Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: slecht afspelen .avi bestanden  (gelezen 871 keer)

Frenzy

  • Gast
slecht afspelen .avi bestanden
« Gepost op: 2007/03/01, 23:28:34 »
laatst ben ik begonnen met het verkennen van ubuntu, ik had nog een oud pctje staan waar ik verder niets mee deed, dus daar heb ik xubuntu op geinstalleerd. De gedachte hierbij was om er een grote schijf in de hangen en op die manier de muziek en films te delen met de andere pc's in huis, waarop windows xp draait. Na wat werk is het gelukt om met samba de boel in te richten, in de windows pc's is de netwerk schijf toegevoegd, wat instellingen aangepast bij tcp/ip en de via deze computer (rechtermuis, netwerkverbinding maken..) de boel geregeld. Dit heb ik op iedere pc zo gedaan en het werkt, alles loopt soepel op 1 windows pc, 2 windows laptops (draadloze verbinding) en via xboxmediacenter. Behalve voor 1 windows pc, op de een of andere manier wil het op deze pc niet lukken om soepel gebruik te maken van de ubuntubak. Het laden van mp3's in winamp gaat traag, afspelen van .avi bestanden gaat enorm schokkerig. En het vervelendste hiervan is dat het juist mijn eigen pc is waarop het niet werkt. Ik heb echter geen idee waaraan het kan liggen. Ik heb eerst gekeken of het misschien aan de windows kant zat, hiermee heb ik ook wat meer ervaring dus was een veiligere optie om mee te beginnen.

Ik heb de volgende handelingen ondernomen:
alle codecs verwijderd en opnieuw geinstalleerd
alle codecs verwijderd en vlc geprobeerd
pc en ubuntubak rechtstreeks op elkaar aangesloten
en uiteindelijk zelfs windows opnieuw geinstalleerd (moest toch al gebeuren, had ik tenminste een excuus :p)
(lokaal afspelen van mp3 en .avi levert geen problemen op)

Aan de ubuntu kant heb ik nog niet zoveel gedaan omdat ik eerlijk gezegd niet echt een idee heb waaraan het kan liggen.
ik overigens nog geprobeerd om via een andere account vanaf mijn pc in te loggen op de ubuntubak, een account die op de andere pc wel werkt zonder problemen, maar dit leverde ook geen resultaat.

De systemenspecs:
Windowspc:
asus p4u800-x
1,5gb geheugen
Intel celeron 2.66
Geforce FX5200
sound onboard
lan onboard

ubuntubak;
asus
350mhz
320mb geheugen
diamond stealthII g460
seagate 3,2gb (staat xubuntu op)
WD 80gb

Mocht er nog meer informatie nodig zijn laat het me weten en dan zal ik mijn best doen om het te achterhalen, voor de rest hoop ik dat iemand mij kan helpen want ik heb geen idee wat het kan zijn.

Offline wutnubu

  • Lid
slecht afspelen .avi bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/02, 07:26:28 »
Is het mogelijk om in winamp in te stellen wat de buffer is?

Groet