Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gmail account geblokkeerd  (gelezen 9361 keer)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Gmail account geblokkeerd
« Gepost op: 2011/10/21, 10:08:08 »
Gisteren moest zoonlief bij zijn gmail account zijn geboortedatum invullen. Nadat hij dat gedaan had werd zijn gmail account geblokkeerd.
Probleem hij was niet oud genoeg om een gmailaccount te mogen hebben......He? Ik had zelf dit account aangemaakt (een paar jaar terug)
en hoefde daar geen geboorte datum in te vullen. Nu moet je een leg.bewijs mailen en dan is alles weer ok. Heb een leg.bewijs bewerkt met gimp en opgestuurd. En alles werkt weer. Volgens mij  kun je beter als je de geb datum in moet vullen iets neerzetten dat je ouder dan 18 bent. Alleen dan klopt dat ook niet.......je hebt immers nix ingevuld bij aanmelden (jaren terug) Hebben jullie ook al zoiets gehad?
 ??? Rare gang van zaken, volgens mij klopt er iets niet. Op het net vind je overal van dit soort berichten.

Ik heb de uitleg erbij gezocht...

http://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?hl=nl&answer=1333913
« Laatst bewerkt op: 2011/10/21, 13:42:44 door BorisM »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Tom

  • Lid
Re: Gmail account
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/21, 10:15:57 »
Heb nog nooit die vraag gehad.
Wel de vraag om mijn gsm nummer op te geven voor in het geval ik  mijn WW zou vergeten.
Heb dat geweigerd en verder niks meer van gehoord.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Gmail account geblokkeerd
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/21, 11:23:09 »
Heb nog nooit die vraag gehad.
Wel de vraag om mijn gsm nummer op te geven voor in het geval ik  mijn WW zou vergeten.
Heb dat geweigerd en verder niks meer van gehoord.

Ik ook Wanda.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Gmail account geblokkeerd
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/21, 16:11:50 »
Als ik vragen mag, Boris, hoe oud is jou zoon?

Re: Gmail account geblokkeerd
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/21, 18:05:31 »
Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt,wel met die telefoon optie.Heb ik ook niet ingevuld,gaat google niks aan en mijn ww weet ik toch wel en anders vette pech. =D
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Gmail account geblokkeerd
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/21, 18:20:36 »
Misschien bedoelde hij Google+ account ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Gmail account geblokkeerd
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/21, 18:25:57 »
Als ik vragen mag, Boris, hoe oud is jou zoon?

Hij is 12 jaar en heeft vanaf ik dacht  zijn 10de gmail. Bij ons heeft iedereen gmail naast de gewone mail. Kan dus best lastig zijn.
Het rare is je krijgt maar 1 kans. Je vult de naam+ww in en dan verschijnt er een blokje en wordt gevraagd om je geboorte datum.Gaat het mis dan wordt ie terstond geblokkeerd.
Vandaag heb ik even gekeken en geprobeerd een nieuwe gmail account te maken en zag dat je nu wel een geboortedatum bij de aan vraag moet invullen. (Bij hotmail gaat het net zo trouwens) Bij mijn weten heb ik nooit een geboortedatum ingevuld.

Wat wel opvalt (even googelen) dat anderen ook problemen kregen vanaf september 2011

Radarforum zegt dat je nu 16 moet zijn...

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=104238
« Laatst bewerkt op: 2011/10/21, 18:40:27 door BorisM »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Gmail account geblokkeerd
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/21, 18:43:56 »
Misschien bedoelde hij Google+ account ?.


Nee het was gewoon inloggen bij gmail. Heb de + site gezien en dat was m niet .
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Gmail account geblokkeerd
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/21, 18:51:50 »
Als ik vragen mag, Boris, hoe oud is jou zoon?

Hij is 12 jaar en heeft vanaf ik dacht  zijn 10de gmail. Bij ons heeft iedereen gmail naast de gewone mail. Kan dus best lastig zijn.
Het rare is je krijgt maar 1 kans. Je vult de naam+ww in en dan verschijnt er een blokje en wordt gevraagd om je geboorte datum.Gaat het mis dan wordt ie terstond geblokkeerd.
Vandaag heb ik even gekeken en geprobeerd een nieuwe gmail account te maken en zag dat je nu wel een geboortedatum bij de aan vraag moet invullen. (Bij hotmail gaat het net zo trouwens) Bij mijn weten heb ik nooit een geboortedatum ingevuld.

