Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: medibuntu keyring , het nut daarvan ?.  (gelezen 1233 keer)

Offline Tom

  • Lid
medibuntu keyring , het nut daarvan ?.
« Gepost op: 2008/08/25, 10:13:08 »
Goede morgen , waarom staat in Synaptic  de Medibuntu keyring.
Hij staat niet geinstalleerd.
Wat is het nut van dat ding  ?.
Voor alle duidelijkheid w32codec en libdvdcss2 staan perfect geinstalleerd bij mij.
Nog een kleine link de problemen met de Servers van medibuntu zijn van de baan, dat nevenbij gezegt.
Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

medibuntu keyring , het nut daarvan ?.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/25, 11:01:10 »
Dat is de gpg-key om de medibuntu pakketjes te installeren.

Ik heb het denk ik nog al vermeld, in plaats van de methode op Pjotr zijn site, kunt ge nadat ge de medibuntu repo hebt toegevoegd ook op deze manier de gpg-key toevoegen.

Offline Tom

  • Lid
medibuntu keyring , het nut daarvan ?.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/25, 11:51:31 »
Citaat van: Nunslaughter
Dat is de gpg-key om de medibuntu pakketjes te installeren.

Ik heb het denk ik nog al vermeld, in plaats van de methode op Pjotr zijn site, kunt ge nadat ge de medibuntu repo hebt toegevoegd ook op deze manier de gpg-key toevoegen.
Inderdaad U heeft dat al eens vermeld , heb dat toen bij de dochter van mijn vriend gedaan.
Ik heb  medibuntu nog geinstalleerd op de eerste methode en alles staat er op.
Ik heb vanmorgen eens gekeken in synaptic en die medibuntu keyring stond op niet geinstalleerd.
Moet ik dat als nog doen of kan ik het zo laten , daar ging het mij eigenlijk om.
Of krijg ik dan geen eventuele updates van medibuntu , moesten er zijn.
vriendelijke groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

medibuntu keyring , het nut daarvan ?.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/25, 12:05:59 »
Ge kunt het zo laten, ge zult ook updates blijven krijgen, alleen zult ge telkens als er medibuntu updates zijn (wat bijna nooit is denk ik zo) zult ge een melding krijgen dat de pakketten niet geverifieerd zijn en zult ge op "toepassen" moeten klikken.
Tenzij ge de sleutel op de andere manier hebt geimporteerd, dan is er natuurlijk geen probleem, het komt op hetzelfde neer.

Offline Tom

  • Lid
medibuntu keyring , het nut daarvan ?.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/25, 12:12:23 »
Bedankt voor de reacties , laat hem dan ongeinstall staan in synaptic.
Vriendelijke groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

medibuntu keyring , het nut daarvan ?.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/04, 18:01:16 »
Overigens is het ook niet echt nodig om al die sleuteltoestanden en keyringen te importeren.
Je kan immers voor elk van die pakketjes naar de desbetreffende html-pagina gaan op de server van Medibuntu en daar het .deb-bestandje downloaden.  Omdat ondertussen vrijwel iedereen gDebi heeft (anders doe je sudo apt-get install gdebi), zal die .deb direct worden geïnstalleerd. OK, akkoord, je zal voor elk pakketje even moeten bevestigen en je wachtwoord intikken, maar je riskeert niet om te vergeten de repository weer uit te zetten, en je riskeert ook al niet om "ongewenste" updates binnen te halen.
Voor de volledigheid: scroll op elke pagina naar onderen en klik op de downloadlink voor jouw systeem (i386, AMD64, ...)

w32codecs
libdvdcss2

Hier vind je een volledige lijst: http://packages.medibuntu.org/hardy/
Ik moet eerlijkheidshalve wel opmerken dat als je dingen als google-earth en acrobat reader gaat installeren, je wel handmatig al de benodigde pakketten moet aanklikken, terwijl Synaptic die als dependencies meepakt... Maar als je alleen maar de codecs en dat spul voor beveiligde dvd's wil, is de "methode" van hierboven wel zo gemakkelijk.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
medibuntu keyring , het nut daarvan ?.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/04, 18:09:40 »
Kan je mij vertellen waarom die updates "ongewenst" zouden zijn?
Ik krijg namelijk graag (veiligheids)updates binnen :)

medibuntu keyring , het nut daarvan ?.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/04, 18:29:04 »
Ik verwijs naar de standaard aanbevelingen van ons aller Pjotr: wanneer je de Medibuntu repository bijvoegt, krijg je in veel gevallen een melding dat er updates zijn van een aantal pakketten die je al uit de repositories hebt...
Om "zuiver" te blijven, kun je beter alleen maar uit de "gewone" repositories updates binnenkrijgen.

Overigens staat bij mij die repository gewoon aan, hoor.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

  • Lid
medibuntu keyring , het nut daarvan ?.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/04, 18:46:05 »
Citaat van: Johanvd
Kan je mij vertellen waarom die updates "ongewenst" zouden zijn?
Ik krijg namelijk graag (veiligheids)updates binnen :)
Heeft U al ....security updates gehad van Medibuntu...... ik nog niet.
En bij toeval ken ik die Site en die word elke dag bijgewerkt indien nodig.
Moest er eventueel een codecs verandering zijn (zeer zelden) dan staat de nieuwste W32codecs of  de nieuwste Libdvdcss2 er de volgende dag op.
Gewoon eens om de zoveel maanden naar de nummertjes zien van Uw deb pakketjes.
Ik gebruik die ook zins kort.
En geen geleuter meer van niet geverifiert , of te wel cannot bla bla om dat er server problemen zijn etc.
Ge parkeerd Uw Deb jes op Uw USB stick of extern HDD tje en klaar is kees.
Simpel éénvoudig en goed.
Zeker voor aanvangers ideaal.
groetjes Tom.

Edit: We spreken wel over Security updates qua codecs en libdvdcss2  etc.
Mplayer en Mencoder stonden (staan) er al op en worden ondersteund door de Ubuntu gemeenschap qua updates.

Nou dat verwonderd mij, geen comentaar meer hierop ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.