Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Ondertitels voor gehoorgestoorden  (gelezen 1129 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
OPGELOST Ondertitels voor gehoorgestoorden
« Gepost op: 2013/05/06, 21:04:18 »
Weet iemand een oplossing om ondertiteling (voor gehoorgestoorden) op het scherm te krijgen?
Het gaat niet om ondertiteling bij vertaling o.d., dus denk ik niet dat er een probleem van auteursrechten kan zijn.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/25, 11:58:37 door Jakke5 »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ondertitels voor gehoorgestoorden
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/06, 21:49:32 »
Wees eens wat duidelijker, in wat voor situatie wil je ondertitels hebben? Bij youtube? Uitzending gemist? Bij het afspelen van een DVD? Bij andere video's?
En waarom heb je deze vraag in het forumonderdeel over internet en draadloos geplaatst?

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Ondertitels voor gehoorgestoorden
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/07, 20:09:47 »
Ja, waarom in forumonderdeel internet? Omdat de vraag slaat op video die ik bekijk (en niet goed hoor) via het internet. Er zijn nogal wat tv-zenders die toelaten bepaalde uitzendingen, vooral informatieve, nadien te bekijken via het internet.  De vraag slaat dus op dát soort video, niet van youtube of dvd  of een andere bron.
De rechtstreekse uitzending kan ik wel mét ondertiteling zien, maar tot nu niet via internet. Misschien wordt ondertiteling nooit meegezonden via het internet, ik weet het niet. Maar áls het (soms) wordt meegezonden, dan wil ik het graag kunnen lezen.

Offline hvdwolf

  • Lid
Re: Ondertitels voor gehoorgestoorden
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/20, 10:37:14 »
Bedoel je dan bijv. Uitzending gemist?. Daar zit een instellingen knop onder waarbij je de teleteksts ondertiteling aan kunt zetten (mits aanwezig).

Re: Ondertitels voor gehoorgestoorden
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/20, 14:34:47 »
Op uitzendinggemist.nl zit een linkje instellingen op de startpagina (rechtsbovenaan). Als je daar op klikt kan je een vinkje zetten bij het TT888 ondertiteling item, en vervolgens deze instelling opslaan. Vervolgens worden alle items waar ondertiteling voor beschikbaar is met ondertiteling getoond als het goed is.

Offline Jakke5

  • Lid
Ondertitels voor gehoorgestoorden
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/25, 11:58:07 »
Wel bedankt  voor de tip. Uitzendinggemist.nl gebruikte ik maar de ondertiteling met T888 had ik bij de instellingen niet opgemerkt.
Dus of er ondertiteling meegezonden wordt hangt uitsluitend van de zender af?
Sorry voor het late antwoord.