Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgel]Na installatie 12.04-desktop-i386 geen launcher (links) en geen Dash-knop  (gelezen 586 keer)

Offline JosNeesen

  • Lid
Voor mij is ubuntu (linux) nieuw.
Ik heb 12.04-desktop-i386 geïnstalleerd m.b.v. mini.iso (dit in verband met de non-pae perikelen waarvan in andere berichten al sprake was).
De installatie lijkt in principe gelukt, maar ik zie geen launcher aan de linkerkant en ook geen Dash-knop. 
« Laatst bewerkt op: 2013/12/13, 09:51:23 door JosNeesen »

Offline vanadium

  • Lid
Wat als je met de muis naar de linker bovenhoek gaat? Verschijnt de launcher dan? Het kan dat in Ubuntu 12.04 de launcher nog standaard op "verbergen" staat.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wat ook een belangrijke vraag is: wat voor processor heb je, en hoeveel RAM-geheugen heb je ter beschikking?

Toelichting: mogelijk is hoofdversie Ubuntu te zwaar voor je machine, en kun je beter uitwijken naar een lichter familielid van Ubuntu.

Offline JosNeesen

  • Lid
Processor: Intel Pentium M   1400MHz
RAM: 1 GB
Harddisk ruimte:  30 GB

"Wat als je met de muis naar de linker bovenhoek gaat?"  Geen launcher.

Ondertussen krijg ik de indruk dat nu Xfce mijn desktop is, maar ik wil graag met Unity (gaan) stoeien.
Hoe pak je zoiets aan? Op het web zie ik wel voorbeelden van Unity naar Xfce, maar niet omgekeerd van Xfce naar Unity.

 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Processor: Intel Pentium M   1400MHz
RAM: 1 GB
Harddisk ruimte:  30 GB
Met deze systeemkenmerken wordt Unity waarschijnlijk een teleurstelling. Ik raad beslist Xubuntu aan, en wel in de editie 12.04, want die is nog geschikt voor oude processoren zonder PAE-ondersteuning. Of Linux Mint 13 Xfce, want die is gebouwd op 12.04 en heeft dezelfde geschiktheid.

Hier haal je ze:

Xubuntu 12.04.3:
http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/releases/precise/release/

Linux Mint 13 Xfce:
https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce

Unity is een prima werkomgeving, maar wel voor modernere machines.  :)

Offline JosNeesen

  • Lid
Linksonder in het inlog-scherm stond: Xfce
Maar je kunt daar ook kiezen voor Ubuntu of Ubuntu2D
In beide gevallen kreeg ik de Launcher, de Dash-knop en ander fraais te zien.