Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutgelop. Install Kubutu V7.10 (Gutsy Gibbon) NTFS gegev in USED DATA  (gelezen 549 keer)

jmlepercq

  • Gast
Geachte leden,
 
Wie kan er mij helpen bij volgend probleem?
 
Installatie van Kubuntu V7.10 (Gutsy Gibbon) is fout gelopen op het ogenblik dat hij de nieuwe partitie wilde wegschrijven
naar de harddisk ---->FOUTMELDING. Heb het programma moeten beƫindigen en opnieuw opstarten.

 
NB: de HDD (D) is een primaire partitie van 80 GB NTFS zonder opstart (enkel gegevens opslag).
Kubuntu install vond effectief die harddisk, ik gaf de opdracht om 30 GB te reserveren voor Kubuntu als Ext2.
Op die HDD stond er 5 GB aan gegevens (Doc-Xls-mdb-foto's-pdf van het NTFS systeem).

Pc wordt heropgestart (WinXP SP2) en vindt de HDD (D) niet meer!!
Door de "kernel mode file system driver Ext2fs.sys" te installeren komt de HDD terug zichtbaar in WinXp met als enige
map:  "Lost+Found" dat LEEG IS.

Via verkenner---> eigenschappen zie ik de "HDD volledig als ext2 76.316 MB" en zie ik mijn 5 GB aan gegevens als USED DATA.

Op welke manier kan ik die gegevens terug zichtbaar maken en redden?

Is het mogelijk bij verwijdering van de Ext2 partitie via Partition Magic dat de NTFS partitie terug zichtbaar komt?

 
Graag een info terug a.u.b.
Bij voorbaat dank,
Vriendelijke groeten,
Jean-Marie Lepercq            mailto: jmlepercq@telenet.be of jmlepercq@gmail.com
8530 Harelbeke
Belgiƫ

JimZ

  • Gast
Foutgelop. Install Kubutu V7.10 (Gutsy Gibbon) NTFS gegev in USED DATA
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/04, 01:13:13 »
Misschien het beste om met TESTDISK te proberen om die "verloren" partitie weer terug om te zetten naar NTFS.

Lees wel eerst zorgvuldig de documentatie van Testdisk ;) !!

Gr,
Jim

jmlepercq

  • Gast
Foutgelop. Install Kubutu V7.10 (Gutsy Gibbon) NTFS gegev in USED DATA
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/04, 14:48:00 »
Citaat van: JimZ
Misschien het beste om met TESTDISK te proberen om die "verloren" partitie weer terug om te zetten naar NTFS.

Lees wel eerst zorgvuldig de documentatie van Testdisk ;) !!

Gr,
Jim
Hartelijk dank voor de info. Kan je mij soms ook zeggen op welke internetlink dat bewust programma te vinden is?
Dank bij voorbaat
Jean-Marie,

JimZ

  • Gast
Foutgelop. Install Kubutu V7.10 (Gutsy Gibbon) NTFS gegev in USED DATA
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/04, 16:12:59 »
Zet de muispointer op het woord "TESTDISK" en klik :) .

Gr,
Jim