Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten  (gelezen 7811 keer)

DarkEra

  • Gast
Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Gepost op: 2011/06/26, 19:31:25 »
Al een geruime tijd is me opgevallen dat we soms na het posten van onze berichten of de hele boel weg halen of gaan aanpassen, dit na soms een uur of zelfs na dagen. Hierdoor krijgen we een vervuiling van topics met berichten waar alleen een punt in staat of zoiets als "Laat maar" en "Never Mind...". Ook is het zo dat we dan nooit weten wat er stond of mee bedoeld werd en of het relevant was voor het topic.

We moeten van te voren al duidelijk weten wat we willen vertellen voordat we op verzenden drukken en dat deze reactie dan ook blijft staan.

Ik stel dus voor om het eigen berichten aanpassen, als dat mogelijk is, kwa tijd te zetten tot op 3 à 5 minuten. Daarna staat het bericht er en is het alleen nog aanpasbaar door een Moderator en Administrator mocht er echt iets staan wat tegen de regels en richtlijen in druist.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 19:35:55 door Maik »

Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/26, 19:49:27 »
Daar heb ik ook al vaker aan gedacht en het is inderdaad ook gewoon mogelijk om daar een tijdslimiet op te zetten. Het probleem is dan wel dat de topicstarter niet meer de titel kan veranderen als zijn vraag is opgelost.

Als we overstappen op SMF2 met een Opgelost-mod, dan is dit zeker iets om te overwegen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/26, 21:03:09 »
Of een bericht aanpasbaar laten, tot er nog een antwoord is?
Op deze manier voorkom je een reactie op iets dat er niet meer is .............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/26, 21:14:53 »
Klinkt prima, maar 5 minuten vind ik ook wel weer heel kort. Liever een paar uur.

DarkEra

  • Gast
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/26, 21:17:21 »
Ron, in het algemeen bedoelde ik het, dus alle berichten dus het gehele forum.

Luuk,

Neen, juist niet een paar uur, dan worden er nog reacties onnodige geheel verwijderd of aangepast door de poster. Dat willen we dus juist zien te voorkomen. 5 Minuten is zat.

Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/26, 21:20:06 »
Ik vind het toch wel fijn om de mogelijkheid te hebben om je reactie nog te wijzigen. Natuurlijk moet je eigenlijk eerst goed nadenken voor je post maarja soms in de hitte van een discussie doe je dat even wat minder. Achteraf denk je dan pas dat het eigenlijk niet nodig is om nog verder door te gaan over een bepaald onderwerp. Door je reactie weg te halen kun je verder afdwalen voorkomen voordat mods in hoeven te grijpen.

DarkEra

  • Gast
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/26, 21:21:24 »
Dan moeten we maar nadenken wat we gaan posten beste erik1984 of we reageren er dan geheel niet op. ;)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/26, 21:32:11 »
ik ben heel blij dat ik me een aantal keren zelf heb kunnen modereren. soms veel te laat, maar ik snap het punt van maik wel.( en trek het me ook aan)

DarkEra

  • Gast
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/26, 21:34:35 »
Wat ik met de vorige post eigenlijk probeerde te zeggen is dat in een hevige discussie je van te voren al duidelijk moet weten of je reactie te pas is of ontepas. Anders blijf je niet geloofwaardig tegenover jezelf en anderen imho.


Verder is het zo dat nu nog berichten van 2 tot 3 jaar geleden (of langer) nog steeds aangepast kunnen worden. Zoiets kan natuurlijk niet.

DarkEra

  • Gast
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/26, 21:47:28 »
Daar heb ik ook al vaker aan gedacht en het is inderdaad ook gewoon mogelijk om daar een tijdslimiet op te zetten. Het probleem is dan wel dat de topicstarter niet meer de titel kan veranderen als zijn vraag is opgelost.

Als we overstappen op SMF2 met een Opgelost-mod, dan is dit zeker iets om te overwegen.

Geheel vergeten hierop een reactie te geven.

Het is in het verleden volgens mij ook al een keer aangekaart geweest maar ik ben wel blij te vernemen dat dit in overweging genomen wordt. Mocht het uit het oog verloren raken dan zal ik het nog eens aankaarten. :) ;)
____________________________________________________________________________________________________________________

Even in het algemeen:

Wat is het nut om je bericht na bijvoorbeeld een dag, week, maand of jaar nog aan te passen? Maak dan gewoon een nieuw bericht, staat het ook weer bovenaan bij de nieuwe berichten. Bewerkte berichten komen niet in die lijst namelijk.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 21:58:01 door heir4c »

Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/26, 22:17:33 »
Nun +1
Gewoon wachten op de Opgelost-mod van SMF 2 en dan dit durchfuren.

