Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters  (gelezen 4601 keer)

Offline lowieke

  • Lid
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Gepost op: 2008/01/31, 20:32:43 »
heb al gezocht via systeem voorkeuren toetsenbord om op mijn laptop HP compaq nx7400 met een azerty klavier na het opstarten samen met kleine letters ook de cijfers te kunnen gebruiken maar kom er niet uit.Nu moet ik iedere keer op de alt toets onder shift lock drukken  plus een cijfer om een cijfer te kunnen typen , Iemand een idee hoe op te lossen?
beste groeten
lowieke

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/31, 20:58:19 »
Heeft je laptop een numeriek veld (die extra cijfertoetsen rechts)?
Al lijkt het me waarschijnlijker dat u zo'n geval heeft met zo min mogelijk toetsen (noemen ze handig :(). Maar wat gebeurt er als u de num-lock toets gebruikt? Functioneert de boel dan naar gelieven?

Offline lowieke

  • Lid
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/31, 22:00:56 »
Citaat van: Richard_Rahl
Heeft je laptop een numeriek veld (die extra cijfertoetsen rechts)?
Al lijkt het me waarschijnlijker dat u zo'n geval heeft met zo min mogelijk toetsen (noemen ze handig :(). Maar wat gebeurt er als u de num-lock toets gebruikt? Functioneert de boel dan naar gelieven?
neen het is een 15.4inch laptop met de cijfers net boven azerty en onder windows een speciale functietoets om de rechtse toetsen ook als cijfers te kunnen gebruiken .Wil echter gewoon hebben dat de cijfers samen met de normale kleine letters te gebruiken zijn.
beste groeten
lowieke

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/01, 01:29:42 »
Moet je misschien NumLock aanzetten of juist uit?

Offline lowieke

  • Lid
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/01, 17:51:55 »
Citaat van: Johanvd
Moet je misschien NumLock aanzetten of juist uit?
nee hoor ,op een laptop heb je die knop niet

Offline vanadium

  • Lid
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/01, 17:58:24 »
Dat is weer zo een ander probleem van een azerty. Als je querty zou gebruiken (wat in Nederland ondertussen standaard is, naar ik verneem), dan werken de standaard cijfers samen met de kleine letters. Bij een azerty layout moet je shift gebruiken voor de cijfers, en een andere stupide situatie is dat je voor een punt ook shift moet gebruiken!

Nu zit je natuurlijk aan je azerty vast (volgende keer neem je vast zo een querty), heb je al vijf replies gehad, maar nog steeds geen oplossing: ik weet het ook niet ...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/01, 18:09:36 »
Citaat van: lowieke
Citaat van: Johanvd
Moet je misschien NumLock aanzetten of juist uit?
nee hoor ,op een laptop heb je die knop niet
Mijn laptop heeft die knop wel (via een extra functietoets).
Zet ik numlock aan, dan veranderen sommige letters in cijfers.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/01, 20:31:48 »
Citaat van: Johanvd
Citaat van: lowieke
Citaat van: Johanvd
Moet je misschien NumLock aanzetten of juist uit?
nee hoor ,op een laptop heb je die knop niet
Mijn laptop heeft die knop wel (via een extra functietoets).
Zet ik numlock aan, dan veranderen sommige letters in cijfers.
De mijne ook, maar deze heeft dan ook een numeriek veld erbij (heb ik speciaal op gelet). Bij werkt het dus allemaal min of meer als een doodgewoon Amerikaans internationaal qwerty-toetsenbord.

Offline vanadium

  • Lid
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/02, 18:19:00 »
Ik ben een atypische belg met een querty toetsenbord, zoals de meeste Nederlanders heb ik ooit opgevangen. Weinigen schijnen hier (in Belgiƫ) te weten dat je met een US International layout zonder enig probleem vreemde tekens zoals accenten, trema's, enz kan invoeren met een dode toetsensysteem. Op die wijze zijn er weinig redenen om nog azerty te gebruiken.

Offline Tico

  • Lid
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/02, 19:39:27 »
bij mij zijn de nummers blauw en de Fn key ook , als ik de function-toets indruk kan ik de nummers gebruiken. (Dell Inspiron)

Offline lowieke

  • Lid
Laptop cijfers inschakelen bij kleine letters
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/03, 11:05:37 »
Citaat van: tico
bij mij zijn de nummers blauw en de Fn key ook , als ik de function-toets indruk kan ik de nummers gebruiken. (Dell Inspiron)
is bij mij ook zo ,maar wat te doen om die vast te zetten ,heb al verschillende instellingen via toepassingen- overige-toetsenbordindeling geprobeerd en kan dan met de shift lock verkrijgen dat en de hoofdletters en de cijfers geactiveerd zijn maar het ledje voor de aanduiding ervan werkt dan niet meer
beste groeten
lowieke