Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met JAVA downloaden  (gelezen 442 keer)

Offline Anna

  • Lid
probleem met JAVA downloaden
« Gepost op: 2014/04/22, 12:47:36 »
Weet iemand wat ik moet doen om de volgende  melding niet meer te krijgen wanneer ik inlog op bepaalde sites? Ik heb wel de software gedownload via softwarecentrum.

The Java Runtime Environment cannot be found.
You will need to download and install the Java Runtime Environment in order to view your

Anna

Re: probleem met JAVA downloaden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/22, 12:57:21 »
Heb je wel Java geïnstalleerd via het Softwarecentrum? OpenJDK heet het (normaal als je in het Softwarecentrum zoekt op Java vind je meteen OpenJDK).

Offline Anna

  • Lid
Re: probleem met JAVA downloaden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/22, 13:01:12 »
Heb je wel Java geïnstalleerd via het Softwarecentrum? OpenJDK heet het (normaal als je in het Softwarecentrum zoekt op Java vind je meteen OpenJDK).


Ja, OpenJDK 6 en later 7

Re: probleem met JAVA downloaden
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/22, 13:02:48 »
6 moet je verwijderen, 7 is de juiste. En hoewel dat automatisch meegenomen zou moeten worden, kijk ook even of Icedtea geïnstalleerd is :)

Offline Anna

  • Lid
Re: probleem met JAVA downloaden
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/22, 13:44:43 »
6 moet je verwijderen, 7 is de juiste. En hoewel dat automatisch meegenomen zou moeten worden, kijk ook even of Icedtea geïnstalleerd is :)

6 Is verwijderd, 7 geïnstalleerd en Icetea ook. Wanneer ik OpenJDK probeer te openen krijg in een Policy scherm en weet niet wat ik daar moet invullen. Er wordt gevraagd om een Policy file.

Re: probleem met JAVA downloaden
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/22, 13:50:21 »
Dat hoef je verder niet in te vullen. Installeren van OpenJDK+Icedtea is voldoende, nu zou het na een herstart van je browser moeten werken.

Offline Anna

  • Lid
Re: probleem met JAVA downloaden
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/22, 14:15:10 »
Dat hoef je verder niet in te vullen. Installeren van OpenJDK+Icedtea is voldoende, nu zou het na een herstart van je browser moeten werken.

ik ga het proberen, bedankt