DarkEra

  • Gast
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/26, 22:24:35 »
Even een offtopic vraag:

Waarom heeft men, waarschijnlijk per ongeluk, mijn reactie hierboven die van Vistaus willen aanpassen? Let even op in het vervolg a.u.b.. Thanks.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/26, 22:54:16 »
Wat ik met de vorige post eigenlijk probeerde te zeggen is dat in een hevige discussie je van te voren al duidelijk moet weten of je reactie te pas is of ontepas. Anders blijf je niet geloofwaardig tegenover jezelf en anderen imho.


Verder is het zo dat nu nog berichten van 2 tot 3 jaar geleden (of langer) nog steeds aangepast kunnen worden. Zoiets kan natuurlijk niet.

Nou in mho is de geloofwaardigheid volstrekt niet in het geding wanneer te af en toe afziet van een stelling, of afziet die te publiceren, of de nobele spirit hebt om toe te geven dat je fout zat, te fel inzette, etc.
Geloofwaardigheid naar jezelf, wat is dat voor iets? Verder vind ik het dus in sommige gevallen eerder van wijsheid tonen af te zien van een verhaal.
Wanneer dit de kant op gaat van laf en niet laf, persoonlijk geef ik mijn mening  vrij vlot, maar heb tegenwoordig wat verschillende petten op, dus van mij mag enige tact verwacht worden. Die rol is nieuw, even wennen dus.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/26, 23:01:04 »
Even een offtopic vraag:

Waarom heeft men, waarschijnlijk per ongeluk, mijn reactie hierboven die van Vistaus willen aanpassen? Let even op in het vervolg a.u.b.. Thanks.


Heb ik gedaan. Er is (hier bij mij altans) een schuifbalk te zien onder de tekst en dat komt omdat de lijn die je tussen de twee teksten zet te ver doorloopt. Als die dus korter is dan is die schuifbalk verdwenen. Vandaar mijn aanpassing. Ik zit hier met een 15" scherm en dit is dus nu nog te zien.

Tenandere kan je zien onderaan een bericht wie de verandering gedaan heeft.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 23:02:56 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/26, 23:02:20 »
Zelf pas ik mijn berichten regelmatig aan. Doorgaans om technische verbeteringen in de instructies aan te brengen. Soms wel meerdere keren, net zolang totdat ik er helemaal tevreden over ben.

Maar goed, dat doe ik meestal binnen 24 uur. Als er na 24 uur een tijdslot in werking zou treden, dan zou ik dat geen probleem vinden. Maar korter dan 24 uur zou ik jammer vinden. Daardoor zou de kwaliteit van mijn adviezen achteruit gaan.

Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/26, 23:05:59 »
Een bericht in zijn geheel veranderen, liever niet. Wel als ik taalfouten zie in mijn berichten, verander ik deze graag. Of als ik wat over het hoofd gezien heb en een vreemd antwoord geef, streep ik dit graag door, zodat het nog wel te lezen is. Ik weet niet of dit op het forum mogelijk is.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

  • Gast
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #16 Gepost op: 2011/06/26, 23:09:18 »
Even een offtopic vraag:

Waarom heeft men, waarschijnlijk per ongeluk, mijn reactie hierboven die van Vistaus willen aanpassen? Let even op in het vervolg a.u.b.. Thanks.


Heb ik gedaan. Er is (hier bij mij altans) een schuifbalk te zien onder de tekst en dat komt omdat de lijn die je tussen de twee teksten zet te ver doorloopt. Als die dus korter is dan is die schuifbalk verdwenen. Vandaar mijn aanpassing. Ik zit hier met een 15" scherm en dit is dus nu nog te zien.

Tenandere kan je zien onderaan een bericht wie de verandering gedaan heeft.

Ah, bij mij zag het anders normaal uit. Je hebt dus een kleiner beeldscherm dan ik heb. Dat jij het had gedaan wist ik, het ging mij om het waarom.

DarkEra

  • Gast
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #17 Gepost op: 2011/06/26, 23:10:33 »
Nou in mho is de geloofwaardigheid volstrekt niet in het geding wanneer te af en toe afziet van een stelling, of afziet die te publiceren, of de nobele spirit hebt om toe te geven dat je fout zat, te fel inzette, etc.
Geloofwaardigheid naar jezelf, wat is dat voor iets? Verder vind ik het dus in sommige gevallen eerder van wijsheid tonen af te zien van een verhaal.
Wanneer dit de kant op gaat van laf en niet laf, persoonlijk geef ik mijn mening  vrij vlot, maar heb tegenwoordig wat verschillende petten op, dus van mij mag enige tact verwacht worden. Die rol is nieuw, even wennen dus.

Geloofwaardigheid naar jezelf: met beide benen op de grond staan en instaan voor datgene wat je zegt, het dus ook echt meent en niet om na een paar uur of dagen terug kruipen door een reactie weer aan te passen. Zo zie ik het althans tegenwoordig.

DarkEra

  • Gast
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #18 Gepost op: 2011/06/26, 23:19:15 »
Een bericht in zijn geheel veranderen, liever niet.

