Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: schermresolutie  (gelezen 1247 keer)

Offline vinum

  • Lid
schermresolutie
« Gepost op: 2010/10/28, 20:48:16 »
in mijn ubuntu 10.04 slaag ik er niet in de instelling van de schermresolutie te bewaren.
daardoor moet ik telkens als ik opstart de resolutie terug aanpassen.

Re: schermresolutie
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/29, 00:33:52 »
Welke grafische kaart heb je en heb je daar de driver al voor geïnstalleerd?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vinum

  • Lid
Re: schermresolutie
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/07, 11:20:24 »

mijn geluidskaart is een geforce 700 en ja, de recentste driver zou moeten geïnstalleerd zijn ;-)


Offline Arend8810

  • Lid
Re: schermresolutie
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/07, 21:11:33 »
Ik heb krek hetzelfde probleem gehad en ook met nvidia en heb het opgelost via systeem>voorkeuren>schermen en je krijgt dan een keuze scherm met de vraag of je het stuurprogramma van de verkoper wilt gebruiken en kies je nee, in het daaropvolgende scherm kun je de resolutie aanpassen en kies je toepassen. Bij mij hoefde ik daarna de resolutie niet steeds opnieuw instellen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: schermresolutie
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/07, 21:16:58 »
Ik heb krek hetzelfde probleem gehad en ook met nvidia en heb het opgelost via systeem>voorkeuren>schermen en je krijgt dan een keuze scherm met de vraag of je het stuurprogramma van de verkoper wilt gebruiken en kies je nee, in het daaropvolgende scherm kun je de resolutie aanpassen en kies je toepassen. Bij mij hoefde ik daarna de resolutie niet steeds opnieuw instellen.

Met mijn oplossing (zie mijn eerdere bericht) kun je de schermresolutie toch blijvend goed instellen, terwijl je wel het (betere!) fabrieksstuurprogramma gebruikt. Lijkt me dus de beste oplossing.  :)

Offline vinum

  • Lid
(opgelost)Re: schermresolutie
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/12, 16:30:12 »
de oplossing van arend8810 werkt goed bij mij, dus bedankt allemaal ;-)

Offline Arend8810

  • Lid
Re: (opgelost)Re: schermresolutie
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/07, 19:55:34 »
de oplossing van arend8810 werkt goed bij mij, dus bedankt allemaal ;-)

Ik zit nu zelf met het probleem dat ik de resolutie op maximaam 640x480 kan zetten, zowel in de nvidia settings als in het scherm-menu :rolleyes: