de kaart

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #44 Gepost op: 2010/11/05, 14:39:36 »
Ben al een tijdje bezig in mijn omgeving Ubuntu te promoten en heb zelfs een groepje opgericht, voornamelijk 50+ en beginners op computergebied. Heb zelf niet zo'n IT ervaring maar ben wel altijd actief geweest in de hobbysfeer. Sinds 2 jaar woon ik in de kop van Overijssel in het mooie dorpje Oldemarkt tegen de Friese grens en voel me verbonden met mijn omgeving, ook met de Friezen  ;) Ik zou het fijn vinden om me aan te sluiten maar zie op het forum nog niet niets concreets over locatie, ook het plaatsje in de wiki is nog niet erg gevuld. Hebben jullie al iets georganiseerd? Leuk trouwens die URL die Nollie heeft geplaatst over het clublied: http://www.youtube.com/watch?v=RHuASIIp-3U&feature=related

Bij deze sluit ik mij aan.
Jan van der Werke

Re: Ubuntu club Noord Nederland
« Reactie #45 Gepost op: 2010/11/05, 16:00:14 »
Uit Leeuwarden ook 50+ Computer al zo'n 20 jaar denk ik. Ooit begonnen nog met MSDos 3.2
Sinds een jaar of 3 enthousiast Linux (Ubuntu fan) sluit me ook aan.
Wie volgt....
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com