Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apt-get installeert geen executables  (gelezen 886 keer)

vanderplas

  • Gast
apt-get installeert geen executables
« Gepost op: 2007/05/28, 21:50:44 »
opeens installeert apt-get geen executables meer.
Al het overige van de installatie-procedure wordt zo te zien netjes doorlopen, maar de executable wordt niet in /usr/bin geplaatst (of ergens anders).
Installeer ik hetzelfde pakket nogmaals, dan krijg ik netjes de melding dat het pakket al is geinstalleerd. Doe ik apt-get remove, wordt het pakket gewoon weer verwijderd.
Uiteraard werkt synaptic dus ook niet meer.

Waar kan dit aan liggen?

Nico

apt-get installeert geen executables
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 22:21:06 »
Hmmm...heb je geprobeerd het programma te starten vanuit de terminal? mischien installeerd het namelijk wel, maar kijk je op de verkeerde plekken?
In het menu wordt het overigens niet altijd direct toegevoegd.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
apt-get installeert geen executables
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 22:46:17 »
heb je de nieuwe kernel geinstalleerd, Ik krijg namelijk als ik de nieuwe kernel opstart, kan het pakket apt niet vinden installeer apt met het volgende commando,
apt-get install apt :S. Misschien is het een soortgelijk probleem. Probeer eens een programma met de oude kernel te installeren, als je gister of vandaag een nieuwe heb gedownload
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

vanderplas

  • Gast
apt-get installeert geen executables
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 23:06:18 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Hmmm...heb je geprobeerd het programma te starten vanuit de terminal? mischien installeerd het namelijk wel, maar kijk je op de verkeerde plekken?
In het menu wordt het overigens niet altijd direct toegevoegd.
Ja, geprobeerd.
En ook vanuit de terminal in /usr/bin gekeken. Niets van wat ik installeer komt hier terecht.

Nico

vanderplas

  • Gast
apt-get installeert geen executables
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 23:09:33 »
Citaat van: Ronnie
heb je de nieuwe kernel geinstalleerd, Ik krijg namelijk als ik de nieuwe kernel opstart, kan het pakket apt niet vinden installeer apt met het volgende commando,
apt-get install apt :S. Misschien is het een soortgelijk probleem. Probeer eens een programma met de oude kernel te installeren, als je gister of vandaag een nieuwe heb gedownload
Nee, ik heb geen nieuwe kernel geinstalleerd, zelfs geen enkele update.
het ene moment kon ik nog gewoon installeren, het volgende moment niet meer.
apt-get zelf is gewoon te vinden en werkt gewoon, ik krijg alleen geen executables.

Nico