Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeemprogrammaprobleem  (gelezen 1040 keer)

Offline Jos

  • Lid
Systeemprogrammaprobleem
« Gepost op: 2017/05/27, 18:49:48 »
Ik draai Xubuntu 16.04.2 Nadat ik via Software de Tor browser had geinstalleerd kreeg ik de melding : "Systeemprogrammaprobleem ontdekt". Bij elke nieuwe start van de pc komt deze melding terug. Verwijdering van de Tor browser hielp niet. Iemand een idee?

Re: Systeemprogrammaprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/27, 22:09:42 »
Klik eens op 'details' als je die melding weer ziet. Ik denk niet dat Tor dat doet, maar een programma dat onderdeel uitmaakt van X/Ubuntu.

Hier heb ik geregeld deze melding (ook op Xubuntu, 17.04) van een progje dat foutmeldingen over updates moet melden. Misschien heet dat apt-report of zoiets. Ik heb geconcludeerd dat er met de updates niets mis is, maar wel met het programma dat die updates bijhoudt! Geinig niet?  :)

Ik heb dat programma gewoon verwijderd meen ik (zit niet aan m'n werk-pc), zonder dat dat problemen geeft...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Systeemprogrammaprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/27, 22:45:47 »
Misschien heet dat apt-report of zoiets.
apport misschien?
Daar zit regelmatig een fout in, maar die wordt alleen gebruikt bij het opstarten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Jos

  • Lid
Re: Systeemprogrammaprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 2017/05/28, 08:20:55 »
Ik vergat eerst elders te zoeken en heb het inmiddels gevonden:

Als er een Systeemprogrammaprobleem verschijnt kan dit als volgt verholpen worden:
sudo gedit /etc/default/apport, verander de waarde 1 naar 0, sla je wijziging op en sluit af.

Re: Systeemprogrammaprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 2017/05/29, 15:02:04 »
apport misschien?
Daar zit regelmatig een fout in, maar die wordt alleen gebruikt bij het opstarten.
Inderdaad, apport. En ook inderdaad, die melding verschijnt alleen bij het opstarten (zonder dat er verder een probleem lijkt te zijn). Heb al eerder geconcludeerd dat apport zelf die fout moet genereren. En zoals Jos opmerkt, uitschakelen kan ook door die 1 in een 0 te veranderen, ipv. apport in z'n geheel te verwijderen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Systeemprogrammaprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 2017/05/29, 15:06:21 »
Ik vergat eerst elders te zoeken en heb het inmiddels gevonden:

Als er een Systeemprogrammaprobleem verschijnt kan dit als volgt verholpen worden:
sudo gedit /etc/default/apport, verander de waarde 1 naar 0, sla je wijziging op en sluit af.
Kleine correctie: gebruik voor een grafisch programma als Gedit, geen sudo maar gksudo:
https://sites.google.com/site/computertip/sudo