Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen na update ubuntu 9.4  (gelezen 1410 keer)

foestrumer

  • Gast
problemen na update ubuntu 9.4
« Gepost op: 2009/05/03, 21:13:06 »
Hallo Ubuntu gebruikers

Ik heb een tijdje lang Ubuntu 8.10 gebruikt, dual boot met Vista. Was zeer tevreden over ubuntu.
Afgelopen week heb ik geupdated naar versie 9.4, deze update werd getoond tegelijk met enkele andere updates.

Sinds ik editie 9.4 heb, gaan er wat zaken mis;
- Amarok kan geen muziek meer afspelen vanaf mijn windows partitie, ook niet als ik die partitie of map eerst open via Locaties. Er verschijnt een melding dat er errors in de afspeellijst zitten en ondanks dat ik op play klik speelt hij niet af. Ik kan de bestanden wel aan de afspeellijst toevoegen maar dus niet afspelen. Dit waar Amarok voorheen onder 8.10 bij mij prima werkte.
- Tijdens het afspelen van muziek, ik ben nu dus aangewezen op Rythmbox, wordt het geluid regelmatig korte duur onderbroken. Het is slechts een fractie van een seconde, maar zeer irritant. Onder ubuntu 8.10 had ik daar geen last van. Als ik de systeem monitor aanzet en ik let op de CPU dan zijn daar geen bijzonderheden te zien. Bij onderbreken van het geluid zou je verwachten dat dit veroorzaakt wordt door bijv.  een max CPU verbruik verwachten, maar dat is dus niet zo.
Weet iemand raad ?

Groeten Pieter

Offline toxbar

  • Lid
    • Zeilen met de Nova Cura
Re: problemen na update ubuntu 9.4
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/14, 13:35:24 »
Hoi Pieter
Ik post net een tread met een vergelijkbaar probleem
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/amarok-2-geen-geluid-met-nvidia-kaart/msg413788/#msg413788
Werkt jou computer ook met een NVIdia kaart?
Als je een oplossing vindt hoor ik het graag?

Re: problemen na update ubuntu 9.4
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/14, 13:51:59 »
Upgrade veroorzaakt nog wel eens wat problemen (nieuwere programma's met oude instellingen). Een schone installatie zou hier misschien kunnen helpen.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: problemen na update ubuntu 9.4
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/14, 17:58:13 »
Hallo Ubuntu gebruikers

Ik heb een tijdje lang Ubuntu 8.10 gebruikt, dual boot met Vista. Was zeer tevreden over ubuntu.
Afgelopen week heb ik geupdated naar versie 9.4, deze update werd getoond tegelijk met enkele andere updates.

Sinds ik editie 9.4 heb, gaan er wat zaken mis;
- Amarok kan geen muziek meer afspelen vanaf mijn windows partitie, ook niet als ik die partitie of map eerst open via Locaties. Er verschijnt een melding dat er errors in de afspeellijst zitten en ondanks dat ik op play klik speelt hij niet af. Ik kan de bestanden wel aan de afspeellijst toevoegen maar dus niet afspelen. Dit waar Amarok voorheen onder 8.10 bij mij prima werkte.
- Tijdens het afspelen van muziek, ik ben nu dus aangewezen op Rythmbox, wordt het geluid regelmatig korte duur onderbroken. Het is slechts een fractie van een seconde, maar zeer irritant. Onder ubuntu 8.10 had ik daar geen last van. Als ik de systeem monitor aanzet en ik let op de CPU dan zijn daar geen bijzonderheden te zien. Bij onderbreken van het geluid zou je verwachten dat dit veroorzaakt wordt door bijv.  een max CPU verbruik verwachten, maar dat is dus niet zo.
Weet iemand raad ?

Groeten Pieter


Hier heb ik ook last van!  Het geluid stopt willekeurig heel even.
Ik heb het bijvoorbeeld ook bij het geluid van de TV-kaart via VLC.

Overigens heb ik een schone installatie gedaan en ik heb een NVIdia kaart.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/14, 18:00:40 door maasnet »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: problemen na update ubuntu 9.4
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/14, 18:16:19 »
Ik merk dat er heel erg veel geluidsproblemen voorbij komen in Jaunty. Gek genoeg treden alle geluidsproblemen op verschillende computers die ik ervaar, alleen op in GNOME. op KDE heb ik er geen last van.

Een gok: probeer PulseAudio eens uit te zetten en stel je geluidsserver in op ALSA?

Re: problemen na update ubuntu 9.4
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/14, 18:26:14 »
Ik merk dat er heel erg veel geluidsproblemen voorbij komen in Jaunty. Gek genoeg treden alle geluidsproblemen op verschillende computers die ik ervaar, alleen op in GNOME. op KDE heb ik er geen last van.

Een gok: probeer PulseAudio eens uit te zetten en stel je geluidsserver in op ALSA?

Hoe doe ik dat pulse-audio uitzetten?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Karst

  • Lid
Re: problemen na update ubuntu 9.4
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/14, 19:45:16 »
Systeem>voorkeuren>geluid > apparaten

En dan alles op Alsa Geavanceerde Linux - geluidsarchitectuur  zetten 
in plaats van  puls of autodetectie .
m.v.g. 

Karst
-----------------------------------------------------------------
Always look on the bright side of life !!
Linux Mint 9

Re: problemen na update ubuntu 9.4
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/14, 20:32:21 »
Systeem>voorkeuren>geluid > apparaten

En dan alles op Alsa Geavanceerde Linux - geluidsarchitectuur  zetten 
in plaats van  puls of autodetectie .

Bedankt dat heb ik gedaan, maar ik zie nog steeds Pulse-audio bij mijn processen staan.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

foestrumer

  • Gast
Re: problemen na update ubuntu 9.4
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/16, 23:57:44 »
Thanks

"alles op Alsa Geavanceerde Linux - geluidsarchitectuur  zetten"

Dit heeft geholpen het geluid probleem op te lossen. Geluid wordt niet meer onderbroken.

Groeten Pieter