Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash swf  (gelezen 1723 keer)

Offline ssdw

  • Lid
    • Dreamfox games
Flash swf
« Gepost op: 2012/07/07, 04:07:00 »
Hallo allemaal.

Ik ben met flash aan het spelen en zag dat je een swf kan omzetten naar android, Iphone, Mac en Windows exe.
Nu vroeg ik me af of iemand weet of er ook een manier is om een swf omzetten naar een linux programma.
Er zijn meerdere flash players op ubuntu maar ik wil dat je het programma kan aanklikken en dat het dan opent, of dit via zo player gaat of daadwerkelijk is omgezet boeit me niet.

Bedankt voor de moeite.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Flash swf
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/07, 09:24:15 »
Kun je niet gewoon die .swf afspelen?

Offline ssdw

  • Lid
    • Dreamfox games
Re: Flash swf
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/07, 15:38:24 »
Dankje voor de reply!
Dat kan maar de gebruiker moet eerst dan bepaalde handelingen uitvoeren, ik wil het programma zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken zodat de gebruiker in één klik het kan starten zonder eerst bepaalde dingen te doen.

Wat ik dan ga proberen is om een programma te schijven voor linux dat eerst gaat kijken of flash player is geïnstalleerd, zo niet dan gaat hij nadat de gebruiker toestemming heeft gegeven het programma installeren. Dan wordt de swf automatisch gestart. Op deze manier hoeft de gebruiker hopelijk niets te doen om het programma werkend te krijgen.
Of weet iemand misschien een betere manier?
 

Re: Flash swf
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/07, 17:19:47 »
Dankje voor de reply!
Dat kan maar de gebruiker moet eerst dan bepaalde handelingen uitvoeren, ik wil het programma zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken zodat de gebruiker in één klik het kan starten zonder eerst bepaalde dingen te doen.

Wat ik dan ga proberen is om een programma te schijven voor linux dat eerst gaat kijken of flash player is geïnstalleerd, zo niet dan gaat hij nadat de gebruiker toestemming heeft gegeven het programma installeren. Dan wordt de swf automatisch gestart. Op deze manier hoeft de gebruiker hopelijk niets te doen om het programma werkend te krijgen.
Of weet iemand misschien een betere manier?
 

(flame war incoming?)

Sorry, maar Linux kan niet goed overweg met applicaties gewoon door dubbelklik draaien, dus wat jij wilt zal nooit lukken. Als je gewoon een binary levert, moet de gebruiker deze zelf nog op executable zetten. De gebruiksvriendelijkste manier op Linux is om, per distro, er een package van te maken. Sorry.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline ssdw

  • Lid
    • Dreamfox games
Re: Flash swf
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/07, 19:24:38 »
Ik wou het programma maken in blitzmax, als  je het kent.
Ik heb vaker in dit programma gewerkt op linux en het werk altijd direct (en het is een extreem makkelijk om mee te werken).
Ook wou ik me alleen richten op ubuntu.

Maar ik zie dat er geen flash player is die actionscript 3 ondersteunt, Dus ik denk dat het niet eens mogelijk is.

Re: Flash swf
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/07, 22:42:04 »
Flash krijgt geen updates meer, of zal geen updates meer krijgen. Ik zou gewoon beginnen met HTML5 of python.

http://developer.ubuntu.com/
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline ssdw

  • Lid
    • Dreamfox games
Re: Flash swf
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/08, 01:22:30 »
Het nare van html5 vindt ik dat iedere omgeving er net anders mee om gaat. Als je iets in flash maakt werkt het in iedere omgeving.
Daarnaast zal windows 8 flash behoorlijk goed ondersteunen. Jammer dat ubuntu dit niet gaat doen want anders zouden er applicaties zijn die op alle systemen zouden werken.

Maar de webplugin zal toch wel worden onderhouden?