Wat wel opvalt (even googelen) dat anderen ook problemen kregen vanaf september 2011

Radarforum zegt dat je nu 16 moet zijn...

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=104238

Sinds mijn 11e GMail en ik ben nu 15. Nog nooit problemen gehad. Raar dit, zeg. Nouja, maar niet aan sleutelen totdat ik 16 ben, blijkbaar...

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Gmail account geblokkeerd
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/21, 19:15:43 »
Als ik vragen mag, Boris, hoe oud is jou zoon?

Hij is 12 jaar en heeft vanaf ik dacht  zijn 10de gmail. Bij ons heeft iedereen gmail naast de gewone mail. Kan dus best lastig zijn.
Het rare is je krijgt maar 1 kans. Je vult de naam+ww in en dan verschijnt er een blokje en wordt gevraagd om je geboorte datum.Gaat het mis dan wordt ie terstond geblokkeerd.
Vandaag heb ik even gekeken en geprobeerd een nieuwe gmail account te maken en zag dat je nu wel een geboortedatum bij de aan vraag moet invullen. (Bij hotmail gaat het net zo trouwens) Bij mijn weten heb ik nooit een geboortedatum ingevuld.

Wat wel opvalt (even googelen) dat anderen ook problemen kregen vanaf september 2011

Radarforum zegt dat je nu 16 moet zijn...

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=104238

Sinds mijn 11e GMail en ik ben nu 15. Nog nooit problemen gehad. Raar dit, zeg. Nouja, maar niet aan sleutelen totdat ik 16 ben, blijkbaar...

Volgens mij heb je dan ook geen leeftijd in hoeven vullen toen. Staat er in je profiel of gegevens je leeftijd? Hier in iedergeval niet.
Gewoon 10 jaar bij je leeftijd optellen lijkt mij dan maar........
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Gmail account geblokkeerd
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/21, 19:56:47 »
de reden hiervoor is het verzamelen van email gegeven (d.w.z. headers, niet de inhoud) van de emails door google, de wetten in amirika geven aan dat dat je geen gegevens mag verzamelen van "minors", radar zit er overigens naast met 16, de TOS van Gmail geven namelijk aan dat het onder 13 betreft.

radar komt waar waarschijnlijk op 16, omdat je tot 16 officieel minderjarig bent in de meeste staten van Amerika.

Citaat
Google collects data from e-mails and it is prohibited to collect data on minors, as such minors are not allowed to use g-mail.


de reden dat je die vraag krijgt is omdat Google dan het vermoede heeft dat de gebruiker inderdaad minder dan 13 jaar is, en dit dus controleert,
de account werd geblokkeerd toen hij aangaf 12 te zijn, omdat ze dan wettelijk verplicht zijn om zijn account te blokkeren, i.v.m. het verzamelen van email headers.



voor wie het zich afvraagd overigens, de headers worden verzameld voor vooral informatie als het email type (txt, rtf of html) en waarmee de email is verzonden, om te zorgen dat er een betere ondersteuning is voor die software en mail types.
dit geld overigens voor zowel inkomende als uitgaande email headers.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Dave

  • Lid
Re: Gmail account geblokkeerd
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/24, 00:26:16 »
software wordt steeds bijgewerkt en ook op forums krijg je soms na jaren ineens de eis om je geboortedatum in te vullen.
Das dan meestal 1 april bij mij en heel leuk dan krijg ik ook vele felicitaties op die datum (SUKKELS).
Zijn meer site's die het vragen dus neem ik altijd hetzelfde jaar en de datum, weet ik het achteraf ook nog tenminste.
Niet dat het zo'n groot geheim moet zijn maar voel absoluut niet de behoefte om overal mijn geboortejaar en datum in te vullen, zeker als ik toch al niet mijn irl naam gebruik.