Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mark presenteert ons HUD: weg met de oude menus!  (gelezen 8317 keer)

Re: Mark presenteert ons HUD: weg met de oude menus!
« Reactie #75 Gepost op: 2012/01/28, 17:22:22 »
Maar op een softwarematig toetsenbord kun je zo'n beetje alles wat je ook op een normaal toetsenbord kan.

Klopt helemaal ,
echter de meerwaarde van HUD vervalt dan.
op je nu dit toetsenbord moet oproepen en wat moet in typen om vervolgens je keuze te bevestigen.....

Of

Je tikt op het menu en tikt aan wat je wilt,

Dit laatste is dan een stuk sneller en ergonomischer.
en sneller.

Dus de HUD kan handig zijn, vermits je bekend bent met de materie en altijd weet wat je moet intypen.
Maar op een tablet heeft het geen meerwaarde.


Ik zei ook niet HUD een meerwaarde heeft op een tablet, alleen dat het softwarematige toetsenbord in vrij weinig dingen/OS'en onderdoet voor een normaal toetsenbord, dat is alles wat ik ermee bedoelde ;)

Overigens kan een menu ook prima op een tablet. webOS-apps hebben ook een menu'tje linksbovenin en Android-tablets met 3.x en 4.x hebben vaak ook een menuknop rechtsbovenin vergelijkbaar met Elementary OS ;) Het is dus maar net wat voor soort menu je erin bouwt.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/28, 17:24:24 door Vistaus »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mark presenteert ons HUD: weg met de oude menus!
« Reactie #76 Gepost op: 2012/01/28, 18:13:22 »
Als ik iedere keer iets moet typen om een functie actief te maken, dan valt het gelijk voor mij af.
Ik ben het met Prosper eens dat je dan net zo goed een netbook of laptop kunt nemen.
Voor mij is de functie van zo iets om een bericht te typen maar niet om dingen mee te activeren, dat doe je door een menu.

Als ze dit gaan gebruiken als vervanging dan slaan ze naar mijn mening de plank mis omdat dit onhandiger werkt dan een aangepast menu.
Als iets extra voor een desktop ja, op een tablet nee.

 

Re: Mark presenteert ons HUD: weg met de oude menus!
« Reactie #77 Gepost op: 2012/01/28, 20:22:01 »
Nuja, we kunnen wel door blijven gaan over tablets, maar we weten nog niet hoe de echte tablet-release van Unity gaat worden, dus we weten ook niet of HUD erin komt en hoe.

Offline MKe

  • Lid
Re: Mark presenteert ons HUD: weg met de oude menus!
« Reactie #78 Gepost op: 2012/02/04, 16:51:42 »
Betekent dit dat er nu ook eindelijk goede spraakherkenning voor Linux komt? Want volgens mij is dat waar de HUD en de Dash het meest van zou kunnen profiteren.

Re: Mark presenteert ons HUD: weg met de oude menus!
« Reactie #79 Gepost op: 2012/02/04, 17:00:52 »
Volgens mij is er al goede spraakherkenning voor Linux. Op de Android foon van mijn broer werkt spraakherkenning echt prima. Android is ook Linux.

Re: Mark presenteert ons HUD: weg met de oude menus!
« Reactie #80 Gepost op: 2012/02/04, 20:12:29 »
Spraakherkenning op Linux werkt prima :) Alleen het voorlezen is een ramp op Linux, maar inspreken is geen probleem.

Offline MKe

  • Lid
Re: Mark presenteert ons HUD: weg met de oude menus!
« Reactie #81 Gepost op: 2012/02/04, 20:30:07 »
ff offtopic: Met welk programma dan? Ik zou graag spraakherkenning willen hebben.