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Flash swf
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/08, 14:13:05 »
Maar de webplugin zal toch wel worden onderhouden?
Zoals het er nu uit ziet is het antwoord nee. Flash wordt gemaakt door Adobe, en als zij stoppen met linuxversies, is er, behalve flash vanaf 0 herimplementeren, niets dat de Ubuntu-ontwikkelaars kunnen doen.

Het nare van html5 vindt ik dat iedere omgeving er net anders mee om gaat. Als je iets in flash maakt werkt het in iedere omgeving.

Daarnaast zal windows 8 flash behoorlijk goed ondersteunen. Jammer dat ubuntu dit niet gaat doen want anders zouden er applicaties zijn die op alle systemen zouden werken.
Dat is nogal relatief: geen enkel mobiel OS (ook android niet meer) wordt nog ondersteund door android. Daarnaast wilde je je flash applicatie inpakken in een executable voor de besturingssystemen. Wat belet je om gewoon webkit erbij te stoppen waardoor je overal dezelfde weergave krijgt voor html5 apps? Daarnaast wordt de ondersteuning ervan steeds beter in de huidige browsers.

Ik zou zelf geen desktopapplicatie schrijven in puur html5, net zoals ik dat niet zou doen in flash. Ik zou eens kijken naar een cross-platform framework als Qt of Mono (cross platform .NET).

Offline ssdw

  • Lid
    • Dreamfox games
Re: Flash swf
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/08, 15:27:32 »
Okay dan geef ik het op. Ik ga wel afmaken waar ik mee begonnen ben want de hoofdreden dat ik voor flash heb gekozen is omdat het via een browser afspeelbaar is.
Maar wat raad je me aan om mee te werken, ik ga natuurlijk wel voor een cross platform taal.
Ik wil trouwens ook gaan beginnen met c#. ik heb er op school al les in gehad.

Re: Flash swf
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/09, 10:14:40 »
C# is vooral voor Windows, en dan moet je al met Mono in de weer, slecht plan.

Java, Python voor de desktop of voor het web, HTML5, CSS3, PHP en MySQL, misschien nog JQuery.

Als je je eerst richt op Webkit dan kun je die in ieder geval openen in Chrome/Safari/Midori/Epiphany. En als hij af is installeer je quickly, en dan maak je gewoon een "eigen browser", gewoon een WebKit venstertje, waar je de url van jouw webapp inzet en die release je.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline ssdw

  • Lid
    • Dreamfox games
Re: Flash swf
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/09, 12:51:56 »
Ik ga dan Python uit proberen, Hoewel ik toch ooit met c# moet gaan werken vanwege ik met unity 3D game engine moet kunnen werken.
Bedankt voor jullie hulp!

Re: Flash swf
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/09, 16:58:47 »
Je kan games in Unity3D maken met Boo aldus de website van Unity, wat dus veel makkelijker is dan C# als je Python al kent:

Citaat
Unity supports three scripting languages: JavaScript, C#, and a dialect of Python named Boo....
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline ssdw

  • Lid
    • Dreamfox games
Re: Flash swf
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/10, 18:59:33 »
Maar unity is helaas alleen voor Windows en mac verkrijgbaar.

Re: Flash swf
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/10, 19:07:10 »
Maar unity is helaas alleen voor Windows en mac verkrijgbaar.

Flash kun je toch ook niet op Linux programmeren? Unity krijgt wel ondersteuning voor Linux, maar helaas alleen voor het bouwen van binaries, niet voor de ontwikkelomgeving (die blijft voorlopig Mac en Windows only voor zover ik de berichten heb begrepen).

Re: Flash swf
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/11, 21:06:38 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Flash swf
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/12, 01:13:42 »

Offline ssdw

  • Lid
    • Dreamfox games
Re: Flash swf
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/21, 18:02:21 »
als unity ook naar linux ga dan ben ik heel blij.
Het is een geweldig programma waar je, je niet zo druk hoef te maken over het programmeren maar helemaal op de game kan richten.

en over de unity web player, het is nu mogelijk om een unity game naar flash te exporteren.
ik denk daarom niet dat de webplayer een grote toekomst heeft.