Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ati driver installeren  (gelezen 777 keer)

jorrit_krijnen

  • Gast
Ati driver installeren
« Gepost op: 2008/03/11, 13:09:13 »
hallo ik zit met een probleem

volgens mij is mijn grafische kaart nog niet geinstalleerd op mijn laptop met ubuntu. Want als ik bv mijn screensaver wil instellen gaat dit erg traag of loopt mijn laptop vast. Ik heb via internet vernomend dat ik dit via Systeem > Beheer > beperkt ondersteunede stuurprog. kan doen. Hier zie ik ook de ATI accelerated grapgics driver staan met not inuse erbij.
Als ik dan op enable klik en dat nog eeen keer doe dan geeft hij een fout melding. could not apply chances fix broken pakage first.
Hoe kan ik deze fixen en wat moet ik daarna doen.

Ik heb ook de driver van de ati site gedownload maar als ik die weilt instaleren zegt hij dat ik een super-user moet zijn. Maar als ik kijk wat voor account ik heb zit ik als admin in het systeem ingelogd:S

Ik gebruik ubuntu nu pas 2 weken. Dus ben nog wel een noob op dit gebied helaas :(

Offline Jan E.

  • Lid
Ati driver installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/11, 20:30:12 »
even snel door een andere noob: als je dan voor het commando waarmee je het pakketje kan fixen het commando: sudo   geeft? Je opdrachtregel ziet er dan ongeveer zo uit: $ sudo [commando] . Vervolgens wordt om JOUW wachtwoord gevraagd en gaat het installeren loos.

Misschien is het een idee om eerst even deze twee commando's in de konsole te geven:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

dan weet je zeker dat je systeem helemaal bijgewerkt is.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04