Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tekenen in Ubuntu Feisty Fawn  (gelezen 1217 keer)

Tekenen in Ubuntu Feisty Fawn
« Gepost op: 2007/05/28, 18:48:26 »
Hallo,

Ik wil voor mijn website enkele grafische afbeeldingen maken. Nu zit er in Linux standaard het programma De Gimp. Ik vind dit programma wat minder prettig gezien het feit dat ik hiermee moeilijk rechthoeken met of zonder afgeronde hoeken, vierkanten, en lijnen kan maken. Misschien dat dit gewoon gedisablede opties zijn, maar ik vind het wat dat betref geen prettig programma. Bovendien werkt het rampzalig met selecteren en koppieeren.
Hierdoor moet ik helaas iedere na een hoop stress toch images jatten van internet wat ik eigenlijk niet wil.

Op Crashdoos gebruikte ik Pain.NET, maar gezien dat software is gemaakt door studenten in samenwerking met Microscopischezacht werkt het niet met Wine omdat Linux niet over .NET beschikt.

Nu mijn vraag, welke grafisch programma kan ik beter gebruiken?

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Tekenen in Ubuntu Feisty Fawn
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 19:07:01 »
Misshien is Openoffice tekenen wat?

zit standaard in ubuntu, als je het niet ziet staan ga dat naar voorkeuren, Main Menu en dan moet je Openoffice tekenen onder Grafisch aan zetten.

CrazyCentaur

  • Gast
Tekenen in Ubuntu Feisty Fawn
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 19:10:33 »
Wil je pixel- of vectorafbeeldingen maken? Gimp kun je (een beetje) met Photoshop vergelijken. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de dingen die je noemt niet mogelijk zouden zijn. Maar ik heb niet zo veel ervaring. Krita is anders, simpeler. Als alternatief voor Illustrator of Freehand heb je onder Linux ook goede programma's  zoals Inkscape en Skencil. Voor 2D en 3D- animatie heb je natuurlijk ook van alles: Synfig, K-3d, Blender.

Tekenen in Ubuntu Feisty Fawn
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 19:48:30 »
Ik vind Open Office wel oke, Maar niet voor alles.

Ik heb nu KiconEdit voor Icoontjes te maken, nog geen ervaring mee. maar dit wil ik wel weer eens doen.
Bedank voor de tips,

Als er nog meerde zijn waar mensen tevreden  mee zijn, of wat mensen een echte aanrader vind dan hoor ik dat graag.

Edit
Nu heb ik dus iets gemaakt in Openoffice, nu wil ik in de gimp dit mooier maken met filter, bekijk ik het resultaat van een filter, WERKT DE CTRL+Z NIET... Mensen, kan iemand mij vertellen waarom Ctrl+z het vandaag niet doet? Of is meneer ctrl+z gaan fietsen ofzo?

Offline Duckie

  • Lid
Tekenen in Ubuntu Feisty Fawn
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 20:14:08 »
Is Xara Xtreme misschien iets voor je?
Staat in de repo's.
____________________________________________

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Tekenen in Ubuntu Feisty Fawn
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/28, 20:18:33 »
Citaat van: vlerknozem
Op Crashdoos gebruikte ik Pain.NET, maar gezien dat software is gemaakt door studenten in samenwerking met Microscopischezacht werkt het niet met Wine omdat Linux niet over .NET beschikt.

Nu mijn vraag, welke grafisch programma kan ik beter gebruiken?
Pssst: Paint.NET zal zeer binnenkort beschikbaar zijn op Linux :) Met dank aan het Mono project van Novell :)

http://tirania.org/blog/archive/2006/May-19.html

Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Tekenen in Ubuntu Feisty Fawn
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/28, 21:07:15 »
NICE ;)

Xara Xtreme zal ik ook eens bekijken.
Ik werdt alleen heel gestressedbij de gimp waardoor ik een iets te grote waarde gaf voor de grote van een image waardoor de image 2 keer zo groot zou worden als mijn harde schijf;)


Heb maar op annuleren geklikt.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Tekenen in Ubuntu Feisty Fawn
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/28, 21:11:57 »
Lol, al maar goed dat Gimp je daarvoor waarschuwt ;) !
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)