Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netbook scherm kapot  (gelezen 1427 keer)

Offline CMAW

  • Lid
netbook scherm kapot
« Gepost op: 2011/05/30, 11:18:47 »
Dag allen,

Ik heb een Packard Bell dotM netbook waar ik ubuntu op heb geinstalleerd; het ding is gevallen met kapot scherm als gevolg. Wat zijn mijn opties om zo eenvoudig mogelijk alle data te recupereren? Externe monitor aansluiten zal waarschijnlijk vastlopen op onmogelijkheid om de instellingen op de netbook aan te passen. Via het netwerk zijn maar twee mappen toegankelijk, dus daar kom ik ook niet ver mee.

Mvg
Carl
 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: netbook scherm kapot
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/30, 11:40:40 »
Externe monitor aansluiten zal waarschijnlijk vastlopen op onmogelijkheid om de instellingen op de netbook aan te passen.

Verwacht ik niet.... Juist een prima oplossing. Een van mijn kinderen heeft een Packard Bell Dot-netboekje met Ubuntu erop, en daar kun je zo een extern scherm op aansluiten. Je hoeft in een moderne Linux doorgaans niets in te stellen, wegens de dynamische hardware-herkenning.  :)

Offline ThomasN

  • Lid
Re: netbook scherm kapot
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/30, 11:42:53 »
Als een externe monitor aansluiten niet lukt, zou ik de harde schijf uit de netbook halen en tijdelijk aan een andere computer koppelen. Je kan dan makkelijk alle data overzetten, als de schijf niet beschadigd is geraakt bij de val. (stond de netbook aan toen hij viel?)

Offline CMAW

  • Lid
Re: netbook scherm kapot
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/30, 12:03:20 »
Goed nieuws van die externe monitor, zal pronto een VGAscherm opsnorren. De harde schijf is nog OK want in mijn netwerk zijn de twee gedeelde mappen toegankelijk. Ze plugt er echter niet zomaar uit en voor een leek als mij lijkt het wat riskant om de netbook te ontmantelen.

Thnx
Carl

Offline CMAW

  • Lid
Re: netbook scherm kapot
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/30, 20:54:43 »
Helemaal juist, Pjotr.

Mvg
Carl