Dat is nou net waar ik op doel. De reakties kloppen anders ook niet meer in sommige gevallen.

Het is niet erg om je mening aan te passen maar dat zouden we dan wel in een nieuw bericht moeten doen vind ik.

Wel als ik taalfouten zie in mijn berichten, verander ik deze graag. Of als ik wat over het hoofd gezien heb en een vreemd antwoord geef, streep ik dit graag door, zodat het nog wel te lezen is. Ik weet niet of dit op het forum mogelijk is.
Zelf pas ik mijn berichten regelmatig aan. Doorgaans om technische verbeteringen in de instructies aan te brengen. Soms wel meerdere keren, net zolang totdat ik er helemaal tevreden over ben.

Maar goed, dat doe ik meestal binnen 24 uur. Als er na 24 uur een tijdslot in werking zou treden, dan zou ik dat geen probleem vinden. Maar korter dan 24 uur zou ik jammer vinden. Daardoor zou de kwaliteit van mijn adviezen achteruit gaan.

Dat valt allemaal, naar mijn bescheiden mening, zorgvuldig te controleren nog voordat we op "verzenden" klikken en het bericht posten. Soms zijn we té gehaast lijkt het wel, typen, klik en hoppa gepost. Later komen we erachter dat er typfouten in zitten, dit heb ik de afgelopen tijd ook bij mezelf gemerkt maar dat hoef allemaal niet als we de tijd ervoor nemen en het rustig over lezen voordat we wat posten.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 23:24:14 door Maik »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #19 Gepost op: 2011/06/26, 23:31:10 »
M'n eigen berichten aanpassen doe ik regelmatig, doorgaans zijn dat taaltechnische dingen. En een keer zag ik later dat ik met een voorgestelde oplossing de plank had misgeslagen, en heb ik dat op strikethrough gezet, en aangevuld. Of later nog iets erbij zetten, dat doe je dan met -edit- oid.
Dit soort dingen moeten gewoon mogelijk blijven, wat mij betreft.

Ik heb laatst enkele keren gezien dat iemand een post bij nader inzien helemaal had weggehaald. Nou ja, dan heeft hij zich bedacht, of dacht hij later dat dat toch niet zo'n nuttige bijdrage was. Deze vrijheid kunnen we elkaar toch gunnen, mag ik hopen? De keren dat ik wel wist wat er oorspronkelijk stond, kon ik daar best mee leven. Een mens kijkt soms later met andere ogen tegen iets aan.
Lig er in ieder geval niet wakker van dat ik soms het oorspronkelijk geschrevene niet meer te weten kom, daar zullen wel redenen voor zijn.
Dat iemand na een jaar of zo z'n bericht nog aanpast heb ik nog nooit van gehoord, zijn daar voorbeelden van? (Lees: hoe groot is dit probleem eigenlijk?)

Laten we nou niet alles oplossen met meer verbodsborden, verkeersdrempels en klokjes.


Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

DarkEra

  • Gast
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #20 Gepost op: 2011/06/26, 23:37:11 »
Zoals eerder aangegeven asphyxia als de logica nog te volgen is: Door bepaalde aanpassingen kunnen de reacties in het topic totaal niet meer met elkaar overeenkomen, zeker als het om een conversatie gaat. En ook nogmaals, we moeten van te voren al goed weten wat we hier op het forum in een topic op een bepaalde reactie gaan schrijven en posten.

Het steeds aanpassen en soms geheel weghalen van een reactie door de schrijver zelf vind ik totaal niet kunnen. Ook, nogmaals, de berichten van jaren geleden kunnen we nog aanpassen als het moet en daar zie ik en sommigen met mij, in alle gevallen eerder genoemd, totaal niet het nut van in.

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #21 Gepost op: 2011/06/26, 23:40:01 »
Geef eens 5 voorbeelden (link maar even) .... Want ik zie het probleem hier niet
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #22 Gepost op: 2011/06/26, 23:51:01 »
Geef eens 5 voorbeelden (link maar even) .... Want ik zie het probleem hier niet

+1

DarkEra

  • Gast
Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #23 Gepost op: 2011/06/26, 23:55:21 »
5 voorbeelden, denk je nu echt dat ik hier even 5 voorbeelden ga opzoeken voor jou alleen omdat jij het probleem niet snapt of ziet? Als je het wat duidelijker door leest dit topic moet het toch duidelijk genoeg zijn lijkt mij.

« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 23:57:06 door Maik »

Re: Voorstel m.b.t. aanpassen eigen berichten
« Reactie #24 Gepost op: 2011/06/26, 23:56:58 »
5 voorbeelden, denk je nu echt dat ik hier even 5 voorbeelden ga opzoeken voor jou alleen omdat jij het probleem niet snapt of ziet? Als je het wat duidelijker door leest dit topic moet het topc duidelijk genoeg zijn lijkt mij.



+1