Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Secure boot al 'gekraakt' door Linux (of wat dacht u ;) )  (gelezen 18288 keer)

Re: Secure boot al 'gekraakt' door Linux (of wat dacht u ;) )
« Reactie #100 Gepost op: 2012/01/17, 10:43:46 »
Natuurlijk schrikt de hoeveelheid keuze af! Daarom kopen mensen ook geen auto's he. ;)

Ja :D
Ik sta in de supermarkt ook altijd te kijken welke soep ik nu wil, al die smaken en al die merken :D

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Secure boot al 'gekraakt' door Linux (of wat dacht u ;) )
« Reactie #101 Gepost op: 2012/01/18, 10:11:14 »
Citaat van: crashit
Ik vraag me dan ook af of woorden als 'gebrainwashed' eigenlijk wel op hun plek zijn... ;-)
Als je goed leest, dan lees je ook wat ik er achter had gezet...............
Citaat van: femke98
(zeg ik met een knipoog/glimlach, hoor. Ik weet er even geen ander woord voor.)

Plus natuurlijk dat ik bedoel dat het merendeel van de Windowsgebruikers niet eens weten dat er wat anders is, je moet dus mijn tekst in het hele contest lezen en niet een zin eruit halen waarvan je het ook nog niet eens helemaal goed leest.  ;) ;)

Ben met je eens dat Windowsgebruikers dat niet weten.Het interesseert ze ook niet. Dat ervaar ik regelmatig. Wij kijken naar MSgebruikers, beetje preken voor eigen parochie. Weet iemand hoe op MS fora tegen linux aangekeken wordt? Volgens mij schrijven ze daar niet over.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Secure boot al 'gekraakt' door Linux (of wat dacht u ;) )
« Reactie #102 Gepost op: 2012/01/18, 11:32:56 »
@Boris: op windowslive forum wordt Linux bekeken als iets voor Geeks ! En dat zal nog een tijdje blijven duren.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Secure boot al 'gekraakt' door Linux (of wat dacht u ;) )
« Reactie #103 Gepost op: 2012/01/18, 15:51:38 »
@Boris: op windowslive forum wordt Linux bekeken als iets voor Geeks ! En dat zal nog een tijdje blijven duren.

Dat is zo en velen interesseert het niet of ze het wel of niet kunnen draaien.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Secure boot al 'gekraakt' door Linux (of wat dacht u ;) )
« Reactie #104 Gepost op: 2012/01/18, 16:38:32 »
@Boris: op windowslive forum wordt Linux bekeken als iets voor Geeks ! En dat zal nog een tijdje blijven duren.

Dat is zo en velen interesseert het niet of ze het wel of niet kunnen draaien.


Ben voor de 1e keer naar windowslive geweest. Maar dat is dan ook wel een gelikte omgeving. Daar wil je toch bijhoren als jongere..
Een beetje het tros gevoel zou ik zeggen.. en die omgeving heeft linux toch niet dacht ik..
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Secure boot al 'gekraakt' door Linux (of wat dacht u ;) )
« Reactie #105 Gepost op: 2012/01/18, 16:55:19 »
@Boris: op windowslive forum wordt Linux bekeken als iets voor Geeks ! En dat zal nog een tijdje blijven duren.

Dat is zo en velen interesseert het niet of ze het wel of niet kunnen draaien.


Ben voor de 1e keer naar windowslive geweest. Maar dat is dan ook wel een gelikte omgeving. Daar wil je toch bijhoren als jongere..
Een beetje het tros gevoel zou ik zeggen.. en die omgeving heeft linux toch niet dacht ik..

Wat bedoel je met windowslive?

Overigens gaan we nu wel offtopic. Het gaat hier niet om Windows vs Linux grafisch, maar om de plannen van Microsoft ivm SecureBoot en Windows8 certificering. Die niet alleen Linux treffen maar alle andere, niet 'getekende', besturingssystemen die je eventueel naast Win8 zou willen zetten. Dit proces wordt bemoeilijkt (x86) of geblokkeerd (ARM).

Re: Secure boot al 'gekraakt' door Linux (of wat dacht u ;) )
« Reactie #106 Gepost op: 2012/01/18, 18:49:39 »
Citaat van: crashit
Ik vraag me dan ook af of woorden als 'gebrainwashed' eigenlijk wel op hun plek zijn... ;-)
Als je goed leest, dan lees je ook wat ik er achter had gezet...............
Citaat van: femke98
(zeg ik met een knipoog/glimlach, hoor. Ik weet er even geen ander woord voor.)

Plus natuurlijk dat ik bedoel dat het merendeel van de Windowsgebruikers niet eens weten dat er wat anders is, je moet dus mijn tekst in het hele contest lezen en niet een zin eruit halen waarvan je het ook nog niet eens helemaal goed leest.  ;) ;)
Ah, mijn knipoogje kwam dus niet goed uit de verf ;) Die laatste opmerking had ook een vreselijk hoog knipooggehalte moeten hebben ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Secure boot al 'gekraakt' door Linux (of wat dacht u ;) )
« Reactie #107 Gepost op: 2012/01/18, 21:15:10 »


Ben voor de 1e keer naar windowslive geweest. Maar dat is dan ook wel een gelikte omgeving. Daar wil je toch bijhoren als jongere..
Een beetje het tros gevoel zou ik zeggen.. en die omgeving heeft linux toch niet dacht ik..
[/quote]

Wat bedoel je met windowslive?


[/quote]
Nou, dat vroeg ik mij ook af!!

[/quote]

http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows-live.aspx  (google op windowslive)

Ik ben er niet bekend mee en iemand had her erover dus ging ik een kijkje nemen.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Secure boot al 'gekraakt' door Linux (of wat dacht u ;) )
« Reactie #108 Gepost op: 2012/01/19, 17:33:32 »
Ik gebruikte Windows live en het was wel handig maar je hebt al die vriendjes pagina's zoals Facebook is waarbij ik regelmatig vriendschap verzoeken kreeg en wazige berichten net als Facebook.
Verder de mail en dergelijke die aan elkaar gekoppeld zijn, is wel erg fijn.