Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Acer Aspire One met ingebouwd 3G connecteerd niet (UNR)  (gelezen 1737 keer)

gertjanlobbens

  • Gast
Acer Aspire One met ingebouwd 3G connecteerd niet (UNR)
« Gepost op: 2009/05/07, 13:06:45 »
Ik heb mijn Acer Aspire One A110 3G sinds vorige week en heb er sinds gisteren Ubuntu 9.04 netbook remix op staan.

De installatie liep perfect en alles wat ik nodig heb werkt out of the box behalve de 3G.
Volgend fenomeen doet zich voor:
Bij 1ste boot kreeg ik het "New Mobile Broadband Connection" scherm te zien.
Daarin kon ik Proximus Inter aanklikken en alle instellingen werden automatisch ingevuld.
De led van de 3G werkt op het eerste zicht correct zoals in Linpus: pinkt wanneer er nog geen PIN code werd ingegeven, eens de PINcode wordt ingegeven gaat deze branden (denk dat dit betekent dat het netwerk gevonden is?)

Wanneer ik dan connectie probeer te maken krijg ik na ongeveer een 2tal seconden de melding "GSM network not connected".
In Linpus lukte het zonder problemen om te connecteren...

Ik heb reeds enkele forums afgezocht en vind wel wat topics over 3G via een usb modem maar bitter weinig over de Acer met de 3G ingebouwd.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem want ik zie het eigenlijk niet zitten om terug naar linpus te moeten gaan...

Voor moest het helpen: het betreft een Acer Aspire One A110 3G met 1gb ram en 16gb SSD.

gertjanlobbens

  • Gast
Re: Acer Aspire One met ingebouwd 3G connecteerd niet (UNR)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/07, 20:57:40 »
het is een Option Globetrotter HSUPA modem...

Offline StefkeDB

  • Lid
Re: Acer Aspire One met ingebouwd 3G connecteerd niet (UNR)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/13, 11:08:24 »
Ik heb een 3G verbinding met Mobistar met een Globetrotter HSDPA externe modem. Ik heb aanvankelijk ook problemen gehad.
Ik heb 2 dingen gedaan : de Vodafone 3G driver geladen (die op dit adres voor een handleiding http://www.emich.be/nl/2008/08/24/uw-3g-modem-aansluiten-op-de-acer-aspire-one-asus-eee-pc/ ) en dan de instellingen van Mobistar gewijzigd die Ubuntu mij voorstelde. Deze klopten niet.  Ik weet niet hoe het met Proximus zit, maar kijk dat ook eens na.
Acer V3-571G laptop dualboot Win7 en Mint 17 Cinnamon
Oude Medion met W. Vista en Ubuntu 14.04 LTS
Sony Notebook met Windows7 en Lubuntu 14.04