Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: applicatie verwijderen  (gelezen 1254 keer)

Offline yogiman

  • Lid
applicatie verwijderen
« Gepost op: 2012/08/07, 10:33:19 »
Ik wil een applicatie verwijderen, en ik vraag me af waarom dit niet eenvoudig via de HUD zou kunnen.

Re: applicatie verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/07, 10:41:25 »
Omdat de HUD nog nieuw is en dus nog niet helemaal af. Je kunt apps verwijderen via het Ubuntu Softwarecentrum door naar je app te zoeken of via Geïnstalleerde applicaties,
Het kan ook via de terminal via sudo apt-get remove naanvanapp
maar dan moet je wel de exacte naam van de app weten.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: applicatie verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/07, 14:32:46 »
De HUD is gemaakt om het menu van een app via het toetsenbord te ontsluiten, niet om applicaties te installeren of de-installeren.

Re: applicatie verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/07, 14:33:45 »
De HUD is gemaakt om het menu van een app via het toetsenbord te ontsluiten, niet om applicaties te installeren of de-installeren.

Niet alleen het menu van een app. Je kunt bijv. ook je PC direct (zonder bevestiging) afsluiten via de HUD.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: applicatie verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/07, 14:36:37 »
De HUD is gemaakt om het menu van een app via het toetsenbord te ontsluiten, niet om applicaties te installeren of de-installeren.

Niet alleen het menu van een app. Je kunt bijv. ook je PC direct (zonder bevestiging) afsluiten via de HUD.
Klopt, dit is een handige en mooie optie. Maar ik zie het menu van de systeem-indicator (het tandwieltje) óók als gewoon menu (van de desktop weliswaar), vandaar dat de HUD daar ook op werkt.

Re: applicatie verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/07, 14:57:23 »
Dat kan, daar verschillen we dan van mening in wat een menu is :)

Re: applicatie verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/07, 16:22:27 »
De HUD lijkt me daar niet voor bedoeld. Misschien zou je een app wel moeten kunnen verwijderen door hem naar de prullenbak te slepen.

Offline yogiman

  • Lid
Re: applicatie verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/07, 17:00:55 »
is dat zo? eigenlijk zou dat vanzelfsprekend zijn, maar dan was het al hier gepost.

Re: applicatie verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/08/07, 17:29:29 »
is dat zo? eigenlijk zou dat vanzelfsprekend zijn, maar dan was het al hier gepost.
Dat is niet het doel van HUD. Met HUD kun je de traditionele menu's van een programma vervangen, ik begrijp niet waarom het verwijderen van een toepassing daar een onderdeel van moet zijn. Je kunt toch gewoon naar het Softwarecentrum gaan? Zo vaak verwijder je een programma niet.

Offline yogiman

  • Lid
Re: applicatie verwijderen
« Reactie #9 Gepost op: 2012/08/07, 17:52:03 »
dat is waar.  ik heb nu zowel movieplayer als vlc, en eigenlijk zal dat niets uitmaken.