Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu crasht  (gelezen 1772 keer)

ubuntu crasht
« Gepost op: 2007/10/04, 17:52:55 »
De laatste tijd gebeurt er iets geks: Ubuntu 7.04 crasht af en toe.
Zijn er meer die daar last van hebben?

Offline vanadium

  • Lid
ubuntu crasht
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/04, 17:54:23 »
Helemaal niet. Mijn systeem is zo stabiel dat ik schrik heb om straks naar Gutsy up te graden. Zou kunnen wijzen op een hardwareprobleem.

ubuntu crasht
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/04, 17:55:01 »
Kun je omschrijven wat je op dat moment aan het doen bent, ben je met een bepaald programma bezig.....
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

ubuntu crasht
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/04, 18:36:36 »
Ubuntu draait op AMD64 op de studeerkamer. Ik zit vrijwel altijd beneden via een iMac naar muziek te luisteren. Het enige programma dat open staat is Deluge torrent en soms Swiftweasel.

Ik vind het ook gek omdat ik er voorheen nooit last van had, ik heb het pas een paar weken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu crasht
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/04, 18:39:12 »
Welke videokaart heb je? Een ATI misschien?

ubuntu crasht
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/05, 08:04:20 »
Nee, Nvidia 6200.
Zou het kunnen dat er met een kernel-update of zoiets iets instabiel is geworden. Als dat zo is, dan zouden er meer gebruikers last van moeten hebben. Vandaar mijn posting.

ubuntu crasht
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/05, 08:11:10 »
Het zou toeval kunnen zijn, maar mijn 7.04 bak met een nVidia 6200 kaart heeft ook zo nu en dan kuren. Seamonkey, Thunderbird en OpenOffice.org samen wil nog wel eens op een vastloper of een herstarten van X uitdraaien. Niet vaak (gelukkig maar), maar nu je het er over hebt....

ubuntu crasht
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/07, 10:00:09 »
Ik kan het niet vinden. Ik vermoedde dat het iets te maken had met de sleep-functie omdat hij alleen crasht als ik niks doe. Maar als ik de sleep-functie uitzet crasht hij ook. Het moet aan Ubuntu liggen want opensuse en windows blijven gewoon stabiel.

Zodra GG er is, ga ik die installeren en opnieuw proberen. Tot die tijd is opensuse het hoofd-os.

Als er iemand in de tussentijd een idee heeft dan hoor ik dat graag...

ubuntu crasht
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/07, 10:53:54 »
Ik heb enkele maanden geleden ook deluge op mijn systeem gehad, toen had ik ook regelmatig crashes,
misschien dat het een deluge ligt.

ubuntu crasht
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/07, 23:29:18 »
Geen idee of het in het jaargetijden zit maar de laatste tijd hebben veel PCtjes er last van.

Wat ik doe in dat geval is direkt Memtest draaien.
En in alle gevallen tot op heden waren er kapotte of deels kapotte memchips de oorzaak.

Dus voordat je allerhande toeren gaat uithalen ???
Zet vanavond Memtest aan en kijk morgen of die chippies allemaal in orde zijn.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

boterbram

  • Gast
ubuntu crasht
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/08, 14:44:40 »
Is crashen alsin je bent met iets via het netwerk bezig, terwijl je muis en toetsenbord niet aanraakt voor een langere tijd? En als je dan weer begint dan stopt het netwerk en de cursor schokt héél erg zegmaar..? Dat heb ik namelijk, al een hele tijd, in 7.04 en ook in 6.06, na verschillende clean installs, al heb ik in windows nergens last van.

En over die Memtest, zou je iets meer uitleg kunnen geven?

ubuntu crasht
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/08, 14:59:27 »
uitleg ?

Hmz heb je dat nog nooit zien staan wanneer je de pc boot en je komt in het inlog scherm ??

Het zit er zelfs al ingebakken bij de Live cd.

En het is een kwestie van aanklikken en afwachten.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

ubuntu crasht
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/11, 11:11:06 »
Helaas (of juist niet?); memtest gedaan en geen fouten gevonden.
Het loopt nooit vast als ik actief bezig ben; alleen als hij zomaar aanstaat (ik gebruik hem ook als fileserver).

Eigenlijk moet ik in de verleden tijd (liep) spreken want intussen kan ik hem helemaal niet meer opstarten. Ik denk dat er bij de opwaardering van suse10.2 naar 10.3 is mis is gegaan bij de herkenning van de /home partitie.
Dus ga ik toch maar rustig GG afwachten, schone installatie uitvoeren en met hernieuwd vertrouwen Ubuntu gebruiken.