Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint speelt oneerlijk: heeft met code gerommeld voor eigen belang  (gelezen 6278 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint speelt oneerlijk: heeft met code gerommeld voor eigen belang
« Reactie #25 Gepost op: 2011/12/15, 09:39:47 »
zou al opgelost moeten zijn : http://www.omgubuntu.co.uk/2011/12/linux-mint-agree-amazon-revenue-share/

Zo zie je maar ;)

50% van  $3.41/pm  gaat nu naar Amazon, heel netjes van  Clement  :D

Re: Linux Mint speelt oneerlijk: heeft met code gerommeld voor eigen belang
« Reactie #26 Gepost op: 2011/12/15, 10:34:00 »
Heb Mint maar gelijk vervangen op een aantal pc's die ik voor anderen had geconfigureerd. Heb er nu maar Ubuntu op gezet daar ik dit soort acties niet kan waarderen. Mint staat nu op de levenslange banlijst van mij.

openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint speelt oneerlijk: heeft met code gerommeld voor eigen belang
« Reactie #27 Gepost op: 2011/12/15, 11:41:33 »
Heb Mint maar gelijk vervangen op een aantal pc's die ik voor anderen had geconfigureerd. Heb er nu maar Ubuntu op gezet daar ik dit soort acties niet kan waarderen. Mint staat nu op de levenslange banlijst van mij.
Zo, wat ben je streng  :|

Banshee is a default app on Ubuntu 11.04 and above. Ubuntu has a policy of not updating the version of a shipped application, so the version available in the default repository might be old. Note that Canonical modifies our code to take a 75% cut of our Amazon affiliate revenue. If you use Banshee from the community PPA below, 100% of the affiliate revenue will go to GNOME.
http://banshee.fm/download/

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint speelt oneerlijk: heeft met code gerommeld voor eigen belang
« Reactie #28 Gepost op: 2011/12/15, 11:49:34 »
Heb Mint maar gelijk vervangen op een aantal pc's die ik voor anderen had geconfigureerd. Heb er nu maar Ubuntu op gezet daar ik dit soort acties niet kan waarderen. Mint staat nu op de levenslange banlijst van mij.

Lijkt me nogal een overreactie.... De schrijver van het Duitse artikel, waar OMG! Ubuntu! met hoge gilletjes op is ingevlogen, heeft zelfs z'n excuses aangeboden aan Clément Lefebvre:
http://www.glasen-hardt.de/?p=1487

Kerncitaat:
Citaat
Der wichtigste Punkt an der ganzen Sache ist vor allem der Fakt, dass die ursprüngliche Affiliate-URL des Banshee-Projekts gar nicht mehr funktioniert, Einnahmen darüber also erst gar nicht erzeugt werden können.

Ich kann jetzt nur spekulieren warum die URL tot ist, aber es wirft ein ganz anderes Bild auf die Änderung seitens Clem und die damalige Diskussion über das Verhalten Canonicals. Vielleicht sind die Einnahmen über Canonical im Vergleich zum ursprünglichen Link soviel höher, dass die Entwickler von Banshee beschlossen haben ihren Affiliate-Link aufzugeben. Vielleicht sind die Einnahmen aber generell so niedrig, dass der Aufwand sich erst nicht mehr lohnt.

Egal wie die Gründe lauten, ich muss man an dieser Stelle offiziell bei Clem für meinen ersten Artikel entschuldigen und vor allem dafür, dass ich ihn ungerechtfertigterweise für etwas angegangen habe, dessen Hintergrund ich nicht kannte.

Zwar bleibt meine Meinung bestehen, dass Clem die Änderung besser öffentlich dokumentiert hätte (Wie er es sonst auch immer macht) um eine solche Diskussion von vornherein zu vermeiden, trotzdem ist an dieser Stelle eine öffentliche Entschuldigung angebracht:

Sorry Clem, i hope i haven’t caused you any trouble. Next time i will contact you before writing and posting such an article.

Enfin. De volgende keer dat 't gaat over Linux Mint versus Ubuntu, hoop ik dat 't over de wederzijdse technische kwaliteiten gaat.... Het is juist dit soort hele (sommige reacties op het OMG!-artikel) en halve (OMG!-artikel zelf) ongegronde verdachtmakingen, dat ontwikkelaars enorm kan demotiveren.

Kwalijk, schadelijk, betreurenswaardig. :(

Re: Linux Mint speelt oneerlijk: heeft met code gerommeld voor eigen belang
« Reactie #29 Gepost op: 2011/12/15, 12:46:48 »
Maar het is niet iets wat je zomaar kunt doen en dan maar hopen dat niemand erachter komt. Hoe het ook geschreven is, feit blijft dat het goed is dat het aan het licht gebracht is. Al was het maar zodat Clement nu inziet dat ie zoiets volgende keer moet melden i.p.v. stil doorvoeren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint speelt oneerlijk: heeft met code gerommeld voor eigen belang
« Reactie #30 Gepost op: 2011/12/15, 12:57:55 »
Mug en olifant, sop en kool, spijkers en laag water. Het gaat nondedju helemaal nergens over. Ik lees hierover op OMG! een hoop gez**k terwille van het gez**k, door lieden die blijkbaar niks beters te doen hebben.

Met mogelijk grote schade tot gevolg, aan de motivatie van de belangrijkste Mint-ontwikkelaar. Dood- en doodzonde.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/15, 13:02:39 door Pjotr »

Re: Linux Mint speelt oneerlijk: heeft met code gerommeld voor eigen belang
« Reactie #31 Gepost op: 2011/12/15, 14:56:19 »
We verschillen hier blijkbaar van mening over, dus laten we er maar over ophouden ;)

Re: Linux Mint speelt oneerlijk: heeft met code gerommeld voor eigen belang
« Reactie #32 Gepost op: 2011/12/15, 17:08:13 »
We verschillen hier blijkbaar van mening over, dus laten we er maar over ophouden ;)

Was dat niet al lang duidelijk? En ben je toen gestopt? Berust in de conclusie van een ander, of ga er tegenin met nieuwe, standhoudende argumenten. Dit is de boel dood laten bloeden. :rolleyes:

Re: Linux Mint speelt oneerlijk: heeft met code gerommeld voor eigen belang
« Reactie #33 Gepost op: 2011/12/15, 18:16:18 »
Pjotr, ik ben het helemaal met je eens. Dit draadje leidt verder ook nergens naar, dus zetten we het maar op slot. Met wat googelen kunnen de "irréductibles" desnoods een ander z**kforum zoeken om verder te zagen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...