Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: google sketchup 8 onder wine  (gelezen 752 keer)

Offline lca

  • Lid
google sketchup 8 onder wine
« Gepost op: 2012/01/05, 17:45:42 »
Heeft iemand ervaring met installeren en werken met sketchup 8 onder wine? Ik krijg het niet aan de praat. Het enige wat gebeurt is het icoontje dat verschijnt op het bureaublad en 2 files die ik terug vind in de wine map ; de exe file en nog een andere kleine file. Ik ben een simpele huis, tuin en keuken gebruiker. Ik werk al een paar jaar onder Ubuntu of Mint. Met veel voldoening. Nu al bedankt voor uw reactie. :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: google sketchup 8 onder wine
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/05, 20:20:55 »
Kijk eens op de AppDB van wine: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=21290&iTestingId=68631

Met de nieuwste versie van Wine in de nieuwste versie van Ubuntu schijnt het redelijk te werken.

Offline lca

  • Lid
Re: google sketchup 8 onder wine
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/06, 00:38:26 »
Johan, bedankt voor uw reactie. Ik heb je raad gevolgd. Ik had alles weggegooid en van nul begonnen via die link. Ik ben precies weer daar, waar ik geëindigd was. Dat is positief, dan weet ik dat het probleem ergens anders moet liggen. We zoeken verder. Hoe meer je kan elimineren hoe dichter je bij de kern van het probleem komt.

Re: google sketchup 8 onder wine
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/19, 11:43:06 »
Heb je in de regedit de HW_OK op 1 gezet?
Verder kan je bij de update instellingen ook aangeven dat hij niet ondersteunde "gesloten" drivers voor de videokaart mag installeren
Dit wil ook nog wel eens verbeteringen geven.

Ik werk vaak met schetchup en heb een hele slechte (256 mb) video kaart.
Daarom speciaal ubuntu geïnstalleerd met wine, dit werkt namelijk vele male sneller dan in de oorspronkelijke windows 8 op deze machine.

Ik heb meer problemen met het printen naar een pdf, hij geeft dan 1 grote zwarte vlek

Offline lca

  • Lid
Re: google sketchup 8 onder wine
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/19, 20:13:50 »
Bedankt André en Johan! Ik ga het zeker proberen. Grtz  Luc